Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1466
Hei. Fikk fakturaen for Juli fra OneCall nå, men skjønner ikke helt regnestykket de har satt opp.. Noen som kan hjelpe meg med å forstå det?

Fra dato Til dato Beskrivelse Beløp u/mva. mva. Sum
01.07.2008 31.07.2008 Samtaler/bruk av telefon 110.90 27.72 138.62
01.07.2008 31.07.2008 Gratis minutter: 15 min, 16 stk -17.06 -4.26 -21.32
01.07.2008 31.07.2008 Gratis SMS: 34 stk -11.42 -2.86 -14.28
01.07.2008 31.07.2008 Samtaler/bruk av telefon 3.20 0.80 4.00
Sum 85.62 21.40 107.02
Vis hele sitatet...

Jeg har da 120 gratis ringeminutter, samt 90 gratis SMS? Men det blir da trukket vekk MYE mindre...
Sist endret av Cryptography; 6. august 2008 kl. 16:32.
Jeg trodde Onecall var sånn at holder du deg under 120 får du alle minuttene gratis, men overstiger du det er det ikke gratis lengere. Jeg har aldri hatt onecall eller sjekket det ut, bare hva jeg forsto av og lese på forumet. Men jeg skal absolutt ikke si noe for sikkert, vare bare intrykket jeg hadde fått.
Ville heller ringt suptort nr dems og hørt med dem.
Men er du sikker på at du har lest alt med små bokstaver på kontrakten og ikke ringt nr som ikke er gratis?
Lurer kansje på om internett trafikk, kjøp av tjenester osv går under Samtaler/Bruk av telefonen.
Selskaper som OneCall og MTU har spesialpriser på alt utenom vanlige fasttelefon/mobilnummer. Svindyrt skal jeg si deg. Så, hvis du har ringt nettbanken etc. så har du blitt trukket for det.
Eneste forklaringen jeg har er at du har ringt spesialnummer, eller så er det rett og slett feil med fakturaen din. Jeg har også fått min nå, og den er som vanlig helt korrekt.

Gå inn på "MIN SIDE" på onecall.no og sjekk.
Hadde OneCall, skifta etter 2mnd. Du har 120gratis minutter men betaler for oppkoblingen, så hvis du har mange korte samtaler så er di ikke så gratis lengere.

Men gjør som Putas sier, ring suport
Det jeg ikke helt forstår meg på er at jeg bare får trukket fra 15 gratis minutter, samt 34 SMS?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av InessaUan
Hadde OneCall, skifta etter 2mnd. Du har 120gratis minutter men betaler for oppkoblingen, så hvis du har mange korte samtaler så er di ikke så gratis lengere.
Vis hele sitatet...
Nix, det gjer du ikkje. Sjekk prislista deira. Du betaler ingenting om du ringer 119 minutter til vanlige telefonnummer i måneden. Ikkje ei krone.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Rart. Har selv One Call, og på mine fakturaer trekkes alltid 120 minutter og 90 sms, uansett forbruk. Om jeg utelukkende sender sms og ikke ringer så mye som et minutt får jeg trukket fra mine 120 gratisminutter. Om jeg var i dine sko ville jeg kontaktet One Call.
Går du inn på Onecall.no og logger deg inn på Mine sider står det en del info under Fakturainformasjon, som kanskje gjør deg klokere!
Kanskje du akkurat har fått abonomentet? Er no slikt at du får gratis for 1. til 1. i mnd.(en eller annen dato) Hvis du fikk abonomentet f.eks litt før mnd skiftet så kan det bli litt tull.

Har onecall selv. Ganske fornøyd, har vel fått ca 300kr i regning siden oktober. Men er singel og det hjelper på på regninga
Sjekket listen, og ingenting skulle tilsi at det ikke var innenfor disse gratisminuttene... Så hvorfor de kun trekker bort 15 minutter skjønner jeg ikke... Jeg har da knapt ringt i mer enn 15 min! SMS skjønner jeg heller ikke... Har sendt bare SMS til vanlige mobilkunder.. Et par få til skandiabanken som de trekker 3kr for, samt to til 1881 som de klarer å ta over 8kr til... Men alikevel.. Har stusset over disse fakturaene egentlig hver gang, men da har de dreid seg om 20kr etc, så det var liksom ikke så farlig.. Men nå ble det plutselig litt mer, og da var OneCall liksom ikke så billige lengere...
lest det meste til nå i denne topicen, og blir rimelig frustrert.

One Call har enkelt og greit 120 min gratis og 90 sms gratis HVER måned. Dette gjelder IKKE f.eks. internett bruk, sonen på tv2 og alt annet som fins i verden.

OneCall er ikke noe dyrere enn de fleste på de andre tingene, f.eks. en samtale med folk i bosnia ville kosta litt over 3kr minuttet som er BILLIGT i forhold til de fleste.

Datatrafikk pr MB 5,00 - med andre ord så koster pr mb du laster ned på mobilen 5kr, og surfer du mye kan det bli en del penger. (Et råd i så fall, last innpå opera mini, sparer deg for en haug av penger).

Det at du har blitt trukket 34 mld og 15 minutter vil si at du har BRUKT dette og ikke mer. Viss de skulle trukket fra 90 mld men du bare hadde brukt 20, så måtte de betalt deg for de resterende 70 som du ikke hadde brukt, altså de måtte betalt deg...

Så spørsmålet blir, hvor kommer regningen ifra da?

Da går en inn på Samtalespesifikasjon og ser hvor/hva som har "stjelt" pengene dine.

Du velger hvilken måned, og får opp alt fra sexkanalen til meldingen du sendte til bestemor.

Vanskligere er det ikke Er rimelig sikker på at du sikkert har sendt noe til sonen eller mess tv på fylla =P Det koster 30kr hver gang... Eller kanskje de irriterende mobil tingene de reklamerer på tvn, de kan faktisk koste deg opp i 120kr UKEN (leser alltid det som står i liten tekst :P )



Konklusjon, gå inn på SAMTALESPESIFIKASJON på minesider.



Og dere som sier at onecall er dyrt dere bør ta dere en titt på telepriser.no, har hatt 5/6 venner som har skiftet etter å ha sett på denne og funnet ut at onecall faktisk er billigeste muligt for de. Selv gikk eg fra 3-400kr hver måned til 20-30 kr hver 3 måned...

send meg pm viss noen lurer på onecall Fast kunde med 2 abb siden mars i (var og med på ipea før onecall kjøpte de opp)

Edit: Siden mars i 2007 har eg totalt betalt 126,29kr i regninger til onecall... Dyrt? ja kjempe...


InessaUan - Du vet det e bull**** det du sier? Kunne ringt 50 000 ganger eg så lenge en holder seg under de 120 minuttene som er gratis, etter dette er det IKKE gratis... gosh...
Sist endret av Wolfenheart; 7. august 2008 kl. 00:57.
Jeg har faktisk vært inne på samtalespesifikasjonene og sett.. Som jeg skriver, jeg fant ikke noe som skulle tilsi at det ikke skulle være av gratisminuttene... Eneste av tjenester jeg bruker er en sjelden gang skandiabanken saldo og 1881...
slik som jeg ser det så har du brukt telefonen for 138.62. Av disse kronene så har du brukt -21.32 på telefonsamtaler (15min) og -14.28 (sms). Disse blir da trekt fra på regningen. De resterende kronene må derfor være brukt på noe annet som f.eks datatrafikk, sms til 1880, whaschera osv. Kanskje du var på fylle og satt å googla deg selv ? Eller kanskje du kommer borti noen knapper mens tlf. ligger i lomma, slik at du surfer uten at du vet det selv ?

Har selv hatt OneCall i ca. et halvt år og har til nå brukt 40 kroner på telefonen.