Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 114790
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jo men etter at Master tier ble lagt til, så er nok forskjellen på MMR i D1 og challenger ganske stor. Så hvis deres team pga. Yellowstar hadde mye høyere MMR gjennomsnitt. Og da taper kampen, så er det vel slik det fungerer da
Var jo ikke bare han som var challenger i gamet :-))
Blir møkklei! Er det tida for å være AFK mest mulig nå? Uten å overdrive: Siden i går har jeg tapt 12!! ARAM-matcher på grunn av at folk tar en quit eller er AFK. Ingen rage, bare forsvinner. Det er så forferdelig frustrerende! I hvert fall når man ligger godt an i utgangspunktet. Hvordan fungerer AFK-detector? Blir de oppdaget og får ban fort? Eller må det mange reports til i tillegg?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Blir møkklei! Er det tida for å være AFK mest mulig nå? Uten å overdrive: Siden i går har jeg tapt 12!! ARAM-matcher på grunn av at folk tar en quit eller er AFK. Ingen rage, bare forsvinner. Det er så forferdelig frustrerende! I hvert fall når man ligger godt an i utgangspunktet. Hvordan fungerer AFK-detector? Blir de oppdaget og får ban fort? Eller må det mange reports til i tillegg?
Vis hele sitatet...
Er ikke noe vits i å reporte AFK'ers, makes no difference uans. LeaverBuster/AFK greia som Riot bruker, straffer/banner folk for å være afk ut ifra hvor mye EXP de får etc. Altså hvis noen i gamet får veldig lite XP ifh. resten av laget vil RITO greia finne ut av det og banne driten. Selv er jeg mye afk i ARAM
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg må også si det at hvis jeg skal spise middag eller noe innen den neste halvtimen, så velger jeg å spille en ARAM med tanken om at jeg bare kan AFK når jeg vil.

For meg er ARAM mer casual enn custom game Vs. Bots x)
Skam dere begge! -_-
Hehe, hadde regnet med at pipa hadde fått en annen lyd om det var snakk om ranked.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Skam dere begge! -_-
Hehe, hadde regnet med at pipa hadde fått en annen lyd om det var snakk om ranked.
Vis hele sitatet...
Nei. Går AFK i ranked og.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Nei. Går AFK i ranked og.
Vis hele sitatet...
Du troller meg nå, ikke sant?
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Nei. Går AFK i ranked og.
Vis hele sitatet...
Da burde du jo sodomeres med en varm jernstang -.-
Altså for all del, en sjelden gang skjer det noe ut av det blå som gjør at man faktisk må logge av,f,eks man får en tlf om at noen må hentes, guttungen våkner eller noe sånt og da må man huske at spill er spill.

Men måten du sier det på så høres det ut som det er noe du gjør konsekvent og så ofte du kan.
For meg virker det unødvendig, og det går jo an å tenke på at man kanskje ødelegger for 4 andre på laget.
Godt poeng det olavXO kommer med over her. Noen ganger, spesielt om man har sine plikter må man tenke at spill er et spill. Men jeg skal være ærlig: Har aldri eksplisitt gått AFK over 1 minutt i hverken ranked eller ARAM. ARAM er kanskje ikke så nøye, men i ranked som er så viktig for både meg og andre så velger jeg å yte det beste. Varmer opp, konsentrerer meg og forholder meg kald og rolig.

Men det fikk meg til å tenke på noe: Jeg spiller kvalifisering da jeg ikke har spilt på lenge. 10/10 games for å bli plassert så jeg er unkranked. Så er det selvfølgelig en smurf som flamer teamet noe så inn i satan fordi noen begynte å drite seg ut. "My main is plat blabla". Sier vel kanskje mer om han en resten? Vi er jo for søren ikke plat og er etter all sannsynlighet mye, mye dårligere enn han.
Veldig mange skryter på seg at de har en main Diamond eller lignende, men fryktelig mange ljuger om det også.
Typisk folk som er last pick eller lignende som sier, Pls guys, let me mid and I will carry, my main is Diamond.
For så å totalt counterpicke seg selv ut av milde helvete og feede de andre deluxe.

Men igjen, man merker fort om de er vandt til å spille i høyere ELO ved å se på wardinga deres, hvor mye de er objektive fokusert og om de kommer å hjelper med drager o.l.

Finner det foresten særs irriterende med de som gir opp altfor tidlig.
Senest i går spilte jeg jungle, vi hadde caitlyn og Leona bot, de andre hadde jinx og soraka, de undervurderte cc'en til soraka som så mange gjør i Silver og de endte opp med å gi jinx et doublekill i first blood.
Da kommer det fra vår Leona: GG man this ADC is so noob, surrender at 20.
Pga 2 kills bak etter 5 min altså, herregud snakk om stayer evner
Veldig enig det du skriver! Folk gir opp alt for lett. Men det er så lett å bli flamet. Blir man offer for first blood, ligger litt etter på farm som ADC eller generelt dør får man jo høre hvor noob man er og hvor "GG" det er. Eks: Jeg er Cait og spiller mot Sivir eller Tristana. Det er nesten umulig å holde følge med farm på de da de pusher bra og farmer fort. Jeg risikerer jo ikke å dø bare for å få den siste creepen.

Men det er seriøst alt for mye klaging i forhold til at folk dør. Greit nok at det ikke er noe poeng i å feede og dø mange ganger, da kan man heller spille mer defensivt. Men i mitt eksempel; jeg hadde 8/2 som Cait og denne diamond-fyren klaget på at jeg hadde dødd for mye og hadde så ræva farm?
Istedenfor å sutre over flaming, så kan dere bruke mute. For øvrig skal du som cait få mer cs enn alle andre adc. Trist sin e passive ødelegger hennes egen lasthitting (eller gjorde), og samme gjelder med Sivir hvis hun pusher. Bruk rangefordelen din i lane.
At Tristana sin e passive ødelegger for lasthitting gjelder egentlig bare hvis du farmer under turret, og det skal ikke mange levels til før du har nesten like lang poke som cait, men de første levels så har cait en helt grusom poke.

Og når du har bygd et par levels på tristana sin E så får hun fenomenal waveclear.
Men jeg så nå at hun skulle bli fullstendig reworked fordi hun var veldig OP i slutten av sesongen, selv etter nerf.
Ellers så syns jeg Corki er den værste og spille mot hvis jeg er tristana, men nå skal de sies at jeg er ikke verdens beste ADC

Xasma: division og main role?

At Tristana sin e passive ødelegger for lasthitting gjelder egentlig bare hvis du farmer under turret, og det skal ikke mange levels til før du har nesten like lang poke som cait, men de første levels så har cait en helt grusom poke.

Og når du har bygd et par levels på tristana
sin E så får hun fenomenal waveclear.
Men jeg så nå at hun skulle bli fullstendig reworked fordi hun var veldig OP i slutten av sesongen, selv etter nerf.
Ellers så syns jeg Corki er den værste og spille mot hvis jeg er tristana, men nå skal de sies at jeg er ikke verdens beste ADC

Xasma: division og main role?
Sist endret av olavXO; 15. januar 2015 kl. 12:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Istedenfor å sutre over flaming, så kan dere bruke mute. For øvrig skal du som cait få mer cs enn alle andre adc. Trist sin e passive ødelegger hennes egen lasthitting (eller gjorde), og samme gjelder med Sivir hvis hun pusher. Bruk rangefordelen din i lane.
Vis hele sitatet...
Jeg sturer sjeldent over flaming, men jeg ville bare få det ut. Det skaper dårlig moral i laget og er usportslig. Og ja, mute fungerer ypperlig. Muter den latter og andre emotions også?

Men alt i alt; hater folk som kommer med "my main is diamond" og kaller andre for noobs fordi vi ikke er diamond. Da er man vel egentlig bare hjerneskada.
Jeg er Bronze 3, og har masse scrubs på laget. DERFOR går jeg afk, jævla elohell.
Lol. Vel, AFKs kommer vel som regel av enten gode årsaker(IRL / PC crash) eller dårlige holdninger. Hvis man er innstilt på å bli bedre og kose seg med spillet, kan man fortsatt ha en god opplevelse i en dårlig game. Hender jeg har games jeg er godt fornøyd med, men faktisk taper. Da tenker jeg heller ikke så mye over tapet.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Jeg er Bronze 3, og har masse scrubs på laget. DERFOR går jeg afk, jævla elohell.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at fenomenet ELO hell finnes er jo nettop pga av folk gjør det du gjør: kaller alle scrubs og går afk isteden for å fokusere på å bære selv eller hjelpe laget ditt.
Sitat av olavXO Vis innlegg
At Tristana sin e passive ødelegger for lasthitting gjelder egentlig bare hvis du farmer under turret, og det skal ikke mange levels til før du har nesten like lang poke som cait, men de første levels så har cait en helt grusom poke.

Og når du har bygd et par levels på tristana sin E så får hun fenomenal waveclear.
Men jeg så nå at hun skulle bli fullstendig reworked fordi hun var veldig OP i slutten av sesongen, selv etter nerf.
Ellers så syns jeg Corki er den værste og spille mot hvis jeg er tristana, men nå skal de sies at jeg er ikke verdens beste ADC

Xasma: division og main role?
Vis hele sitatet...
Trist e ødelegger også i lane generelt fordi det er relativt sjelden i starten at to minions er så low at e passive dreper en minion ved siden av den du vil lasthitte. Ender relativt ofte med at den mister akkurat nok til at du ikke har attackspeed nok til å få lasthit (både AD og AS er lav de første levlene, selv med AS quints). Nå snakker jeg om at det er vanskelig å ha 80+ cs på 10 min, om man uansett ligger på 40-60, så har det ikke noe å si. Man har like lang range som cait på lvl 11 eller 12, så det tar rimelig lang tid. Cait har en hel lane med ekstra range og q poke som er gratis om man spiller det riktig. Ta med at cait kan stå gratis i bush mot trist og få headset 2x så fort, så er det en lane fra helvete, og trist får aldri inn en e med mindre hun w inn, som krever at man er 100% sikker på at en all inn gir kill. Men trist er ikke særlig vanskelig om andre ikke utnytter at hun er latterlig svak lvl 3-5,7-12 sammenlignet med alle andre adc.

Er i gold, mainer ingenting da jeg synes det er håpløst, men foretrekker adc/jungle. Folk på min elo og/eller under har etter min mening ikke forutsetninger til å virkelig mestre en rolle, de fleste forstår ikke engang wave pushing i lane, og når det bør gjøres. Å fokusere på hvordan man kan bli best mulig i en lane hjelper lite når problemet til de fleste er at de ikke vet hvordan man skal teamfighte, skaffe vision før dragons eller generelt holde map pressure. De bare grouper opp i klynger etter 20 min, rager om noen ikke er der istedenfor å bruke eget minimap og ikke bli catcha etc.

Ikke gidder jeg å spille særlig seriøst i ranked heller, det er generelt lite givende for meg å spille mange timer alene bare for å få en litt lengre e-penis. Da er det morsommere å spille premade med plat/diamond venner som har grindet MMR og slippe mid laners som rager når man pusher wave inn i turret når enemy mid ikke spawner før om 10 sek, må gå til lane, og waven vil resettes før noen av mid'ene er tilbake.
Kan være en fordel å holde seg unda ranked placements idag på EUW, serveren sliter noe enormt. Mange som ikke får joinet gamet, og enda fler som blir kicket midt i gamet. Jeg prøvde tidligere idag, hadde da 1 dc på mitt team og 2 på motstanderens team.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Jeg er Bronze 3, og har masse scrubs på laget. DERFOR går jeg afk, jævla elohell.
Vis hele sitatet...
hvis man ikke klarer å carrye seg ut av bronze så hører man hjemme der.
er bronze selv og klatret fra 5 til 1 etter å se litt på mitt eget spill og ikke alle andres.

anyway, lykke til med ny sesong alle sammen^^
ep1k meme troller EliteBook (:
Gikk selv fra Bronze 3 til plat 2 (på 1.5 sesong), min løsning var at med en gang jeg merket negativitet så mutet jeg den negative spilleren + at jeg sluttet å ta spillet så seriøs, spilte champs som jeg syns var gøy (Full dmg renekton, full dmg darius, fizz, zed osv.).
Spørsmål: Når man spiller placement-matches (10 games); tas det høyde for at dere er 4v5 da? Har hatt et par games hvor folk har DC fra start og vi har tatt /ff på 20.
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Spørsmål: Når man spiller placement-matches (10 games); tas det høyde for at dere er 4v5 da? Har hatt et par games hvor folk har DC fra start og vi har tatt /ff på 20.
Vis hele sitatet...
Nei. TITEGN
Du gjør nok dessverre ikke det.

Du må nok bare rapportere det og håpe det får en konsekvens for ham.

Det hender foressten hvis Riot selv oppdager at det er en feil på serveren og veldig mange kamper går til helvete at de stenger serveren forvedlikehold og de som alleredeer i kamp får spille den ferdig med melding om Loss Prevented etterpå
Vet ikke om dette gjelder for placements men.
Onkel stuart EUW
Silver IV, eReke.

EUW.
Sist endret av UnknownPwny; 1. februar 2015 kl. 20:33.
Noen som vet hvordan placements egentlig fungerer? Jeg er ikke ferdig ennå, men har en medspiller som vant 7 av 10 games og ble plassert i Bronze II. Handler det om hvilke stats du hadde i dine placements games? Eksempelvis om du vinner 7 games og har i snitt 15/5 - får det deg høyere?
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Det går ut ifra din season 4 elo. Jeg gikk 6/4 og kom i plat 2.
Du blir plassert ut ifra din elo/mmr i s4 ja, dem gjorde noe nytt iår. Si at din MMR var 2000 på slutten av s4, så trekker dem litt av den, og så får du lagt på noe ekstra igjen ut ifra matchene du gjør i placement. Hvordan stats du har i games har ingenting å si. Høyeste du kan bli plassert i etter placements er Plat 1.
@Brillesheik, hvilken rank var du i s4?
Til nå 6 wins og 3 loss. Spiller siste i morgen. Var Silver I eller Silver II forrige season. Samtlige tap var på grunn av 4v5 (folk AFK fra start). Noen som tør å estimere hvor jeg havner? Kan jeg ta sikte på at jeg i hvert fall havner i Silver igjen?
Din skjulte mmr + 1200 / 2 = din mmr etter reset. Hvor du blir plassert er ganske random utifra hvor mange du vinner og hvem du spiller mot.
Sitat av Cosmos Vis innlegg
hvis man ikke klarer å carrye seg ut av bronze så hører man hjemme der.
er bronze selv og klatret fra 5 til 1 etter å se litt på mitt eget spill og ikke alle andres.

anyway, lykke til med ny sesong alle sammen^^
Vis hele sitatet...
Fakk u, har bare vært i bronze i 3 år, og du våger å si at jeg hører hjemme der? Kommer meg snart til gold skal du se

Sitat av Kriis Vis innlegg
Din skjulte mmr + 1200 / 2 = din mmr etter reset. Hvor du blir plassert er ganske random utifra hvor mange du vinner og hvem du spiller mot.
Vis hele sitatet...
Men fleste blir nok plassert i bronze.. sånn som deg. (og meg)
Sist endret av EliteBook; 3. februar 2015 kl. 12:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Fakk u, har bare vært i bronze i 3 år, og du våger å si at jeg hører hjemme der? Kommer meg snart til gold skal du se



Men fleste blir nok plassert i bronze.. sånn som deg. (og meg)
Vis hele sitatet...
Hehe, ser frem til bronze (NOT). Brukte seriøst en halv sesong på å komme meg fra bronze til silver 1.
Jeg var S4 på slutten av sesongen, vant 6 av 10 i placements, oig havnet rett i S4 igjen
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av Asiphyxia Vis innlegg
@Brillesheik, hvilken rank var du i s4?
Vis hele sitatet...
Platinum. titegn
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Hehe, jeg er currently diamond 2 og mainer Lee og Vi jungle lol. Bra tips ^^
Vis hele sitatet...
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Er diamond 3 selv og veldig interessert i å joine som midlaner. Kan spille hver dag, any time. add meg. Saint Lucifer.
Vis hele sitatet...
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Jeg er Bronze 3, og har masse scrubs på laget. DERFOR går jeg afk, jævla elohell.
Vis hele sitatet...
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Fakk u, har bare vært i bronze i 3 år, og du våger å si at jeg hører hjemme der? Kommer meg snart til gold skal du se
Vis hele sitatet...
Du får komme tilbake når du har bestemt deg for hvilken ranking du har.
Da er jeg ferdig med placements. Vant 7 av 10. Silver I :-)
Du kan adde "ock". ligger og vipper mellom gold og plat, EUW
Har skikkelig lyst å begynne igjen, men er noe merkelig med nettet jeg har som gjør at jeg ikke får koblet meg på pvp.net, så blir med at jeg kun får tatt litt aram når jeg er hjemme hos fammen de helgene jeg er der, og får brukt et skikkelig nett.. suger atm, men håper på å komme meg opp igjen på et ok nivå om husværten noensinne fikser nettet(blitt utsatt i 5mnd nå)...
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du får komme tilbake når du har bestemt deg for hvilken ranking du har.
Vis hele sitatet...
Dette satt jeg også å grublet på.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du får komme tilbake når du har bestemt deg for hvilken ranking du har.
Vis hele sitatet...
Freak Detective on the case.

er unranked..
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Freak Detective on the case.

er unranked..
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke å avdekke noe, poenget er at du sløser din og andres tid med meningsløs trolling. Forøvrig misbruker du reddit-referansen. Den går på at folk bare kaster seg på grunnløse beskyldninger og tar saken i egne hender, her har jeg påpekt motsigelser i dine utsagn. Om du ikke kan trolle, bruk i alle fall riktige referanser, og jeg driter i ranken din.
Xasma: du får utsette trolljakten i en ukes tid, EliteBook kan ikke svare akkurat nå...

edit: jeg spiller IKKE LoL.
Sist endret av meitemark; 5. februar 2015 kl. 15:11.
Meitemark: hvilken rank er du atm?

Og hvor var du før s5?

Er bare nysgjerrig for det virker som så mange har gått endel ned i rank siden Riot har innført dette nye reset opplegget.
Er det noen som spiller på East?

Startet en ny konto der for og spille med noen kompiser og spiller derfor mest på denne.

B1G PUN er summoner name
Sitat av danseku Vis innlegg
Er det noen som spiller på East?

Startet en ny konto der for og spille med noen kompiser og spiller derfor mest på denne.

B1G PUN er summoner name
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde det samme, endte opp med at jeg aldri brukte East brukeren (spiller på west nå) og måtte kjøpe alt på nytt igjen.. som ble dyrere over en lang periode enn å bare transferre.