Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4036
Jeg og min beste venninde bestemte oss fredag kveld for at vi skulle røyke en liten jane. Vi har begge tidligere vært i ganske harde miljøer og har kjenskap til de fleste stoffer både på godt og vondt. Vi har begge vært reine de to siste årene med noen unntak slik som denne fredagen.

Vi kjøpe sortings av en gammel kompis han hadde fått inn greiene samme dag og viste det stolt frem. Vi kjøpte med oss 4 gram og dro hjem til leiligheten min. Vi skulle egentlig rulle, men bestemmte oss for å finne frem den gamle bongen min. hun mekket mens jeg byttet filter.

Det var ingen spesiell spenning rundt dette da det er noe vi gjorde 1000 ganger sammen i ungdomsårene.

Hun hun trakk 4 trekk rett etter hverandre før hun satte bongen fra seg på bordet, jeg tokk den og trakk to ganger, og da jeg skulle trekke 3 gangen ser jeg at venninden min skjelver over hele kroppen, hun har falt fremover og armene henger slappt ned santidig som de rister. jeg går bort til henne og løfter henne mer opp i sitte stilling. Jeg spørr om det går bra med henne hun smiler og sier ja. Jeg spurte henne så om hun var klar over at hun skalv, hun så uforstående på meg og sa at hun ikke skalv og at jeg så feil.

Jeg var ikke veldig fjern på dette tidspunktet, men regnet med at hun det bare var en reaksjon hun fikk og at den ville gå over. Jeg har før også fått rykninger og skjelvinger uten at det har vært noe farlig av den grunn, og i og med hun sa hun hadde det fint regnet jeg med at det gikk bra.

Jeg trakk tre trekk til for så å sette meg i soffaen og bytte litt musikk og chille, venninden min skalv fortsatt, men hun forsikret meg om at det gikk bra. Jeg var ganske fjern på dette tidspunktet og holdt ikke helt styr på tidsperspektivet. Men etter ikke så lang tid ser jeg ned på kroppen min at jeg også skjelver, men i likhet med venninden min kunne jeg ikke føle det, og jeg følte meg helt chill. Jeg snudde meg mot venninden og prøvde å snakke med henne, men selv om hun var ved bevissthet var det umulig å få kontakt med henne, jeg dyttet borti henne, pratet med henne, ja nesten skrek til henne, men hun enset det ikke. Jeg klarte ikke noe annet enn å le, hun må ha blitt potte stein tenkte jeg og lente meg tilbake igjen. men så merket jeg selv at jeg begynnte å falle mer og mer tilbake, jeg klarte ikke røre meg, eller snakke, det var ikke ubehagelig på noen måte, bare helt anderledes enn når du er skikkelig skækk på en måte.

Jeg kunne se og høre, men alt jeg så på skiftet farge og fikk mønstere. Noe ble skremmende så jeg kjente at jeg ble redd, og andre ting var bare ubeskrivelig vakkert med nydelig glans. Jeg kunne kjenne hvert pust jeg pustet og luften smakte forskjellig hver eneste gang. musikken ble tregere og tregere, forså å øke tempo igjen. På samme måte som den ble høyere og lavere ettersom jeg pustet inn eller ut. Det føltes ut som jeg fikk musikken inn i hode når jeg pustet inn.

Jeg ble ekstremt tørst men klarte ikke å sette meg opp for å hente brusen på bordet. Men så ble tørstheten erstattet med en våt følse i munnen som gjorde at jeg måtte svelge og svelge, men våtheten i munne ble ikke borte så til slutt ble jeg bare nødt til å sikkle. Jeg husker at jeg tenkte at det var okay og sikkle når man hadde så mye vann i munnen og var så lost som det jeg var da.

Så kom prikkingen i føttene mine, det begynnte med en slags kløe nederst ved tærne, forså å spre seg oppover leggene, knærne, lårene, forså skrittet det var en helt synnsyk kåthets følelse. Jeg har aldri vært så tent i hele mitt liv, men alikevel ute av stand til å røre meg, selv om jeg prøvde. Vel, prikkingen fortsatte oppover i kroppen, og da det kom til hode ble alt svart en liten stund, så begynnte prikkingen å gå neddover igjen. Og sånn fortsatte den en stund, opp og ned, og hver gang det kom til hode ble det svart og hver gang det paserte skrittet kjente jeg umåtelig kåthet, om det går ann å si det

Så føltes det ut som om jeg var ett lite barn igjen, jeg satt og ventet på bestefar, for han skulle vise meg tog samlingen sin og jeg visste at mamma satt vedsiden av meg. Jeg har bare små klipp fra dette stadiet i trippen. Dette er det sisste konkrete jeg husker, senere er det klipp av tordivler, barndomsopplevelser, og jeg vet at jeg på et tidspunkt var sikkert på at jeg var død, uten at det var en bigg deal, jeg bare visste at jeg var dø på en måte.

mere husker jeg ikke, før jeg kom til meg selv lørdag ettermiddag i 3 tiden, da lå jeg unner kjøkken bordet. Jeg var svimmel og alle musklene var rare og ømme. Leiligheten min var rasert og mange glass var knust. Jeg fannt venninden min sovende på baderoms gulvet.

Da vi snakket om natten som hadde vært ble vi ganske simpelt enige om at sortingsen må ha vært penslet med noe, ingen av oss aner hva, så om noen har noen ideer, så fint om dere deler det

Hun hadde hatt lignende opplevelser som meg. og ingen av oss har peiling på hvordan leiligheten ble snudd så på hode da hun også husker å ha vært ute av stand til å bevege seg.

Resten av sortingsen var borte, og det var spor etter at vi hadde røyket den, men ingen av oss husker at den andre var en del av trippen.

I etterkant forekommer meg det litt skummelt, og jeg vet ikke helt hva jeg sitter igjen med, men jeg vet i alle fall at jeg ikke skal røyke sortings som ikke er kjøpt av folk jeg stoler 100% på igjen
På generelt grunnlag kan man godt si at penslet hasj (iallfall i vanlig salg) er en myte, av den enkle grunn at det ville kostet altfor mye å pensle den med noe som helst.

Den vanligste myten omhandler heroin (noe som også ville vært mest nærliggende å gjette utifra symptomene du beskriver), men igjen, prisen tatt i betraktning faller dette på sin egen urimelighet.

Hvis dere har vært nyktre begge to i lang tid før denne kvelden, vil jeg gjette at dere bare fikk tak i en veldig sterk hasjtype. Det er utrolig hvordan bare noen dagers (for ikke å si måneders) nyktring kan påvirke effekten av cannabis.
Jeg kan kjenne meg igjen i det du sier angående kåthet, noen batcher m brunt/grønt gjør meg så jævlig viril.
En random dealer har ingen grunn til å pensle hasjen til kundene sine, da går han i minus
Kan jo hende at det var et heftig nikotin-sjokk, eller kanskje fordi dere begge ikke hadde røyket på en stund.
Jeg har også vert til stede når en kompis opplevde noe lignende. Vi var ute og han hadde røyka endel relativt bra greier på relativt liten tid. Etter vi hadde trasket rundt i ca 5 min begynte han og skjelve noe veldig og fikk totalt noia, så vi gikk og satte oss ned på en kant for og slappe litt av. Han spurte meg om han enda satt og skalv og jeg kunne med sikkerhet svare at det gjorde han, han virka ganske fjern og la seg ned litt. Dette varte ikke særlig lengre en 5-10 min. Så fortsatte vi som vanlig.

Tjallen som i denne sammenhengen ble røyka kan jeg garantere at ikke var pensla.

Det kan også nevnes at det sammen med tjallen ble drukket litt sprit og 2 energy drikker av typen x-ray. Er jo en mulighet for at koffeinen kan ha hatt litt innspill i skjelvingen.
Trådstarter
8 6
joa, men jeg har røyka mye tjall i livet mitt og har også hatt lignende ting før som skelvinger/rykninger og har selvfølgelig vært så borte at jeg ikke har visst hvor jeg var. Men jeg hadde ingen hasj-tankegang på de greiene her. Og Man er ikke fjern så lenge som det vi var normalt. Og er det ikke litt merkelig at begge to fikk en så håpløs reaksjon?
og har dere stresset mye samme dagen , for så 'endelig' komme hjem og røke seg en feit en , så glemmer man fort å spise og få i seg næring. Du sier brusen stod på bordet men orket ikke reise deg for å hente den , det burde vært vann Ikke undervurder hvor bokstavelig talt 'skjelven' kroppen blir med feks, bare kaffe og hasj innabords Jeg vet ikke jeg , bare vil understreke at når man skal kose seg med en bønne burde man uansett som når man skulle tatt amfetamin, spise riktig, og få i seg vann.
Kroppen reagerer på de rareste måter når man er pissefjern..
Men ang. sorting, så ville jeg aldri kjøpt noe som helst sorting av noen, eneste sortingen jeg ville røket er den jeg i tilfelle lager selv utav grønt. Meste sorting er bare dritt tro meg , og i d minste full av marrokansk svette.
Egentlig ville jeg ikke kjøpt noe hasj i det hele tatt. Bare dritt overallt, weed er tingen , og 100% sikkert.(om den ikke er full av næring da)
Er ikke bare dritthasj overalt, kommer an på hvor man kjøper det. Jeg har røyket hasj som er mye bedre enn vanlig weed, den de selger på elva er bare presset helt tom for olje.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg har bare et par ting å tilføye:

1. Jeg har prøvd å dryppe syre på hasj, kun fordi jeg hadde muligheten til det og fordi jeg var hypp på å avkrefte eller evt. bekrefte myten om at noen har røykt "syre penselt" hasj.
Noen vil sikkert se på det som sløs av syre, men for min del var det veldig greit å få gjort det av den grunn at jeg satt med en påståelig kompis som mente han hadde røykt syre penslet hasj da han var 15 år. Han beskrev også tilstanden han hadde vært i, der jeg i et oppgitt øyeblikk hentet pipetten og dryppet(strøk pipetten) en halv dråpe på to små forskjellige hasj klumper, samtidig som jeg tok å dryppet litt i noe ferdig mekk som lå på et ark.
Uten å gå noe mer inn på hva og hvorfor kan jeg i hvertfall avkrefte at dette -ikke- funker og kameraten min var nødt til å innrømme ovenfor seg selv at Cannabis faktisk ER et potent psykoaktivt stoff. Som spesielt som unge/nye Cannabis brukere der man gjerne ikke er priviligert nok til å få tak i skikkelig Cannabis hver gang man handler. Mange, inklusiv meg har blitt tatt på sengen av den sterke hallusinogene effekten hasj har gitt meg.

2. Å pensle hasj med heroin vil bare være bortkastet. De fleste brenner eller varmer hasjen før den gnis i tobakk eller hva nå enn som brukes for å blande den ut. Heroinen vil jo da bare brenne bort, så eneste måten jeg kan se for meg at man får i seg Heroin via hasj røyking er,- om man etter å ha mekket hasjen strør heroin over hasjen. Dette har jeg sett blitt gjort, og gir selfølgelig en annen rus enn bare hasjrus. Men da er det ikke snakk om å pensle noe heroin over den.
Personlig liker jeg ikke å brenne hasjen, men river den heller opp i småbiter. Uansett, ville all den gnikkingen på hasjen fått heroinen (eller evt. syra) ha gått i waste via fingrene mine grunnet mekkingen.

Som sagt, jeg forstår at enkelte kan føle/tro og kanskje sterkt mene at de har eller røyker penslet hasj. Jeg deler bare mine erfaringer også får nå de som vil tro hva de vil.
Sist endret av spQ; 18. juni 2009 kl. 10:28.
Det har faktisk vært flere tilfeller av at hasj, og da spesielt sort/mørk hasj har inneholdt opium..
Har ikke hørt om konkrete tilfeller i norge, men i England veit jeg at det var mye av det en stund..
Har hørt om "temple-balls" fra nepal som har en liten kjerne av opium, som over tid med lagring trekker seg ut i resten av ballen.. den riktige måten å gjøre det på var da å dele ballen og ta ut kjernen og røyke resten av ballen, men i England ble som oftest hele ballen benyttet noe som ofte ga en litt annen effekt enn ønsket..
Nja, vil nå si at den "gullstempla Goa" plata som er i sirkulasjon kan kicke ganske så bra jeg da Aldri vært borti sort som er så easy å gni ut..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av p0ffski Vis innlegg
Egentlig ville jeg ikke kjøpt noe hasj i det hele tatt. Bare dritt overallt, weed er tingen , og 100% sikkert.(om den ikke er full av næring da)
Vis hele sitatet...
er ganske så enig med deg der. weed er best men greit med en liten eventyr miks eller pause med brunt i blant.
Høres da veldig ut som en kraftig salvia trip da menne..

fordi du kan røyke i time etter time (og kaste opp mer og mer, og bli like dårlig som en skutt hest) men du kommer ALDRI noensinne i nærheten til det queen beskriver.

"fordi du kan røyke hasj i time etter time"
Beklager skrive feil
Sist endret av kanistor; 29. juli 2009 kl. 03:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingenting er penslet her! Det er en blanding av frykt (også kalt "noia") for at det faktisk er penslet og uerfarenhet med slike sterke thc-produkter. Kan med 99,21% sikkerhet påstå dette.
o shit waddup
Sitat av kanistor Vis innlegg
fordi du kan røyke i time etter time (og kaste opp mer og mer, og bli like dårlig som en skutt hest) men du kommer ALDRI noensinne i nærheten til det queen beskriver.
Vis hele sitatet...
Det er veldig snålt at du kan si det så skråsikkert når det tydeligvis er akkurat det som har skjedd. Om man ikke har røyket på 2 år for så å sette seg ned og ta saftige bongtrekk med god hasj så er det ikke rart om det røsker litt, for å si det sånn.
Sitat av ulldott Vis innlegg
Det er veldig snålt at du kan si det så skråsikkert når det tydeligvis er akkurat det som har skjedd. Om man ikke har røyket på 2 år for så å sette seg ned og ta saftige bongtrekk med god hasj så er det ikke rart om det røsker litt, for å si det sånn.
Vis hele sitatet...

Etter så mange år med hasjrøyking, kan jeg nok si det ganske sikkert ja, at du ikke blir sånn som queen beskriver det.

Ta også les det hun skriver en gang til, så kommer du nok til samme konklusjon som meg skjønner du.
o shit waddup
Sitat av kanistor Vis innlegg
Etter så mange år med hasjrøyking, kan jeg nok si det ganske sikkert ja, at du ikke blir sånn som queen beskriver det.

Ta også les det hun skriver en gang til, så kommer du nok til samme konklusjon som meg skjønner du.
Vis hele sitatet...
Jeg leser det hun skriver, og med mindre hun røyket pcp i bongen før hun gjemte den bort to år i skapet så kan jeg virkelig ikke se noen som helst annen forklaring.
Bare får det ikke til å stemme at du får hukommelsetap, blir helt totalt gærn, enser ikke omgivelsene dine, og vraker leiligheten din av helt vanlig ordinær hasj.

Spiller ingen rolle hvor lenge du venter - det kommer aldri til å skje.


Jeg velger å tro at det er salvia, men bare queen vet åssen varene så ut så ...
eneste jeg kan tenke meg er at det har vært noe opium inne i bildet
Er det ikke sånn at som har gått lenge uten hasj får dårlig rus når de begynner igjen, slik som med de fleste nybegynnere? Jeg har en venn som ble utsatt for hasj smurt inn med heroin, så det er ikke umulig.
Tvert imot vil jeg si at man får spesielt sterk effekt første gangen(e) etter lengre tids opphold. Er man først "over kneika" så er man det, uavhengig av senere nyktring.
Sist endret av xtapolapocetl; 5. august 2009 kl. 17:32.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Tvert imot vil jeg si at man får spesielt sterk effekt første gangen(e) etter lengre tids opphold. Er man først "over kneika" så er man det, uavhengig av senere nyktring.
Vis hele sitatet...
Signerer denne. Ved et enkelt opphold får jeg mye mer ut av en joint enn jeg gjør ved regelmessig bruk. Ikke bare får jeg mer valuta for pengene ved å ta en joint en gang i helga, men jeg får en sterkere rus og en bedre opplevelse, samt at jeg ikke går rundt uten kortidshukommelse og alle de tingene man kan oppleve ved intens bruk.
Sitat av kanistor Vis innlegg
Jeg velger å tro at det er salvia, men bare queen vet åssen varene så ut så ...
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du få det til å være salvia, når hu sier det blei røyka fredag kveld og de ikke kom til seg sjøl før lørdag? Du burde vite at det ikke varer så lenge, og hadde det vært salvia tror jeg heller ikke hu ville tatt to bongtrekk, satt opp venninna si for så kjenne etter og føle det var riktig å ta to til.
Jeg vil minne alle på at hjernen er svært påvirkelig og at det ikke alltid må være sterke rusmiddler inne i bildet for at en person oppfører seg uvanlig. Det at man ikke har røykt på 2 år har mye og si, ikke bare på toleransen, men hva man forventer, bevisst og ubevisst. Det er fort gjort å "glemme" hvordan det er å være høy på cannabis, når man har vært uten veldig lenge.

Jeg kan ta feil, men for meg høres det ut som en blanding av; toleranse + forventninger + spesielt hjernepuss/placebo effekt. Cannabis kan være en kraftig psykedelia, og når man først har blitt veldig veldig fjern, kan hjernen lett ta overhånd og gjøre ting "verre" enn det allerede er. Hukommelsestap er også vanlig når man er ultraskev.

Tviler sterkt på at hasjen har blitt penslet med noe, og tviler enda mer på at dere har røykt salvia.
Som så mange her sier så er "pensla" hasj en myte.

Jeg kjenner dog igjen noen av virkningene som trådstarter beskriver. Mitt første møte med cannabis var en joint med thai-pot kjøpt i Christiania, en kort stund etter inntak fikk jeg ukontrollerbare spasmer og skjelvinger, jeg opplevde dog ingen hallusinasjoner eller liknende. En av de jeg røkte med opplevde dog at han tredde inn i en ny virkelighet, da han gikk inn i teltet.

Det forekom dog ingen blackouts eller (i overkant) irrasjonell oppførsel.

Uansett så er jeg nok av den oppfatning at dere fikk overraskende god kvalitet, og at dere nok ble tatt litt på senga.
Jeg er helt overbevist om at det går ann å bli så fucked up på hasj. Gode varer, lav tolleranse, overdrevent inntak. Jeg har selv sett folk forlate denne verdnen på kun hasj.
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Jeg har selv sett folk forlate denne verdnen på kun hasj.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte?
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Jeg er helt overbevist om at det går ann å bli så fucked up på hasj. Gode varer, lav tolleranse, overdrevent inntak. Jeg har selv sett folk forlate denne verdnen på kun hasj.
Vis hele sitatet...
Ja nå er jeg jævlig spent her jeg også... Dette kan jo bli en sensasjonell nyhet! Første menneske som noen gang har dødd av hasj
Det er ikke sikkert han mener døden med å "forlate denne verden", kan være å miste kontakt med virkeligheten midlertidig også.
Sitat av fetter Vis innlegg
Ja nå er jeg jævlig spent her jeg også... Dette kan jo bli en sensasjonell nyhet! Første menneske som noen gang har dødd av hasj
Vis hele sitatet...
tviler nok litt på at han mener dem har dødd da

tenker meg han mener at dem har trippa som faen? som i "forlatt" denne verden

blitt totalt spaced out er vell mer ordet

har selv forsvunnet totalt bort og avgårde på god pot
Har også opplevd å tildels forsvinne ved inntak av god hasjisj i kombinasjon med ur-musikk. Dette kan nok ha med min bakgrunn innen sjamanisme, men jeg ser absolutt at jeg fort kunne ha forsvunnet ved høyt inntak av en indicadominert hasj/marihuana-type.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
hahahaha trur folk fortsatt på syrepensla beis? ^^