Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 862
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Etter å ha flyttet, sliter jeg med å få koblet sammen all maskinvaren igjen...
Begynte med at tastaturet ikke fungerte, men dette løste seg ved å bytte USB-port. Musen har vært innom alle portene (også det tastaturet fungerte i) uten å bli gjenkjent.

Det som skjer er at enheten blir "gjenkjent" som ny, og Windows (7, SP1) prøver å finne drivere (mislykkes naturligvis) selv om samme enhet har vært i bruk i utallige måneder allerede. I enhetsbehandling dukker de opp under Andre enheter med varseltrekant, stort sett med riktige navn.

Jeg regnet med, etter å ha utelukket musa ved å teste noe jall fra Clas Ohlson, at det kunne ha vært noe krøll med USB-portene. Derfor switchet jeg over musa til tastaturet og omvendt - da fungerte ingen av delene.

Tastaturet er heldigvis brukbart i en av portene, men ingen av musene fungerer uansett plassering.

Hvor kommer dette problemet fra? Krøll i drivere, maskinvare eller selve Windows?
Har du prøvd:
-Sjekk BIOS om alle USB enhetene vises/er aktivert.
-Oppstart i sikkerhetsmodus? Fungerer mus og tastatur?
-Oppdatert USB driverne
Ofte når du får den feilmeldingen der så skal ta komme med en kode. Den kode sier hva det er som er galt med USB portene dine. Et eksempel kan være feilmelding 43, da skrur Windows av den USB porten fordi den finner en feil med den.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Trådstarter
BIOS lister ikke opp noen enheter, men USB skal være aktivert. Det har også fungert tidligere.
Alle enhetene "fungerer som de skal", påstår i hvert fall Windows i enhetsbehandling/properties for USB-kontrollerne.

In unrelated news: jeg har bestilt ny PC.