Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4884
God kveld.
Ble tatt for fyllekjøring for over et år siden nå, rettere sagt i mars 2010, med ca 2 i promille.

Jeg var i avhør, å skrev under på en tilståelsesdom, siden det var helt klart jeg som hadde kjørt orket jeg ikke å begynne å lyge på det, fant heller ut at det var like greit å bli ferdig så fort som mulig med dette og ta straffen som kom.

Da jeg skrev under på tilståelsesdommen fikk jeg beskjed om at det ville gå fortere å få ferdig saken osv osv, men nå har det altså gått over 1 år, å jeg har ikke hørt noe som helst fra de.

Har ringt å purret på de flere ganger, men har bare fått beskjed om at saken ligger hos en jurist, og at de skal kontakte juristen å høre hvorfor ting går så tregt, så skal jeg få beskjed. Men ingen har ringt meg tilbake. Dette har gjentatt seg 5-6 ganger nå så begynner å bli rimelig lei.

Kan jeg nå ringe til politiet å si jeg trekker tilbake tilståelsen? eller må jeg bare fortsette å vente på at noe skal skje?
bør jeg skaffe meg en advokat?

har ikke peiling på hva jeg skal gjøre med dette.. er jo et helvete å bare gå å vente, kan jo ikke planlegge noen ting ettersom jeg ikke vet om jeg plutselig må i fengsel, hvor lenge jeg mister lappen osv.
Sist endret av JohnnyNonsens; 27. april 2011 kl. 01:02.
Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg må si at jeg respekterer deg for å innrømme at du gjorde det, og at du faktisk ringer og purrer på dem! Mange ville nok benytta sjangsen til å holde kjeft!

Kp til deg!
Vet ikke hvordan det er når du har skrevet under på en tilståelse i avhør men i vanlig trafikkforseelse så har politijuristen meget begrenset tid til og anmelde og få deg i rettsak, det er snakk om bare noen uker, og klarer de ikke det så er saken foreldet og ute av verden og førerkortet kommer tilbake i posten eller kan hentes, men som sagt.. :s
Unlicensed Surgeon
Hvis du virkelig vil få fart på saken sender du et godt formulert brev der du informerer om at du trekker tilbake samtykke til beslag av førerkort og tillståelse, da har de 3 uker på å få saken opp for retten, og holder de ikke den fristen får du førerkortet tilbake, dette pleier å hjelpe.

Politiet er desverre veldig trege på pairarbeid, jeg har selv fått en dom på 45 dager i fengsel for 6 måneder siden som enda ikke har blitt rettskraftig.

Du kan også sende en klage til politimestern, hvis du ikke får gjenomslag på klagen / svar i det hele tatt kan du skrive klage til sivilombudsmannen.

Når man har gjort noe galt så får man straff, det er et greit prinsipp! Men når man selv må engasjere seg for å få den straffen "innen rimelig tid" da har systemet sviktet!
Sist endret av dafog; 27. april 2011 kl. 01:25.
Takker for svar folkens!

Utrolig nok fikk jeg brev i posten dagen etter jeg laget denne tråden :P

Straffen ble 2år og 3 måneder uten førerkort (ca 1 år igjen da), 18000 i bot, å 28dagers betinget fengsel hvis jeg går med på å gjennomføre et program imot promillekjøring. noe jeg selvfølgelig takker ja til.
Skal i rettsmøte om 1 måned ca, må vel bare godta denne straffen her, trodde helt ærlig det skulle bli værre.
For 2 i promille? Jøss...
Er det første gang du har blitt tatt?
2.2 i promille for å være nøyaktig. Første gangen ja.