Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 815
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Så tenkte å ha det litt moro og lage en egen nettside, og da bruke (sub)domenet jeg har fått av MS til dette, eller alternativt kjøpe ett nytt domene, men fortsatt hoste det hjemme.

Problemet mitt er at jeg fortsatt ønsker at WebConnecten skal fungere, men dersom jeg bytter port på WebConnecten til noe annet fungerer den ikke helt, men jeg trenger port 80 for å hoste direkte, dvs. at det blir "kakestappe.homeserver.com" og ikke "kakestappe.homeserver.com/nettside.html".

Noen tips til hva jeg burde gjøre?
Burde jeg kjøpe ett eget domene for den nye nettsiden?
Er det mulig og bruke port 80 (HTML) til noe annet en standardsiden, uten å ødelegge det?

Har prøvd å søke litt på google, men på de linkene jeg har sett på hittil har ødelagt for standardsiden.

Takker for all hjelp.
Sist endret av Freddy_fred5; 9. mars 2013 kl. 19:53.
homeserver.com er bare redirect, ikke et faktisk domene.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
homeserver.com er bare redirect, ikke et faktisk domene.
Vis hele sitatet...
True, true..

Men uansett, det er en adresse som fungerer. Om det så bare er en redirect så funker det fortsatt for å få en adresse, som egentlig er alt jeg trenger.

Så om man skal vri det om så det blir ordentlig:

Burde jeg bruke redirecten "kakestappe.homeserver.com" eller burde jeg kjøpe mitt eget domene til dette bruket?

Samtidig: Trenger jeg noe mer enn ett domene for å kunne hoste en e-mail server?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
True, true..

Men uansett, det er en adresse som fungerer. Om det så bare er en redirect så funker det fortsatt for å få en adresse, som egentlig er alt jeg trenger.

Så om man skal vri det om så det blir ordentlig:

Burde jeg bruke redirecten "kakestappe.homeserver.com" eller burde jeg kjøpe mitt eget domene til dette bruket?

Samtidig: Trenger jeg noe mer enn ett domene for å kunne hoste en e-mail server?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke noe serlig erfaring med whs men jeg antar at det kjører iss, da må du sette opp noe som heter "host header"
http://blog.salty.uk.com/post/Hostin...-Websites.aspx
Første jeg fant via google.

Og nei du trenger ikke flere domener for og servere en email server.
Jeg ville kjøpt meg et domene, det koset ikke akuratt mye

Jeg anbefaler og kjøpe domene hos namecheap.com sammen med www.cloudflare.com for styre dns sonene dine.

Denne er og gøy og lese igjennom
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Jeg har ikke noe serlig erfaring med whs men jeg antar at det kjører iss, da må du sette opp noe som heter "host header"
http://blog.salty.uk.com/post/Hostin...-Websites.aspx
Første jeg fant via google.

Og nei du trenger ikke flere domener for og servere en email server.
Jeg ville kjøpt meg et domene, det koset ikke akuratt mye

Jeg anbefaler og kjøpe domene hos namecheap.com sammen med www.cloudflare.com for styre dns sonene dine.

Denne er og gøy og lese igjennom
Vis hele sitatet...

Den guiden (salty) var egentlig meget irriterende, da den stopper perfekt på det punktet jeg trenger hjelp...

Men skal nok få kjøpt ett domene nå straks.