Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1973
Sikkert et dumt spørsmål, men har merke noe å si når det kommer til pc-komponenter?

for eksempel kjøpe et amd-grafikkort og sette sammen med en intel-prosessor......

eller nvidia med en amd-prosessor?

takk til svar!
ok tusen takk
Ingen problem, du kan mikse og makse så mykje som du vil. Einaste du må vere ops på er at det er spesifikke sokkler på spesielt prosessorer.
så har du også noen AMD Radeon kort som er laget for å fungere ekstra godt med sine egene chipset man kun får på AMD Socket hovedkort også da. samt nVidia kort som yter bedre med noen zXX chipset. bare å sjekke spesefikasjoner på skjermkort du kjøper. Alle skjermkort fungerer utmerket uansett hva du gjør. men om du er på budsjett så kan det være genialt å tyne noe ekstra ut av kronene med å kjøpe noe som kanskje er laget rettet mot ditt chipsett om du ikke skal kjøpe high-end eller mid-range kort da. Da er det ett fett.
Sitat av ExtremeHHH Vis innlegg
så har du også noen AMD Radeon kort som er laget for å fungere ekstra godt med sine egene chipset man kun får på AMD Socket hovedkort også da. samt nVidia kort som yter bedre med noen zXX chipset. bare å sjekke spesefikasjoner på skjermkort du kjøper. Alle skjermkort fungerer utmerket uansett hva du gjør. men om du er på budsjett så kan det være genialt å tyne noe ekstra ut av kronene med å kjøpe noe som kanskje er laget rettet mot ditt chipsett om du ikke skal kjøpe high-end eller mid-range kort da. Da er det ett fett.
Vis hele sitatet...

Jaha? Eksempelvis? :-)
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jaha? Eksempelvis? :-)
Vis hele sitatet...

Nå har jeg ikke undersøkt på en stund. Men vet iallfall at når AMD kom med de første HD Radeon seriene 30XX så fikk var de bygget rettet spesielt på FX 790 chipsettet tror jeg det var. fikk neon % tynet ekstra ut av det. skal se om jeg finner kilder.

Vet også at de gjorde det samme med 70XX serien med FX 9XX serien.

Jeg prøver ikke å si at man ikke fikk det man betalte for av GPU i andre oppsett altså. men de har iallfall reklamert med det. Vet at nVidia har gjort noe av det samme uten at jeg kommer på spesefikke tilfeller sånn nå i hodet
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Går helt fint enn så lenge det er grafikkort og prosessor, altså to forskjellige komponenter. Den største fellen er i bunn og grunn prosessor og hovedkort.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jaha? Eksempelvis? :-)
Vis hele sitatet...
Dette var noe jeg fant på google, aner ikke om det stemmer, men har hørt om noe lignende før (crossfire med iGPU og GPU)

No. Unless you have an AMD APU and a AMD GPU supporting Crossfire.
The AMD APU A10-7850k has a GPU which can be paired with the AMD cards R7 240 and R7 250.
You'll get a significant performance boost if you have the 7850k and you add a R7 250 GPU to your system.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer nok mest sannsyneligvis. Fordi AMD har kjørt denne salgstaktikken leeeenge. Dette vil jo i realiten si at du kan få Xfire setup på budsjett og liten plass.. altså du kan bare dytte inn ett ektra skjermkort i stedet for å kjøpe 2 gpuer. sånn sett samrt løsning. men Jeg mener jeg har hørt om at nVidia haar gjort noe lignende med enkelte chipsett også. kommer dog ikke på noen eksempler nå i farta.

Edit: meg bekjent har ikke nVidia kommet med en slik sli løsning med som du reffererer til her med APU/GPU. Men de har reklamert med å fungere "best med chipset XX"
Sist endret av ExtremeHHH; 6. oktober 2014 kl. 14:14.