Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1027
Lurte egentlig bare på hva dere mente om hva den nye sjangern egentlig æ?

jeg tenkte egentlig på at rocken skulle leve evig men så hører jeg mer og mer av hip hop og rnb istedt for rock.
Rocken elver da videre for de som fortsatt er intressert i det.
Nå har det seg sånn at musikkbransjen pusher på det som er kommersielt, fordi det selger bedre hos fjortisser.
mp3 har jo blitt til en rap og hiphop kanal...
Samme gjelder p3..

Selv så er jeg meget skuffet... men så lenge det er fjortisene som styrer markedet så må man bare slutte å høre på radio
Ja. Nå skal jeg inrømme at jeg ikke hører noe særlig på rock, men forstår frustasjonen uansett. Komersialisering ødelegger for oss som liker musikk laget med kjærlighet.
Selv sluttet jeg å høre på radio for lenge siden. Radio i dag er bare noe dritt. Kun hiphop/rnb, og kun de samme 10 låtene som spilles i loop hele dagen!
Før i tiden så holdt nå i allefall p3 seg til rock og mp3 seg til elektronisk musikk... Iløpet av det siste året, kanskje så mye som de siste 2 årene så har det bare gått over til rap o.l på de kanalene... aka de har mistet temaet sitt på alle måter.


Radio går det ikke så mye av for min del heller, men det er kjekt å høre på når man er i en bil... Bare irriterende at et ikke lengere er mulig å få hørt rock på radio... uten å være heldig å skru på p3 når en rock sang spilles (sikkert 1/10 eller 1/25 sjangse for at det skjer)
jaG
Produktutvikler
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
mp3 har jo blitt til en rap og hiphop kanal...
Samme gjelder p3..

Selv så er jeg meget skuffet... men så lenge det er fjortisene som styrer markedet så må man bare slutte å høre på radio
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor mye du hører på p3, men det kan dog ikke være mye.
Selv hører jeg på p3 ca 8 timer om dagen, og med det som grunnlag vis jeg si at du tar meget feil. Vis du ser på spillelistene til p3 så vil du se at det er bare 10-12% med hiphop og rap.

A-lista

* Karpe Diem – Regnvær
* Green Day – 21 Guns
* Jaa9 & OnklP – Glir Forbi
* Superfamily – Let’s Go Dancing
* Paperboys – Lonesome Traveller
* Röyksopp feat. Robyn – The Girl And The Robot
* Donkeyboy – Ambitions

B-lista

* Mew – Repeaterbeater (NY!)
* Kaizers Orchestra – Prosessen (NY!)
* Jay-Z feat. Rihanna & Kanye West – Run This Town (NY!)
* Mika – We Are Golden (NY!)
* Casiokids – Finn Bikkjen (opp fra C)
* Kings Of Convenience – Boat Behind
* White Lies – Farewell To The Fairground
* La Roux – In For The Kill
* Pony The Pirate – Psychopedia
* The Killers – A Dustland Fairytale
* Martine Marbel – Soul Searching
* Daniel Merriweather – Red
* Empire Of The Sun – We Are The People
* Yeah Yeah Yeahs – Heads Will Roll
* Passion Pit – The Reeling
* The Pink Robots – Curly
* Kings Of Leon – Closer
* Veronica Maggio – Stopp
* Lars Vaular – Solbriller På
* Asher Roth – I Love College
* Little Boots – New In Town
* A-Ha – Foot Of The Mountain
* The Virgins – Teen Lovers
* John Olav Nilsen & Gjengen – 10 Ganger 1000
* Bigbang – Play It Louder

C- lista

* Babe Rawlins – Strawberries And Whipped Cream (NY!)
* Wave Machines – I Go I Go I Go
* Sondre Lerche – Heartbeat Radio
* Arctic Monkeys – Crying Lightning
* Jack Penate – Be The One
* Blood Command – Five Inches Of A Car Accident
* Grizzly Bear – Two Weeks
* Billy Talent – Rusted From The Rain
* Skambankt – Slukk Meg (For Eg Brenner)
Vis hele sitatet...
Sist endret av jaG; 1. august 2009 kl. 05:04.
Hører ikke mye nei, men vær gang jeg skrur på, så er det en eller annen rap sang som spilles... og da bytter man raskt kanal

Uansett, så er 3/7 av A-listen ALT mye mye rap, når kanalen har basert seg på rock i alle år.... Skaff heller en egen rap kanal istedet for å forsøpple p3 med rap...
Hadde p3 bare sendt en sjanger tror jeg fort de hadde mista mange av sine lyttere.
Men jeg hører egentlig ganske ofte på radio,i bilen osv. Men syns ikke de sender for mye rnb/hip hop/rap, de varierer det ganske bra etter min mening.
Om de spiller for mye rap for deg så hvorfor ikke bare ordne seg en mp3?
Litt strev, men du slipper all den "fjortissmusikken".
Sist endret av Holmen; 1. august 2009 kl. 05:20. Grunn: leif
De har kjørt på med bare rock i alle år tidligere.
mp3 har bare kjørt på med elektronisk musikk i alle år tidligere..
Og lytterne har generelt holdt seg oppe... Ser ikke problemet med å kjøre bare en type sjanger? (tho mange undersjangere)

Bil på lange turer = radio bastabom...
den NYE sjangeren? Rock har ikke vært hitsjanger #1 siden 70-tallet
Nå må vi ikke glemme YMCA tida her da moridin

Men det er ikke lenge unna at man snart ser rap som nr1 på hit listene år framover, trur jeg. Det eneste som skal til for at en sjanger skal slå igjennom er at de får publisty av andre enn data nørder. Atså hvis man hadde brukt to sek på de som sitter hjemme med micen og slenger feit rim dag ut og dag inn. Hvordan skal de bli hørt? Umulig! Se det sånn. Uten Urørt så hadde Lars Vaular aldri slått igjennom på hit listene, period!

FORESTEN P3 SUGER!!
Sitat av tjalldish Vis innlegg
Nå må vi ikke glemme YMCA tida her da moridin

Men det er ikke lenge unna at man snart ser rap som nr1 på hit listene år framover, trur jeg. Det eneste som skal til for at en sjanger skal slå igjennom er at de får publisty av andre enn data nørder. Atså hvis man hadde brukt to sek på de som sitter hjemme med micen og slenger feit rim dag ut og dag inn. Hvordan skal de bli hørt? Umulig! Se det sånn. Uten Urørt så hadde Lars Vaular aldri slått igjennom på hit listene, period!

FORESTEN P3 SUGER!!
Vis hele sitatet...
P3 suger? har du ikke en jobb du da? P3 er det som får meg gjennom jobbdagen hvertfall....