Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1232
Hei. Dama mi får ikke på datamaskinen. Vi har tastet passordet 1000 ganger uten hell. Hun har windows vista. Det er skole maskinen hennes.

Jeg var foresten den siste som brukte den, og vet at det ikke ble endret noe passord.

Hva kan være feilen?
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Vet ikke hva feilen kan være, men for å lage et nytt passord kan du bruke denne boot-CDen. Last ned, brenn ISOet på en CD og start opp.
1. Capslock?
2. Defekte taster?

Det jeg kom på i farta,
tell etter at alle tastene ble tastet inn, (riktig antall bokstaver/tall).

Om det fortsatt ikke funker, se at "shift" fungerer, slik at bokstavene blir store, (om det er noen).

Er vell egentlig det jeg kom på, ja. Så sant passordet ikke er byttet da.
jaG
Produktutvikler
Prøv Ophcrack. Funket fint for meg når søss hadde glemt pw.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ticks
Vet ikke hva feilen kan være, men for å lage et nytt passord kan du bruke denne boot-CDen. Last ned, brenn ISOet på en CD og start opp.
Vis hele sitatet...
Det vil hærpe ting solid om PCen er innmeldt i et domene, slik skule-pcar ofte er...
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Vi kom oss inn på sikkerhets moduset en gang, gikk ikke å endre passordet da, men for og få logget oss inn på sikkerhets moduset måtte vi jo taste passordet, så vi vet det er rett.

Her er feilmeldingen som kommer:

"The server is not responding propely. Verfify that Credential Manager server is propely installed on the target server."
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Jeenyus
Vi kom oss inn på sikkerhets moduset en gang, gikk ikke å endre passordet da, men for og få logget oss inn på sikkerhets moduset måtte vi jo taste passordet, så vi vet det er rett.

Her er feilmeldingen som kommer:

"The server is not responding propely. Verfify that Credential Manager server is propely installed on the target server."
Vis hele sitatet...
Hørest ut som domene-feil ja. Ta med PCen til it-avdelinga på skulen og be dei fikse det.
Du har sjekket at ikke ctrl, winkey, alt, altgr eller shift-knappene er stuck? Klikk på alle de tastene en etter en.
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Edit; Vi vet at hun ikke har glemt passordet. Vi vet at alle tastene fungerer. Og til slutt, vi vet at det er riktig tastet. Har jo sittet her og tastet like forsiktig som Nasa programmerer sin software jo :P
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sorry, jeg fikk ikke med meg linja om at maskina var en skole-PC.
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Problemet med å gå til IT ansvarlige er at jeg la et bilde av puppene hennes som bagrunns bilde på PC'n

Hva i faen skal hun/jeg si til de IT ansvarlige på skolen da? HAHA
Sitat av Jeenyus
Hva i faen skal hun/jeg si til de IT ansvarlige på skolen da? HAHA
Vis hele sitatet...
Si at du la et bilde av puppene hennes som bakgrunn?
Sitat av Jeenyus
Problemet med å gå til IT ansvarlige er at jeg la et bilde av puppene hennes som bagrunns bilde på PC'n

Hva i faen skal hun/jeg si til de IT ansvarlige på skolen da? HAHA
Vis hele sitatet...
Hahaha. Nr, 1 - EID.
Uansett, er ikke stort annet å gjøre da?
Blir litt flaut, men du får leve med det..
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Boot om med en Linux live-CD og endre bildet som er brukt som bakgrunnsbilde - gjerne til "Jeg elsker <skolenavn>"
Jeenyus's Avatar
Trådstarter
Haha... Ja, etter i morgen burde dere kanskje ta en titt i: "det flaueste du har gjort" tråden her på nFF...
Fn + NumLock er ikke aktivert...?
Sitat av Jeenyus
Problemet med å gå til IT ansvarlige er at jeg la et bilde av puppene hennes som bagrunns bilde på PC'n

Hva i faen skal hun/jeg si til de IT ansvarlige på skolen da? HAHA
Vis hele sitatet...
De har vel taushetsplikt som alle andre de også. Så du har vel egentlig ingenting å frykte, borsett fra et lite flaut øyeblikk for de tilstedeværende
Hvis pc`en er medlem i domene stikker du bare å ber om at de resetter det i ad.

Hvis det ikke er og du bare har en local bruker laster du ned active password changer, som blant annet fines på hirens boot cd.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei.

Eg har eit lite passord problem eg og.
Glømte passordet på nettbrukeren min på skulen og har vell ikkje brukt den på over 1 år:P
Snakket med lærerane når det sjedde og dei sa at det var ingenting dei kunne gjere -_-"

Så eg har bestemt meg for å fikse problemet selv, eg har admin tilgang men veit virkelig ikkje korden eg skal gjer dette.

Hjelp, noen?
Dere sier dere er absolutt, 100% sikre på at dere skriver passordet rett, så...

Prøvd å skrive passordet inn i brukernavnfeltet? Så dere faktisk ser hvilke bokstaver PCen tror dere taster inn? Hvis dere allerede har gjort dette, bare ignorer.