Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1174
Hei!

Jeg trenger ofte filer o.l. som er på den stasjonære pc'en min, men jeg kan ikke slå den på fra skolen, går dette, og viss det går, hvordan da?
takker for hjelp!
prøv TeamViewer.
enkelt å sette opp, enkelt å bruke. kan til og med styre datan ifra android telefon
Sist endret av Pyrocake; 1. desember 2011 kl. 14:16.
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
ja, men jeg kan vel ikke slå på pcen...? isåfall hvordan?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
jeg brukte winamp-remote, der er det en funksjon som skrur på pc'en

Edit: du kan eventuelt se i bios om du har WOL aktivert.
Sist endret av Frufsa; 1. desember 2011 kl. 14:35.
Nja, mulig er det vel sikkert. VPN + Wake on LAN?

Du må eventuelt ha en pc som alltid står på hjemme fra før, og da kan man jo likevel ha orginal pcen på fra før.
La den stå på om dagen?
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Nja, mulig er det vel sikkert. VPN + Wake on LAN?

Du må eventuelt ha en pc som alltid står på hjemme fra før, og da kan man jo likevel ha orginal pcen på fra før.
Vis hele sitatet...
ja, men jeg skal bruke skulepcen når jeg er på skulen til og starte den hjemme, jeg har ikke tid til og starte pcen/kommer ikke på og starte den så tidlig om morgonen
La den stå på, så kan du bruke Teamviewer til å loke på pcen som står hjemme, fra skolen. Gjorde det selv en periode i fjor.
Skjønner ikke problemet med å la pcen stå på?
Står jo max på 5-7 timer?
+ du slipper å skru på pcen når du skal hjem.
Still deg selv disse spørsmålene(Skriv de gjerne her etterpå så vi skjønner hva du vil):
1. Hvorfor skal du skru pcen på når du er på skolen?
2. Hva er det som hindrer deg i å la den stå på over natta?
3. Hva er det som hindrer deg i å slå den på før du drar på skolen?
4. Hva er du egentlig vil?
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Still deg selv disse spørsmålene(Skriv de gjerne her etterpå så vi skjønner hva du vil):
1. Hvorfor skal du skru pcen på når du er på skolen?
2. Hva er det som hindrer deg i å la den stå på over natta?
3. Hva er det som hindrer deg i å slå den på før du drar på skolen?
4. Hva er du egentlig vil?
Vis hele sitatet...

1. fordi jeg ikke har tid/spontant kommer på det når jeg er på skolen
2. at jeg ikke får sove, pga lys og lyd i fra pcen.
3. nevnt i 1'en
4. Jeg vil slå på den STASJONÆRE (den hjemme) med den BÆRBARE (den på skolen) mens jeg er på skolen
Du kan vel slå på pcen når du stikker på skolen.
Sitat av Miss-bruk Vis innlegg
1. fordi jeg ikke har tid/spontant kommer på det når jeg er på skolen
2. at jeg ikke får sove, pga lys og lyd i fra pcen.
3. nevnt i 1'en
4. Jeg vil slå på den STASJONÆRE (den hjemme) med den BÆRBARE (den på skolen) mens jeg er på skolen
Vis hele sitatet...
Det jeg spurte etter på eneren var, hvorfor skal du ha pcen på når du er på skolen? Er det for å bruke eksternt skrivebord(VNC,RDC,OMFG,teamviewer) eller er det fordi den skal starte med nedlastning eller er det fordi du vil at den skal stå på når du kommer hjem?

Sånne ting er viktig å vite før man klarer å finne en løsning til deg. Og jeg har skjønt hva du vil, men det finnes utallige løsninger for det, og med den informasjonen du gir kunne vi likesågodt anbefalt deg til å trene en apekatt til å skru på pcen når en ringeklokke ringer.

Og Off-topic: De problemene du kommer med på hvorfor du ikke kan la den stå på/ikke rekker/glemmer er luksusproblemer.
Sist endret av Pagliacci; 1. desember 2011 kl. 14:55.
Hva er problemet med å skru den på da du kommer hjem?
du kan vel ikke slå pc på uten og bruke knappen?
kanskje bruke ett program som lar deg logge på pc fra ett annet sted så lenge pc er online dvs pålogget eller avlogget.
Best Corki!
Miss-bruk's Avatar
Trådstarter
Jeg vil ha den på på skolen, for og overføre lekser/filer og sjekke ting på steam osv
Google Docs for dokumenter. Last opp alt du har på pcen på Google Docs, også skriver du de neste leksene på Google Docs framover.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
som sagt tidligere jeg har gjort dette selv ved og bruke WinAmp-Remote du kan eventuelt sette opp wakeonlan(er litt usikker på hvordan man configurer dette best mulig)
Dropbox, steampowered.com og done.