Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2393
Alle har vel hørt om ett eller annet pokerlag som spiller poker med penger. ofte er det noen som steller i stand poker turneringer med relativt mye $, har hørt om turneringer hvor det er rundt 100000 i potten som fordeles på de 10 beste.

Som sikkert de fleste vet er det jo ulovlig å spille poker med penger som innsats i Norge.

Rent hypotetisk, hva er sannsynligheten for at pokerlaget vil gå til anmeldelse av ett eventuelt ran? De risikerer jo opptil 2år i fengsel har jeg hørt hvis man blir tatt for å spille poker med penger og det er de sikkert ikke interessert i?

Så man gjør en kriminell handling med noe som allerede er kriminelt....

Lettjente penger eller stor mulighet for å bli tatt?

Hadde aldri i verden hatt nerver til å gjennomføre noe sånt, men jeg synes tanken er god... Man må jo nødvendigvis være en del personer for å klare det også

Synspunkter?
Det er da ikke ulovlig å spille poker om penger i Norge. Det som er ulovlig er at "huset" tjener på det.
Tror ikke poker-laget ville anmeldt deg om du hadde ranet ett. Men sannsynligheten er vel større for at en torpedolignende boler av noe slag ville stått på døra di
Det fantes innbruddstyver i statene som spesialiserte seg på safer hjemme hos bedriftsledere og slikt, som ofte lurte penger unna staten ved å oppbevare det hjemme hos seg - ganske store summer som i dag kanskje ville bli overført til en bankkonto i Dubai. Hvis tyven fant en uærlig rikmann kunne han trygt ta pengene fordi skatteundragelse ville bli straffet langt verre enn tyveriet (hvis mannen anmeldte det som om 100,000$ forsvant fra safen, ville myndighetene stilt spørsmålet om hvor pengene kom ifra). Tyven vil dermed antagelig gå fri eller slippe unna med en liten straff for å stjele det som var kjøpt og betalt i safen
Sitat av walbergz
Det er da ikke ulovlig å spille poker om penger i Norge. Det som er ulovlig er at "huset" tjener på det.
Vis hele sitatet...
nettop.



men når det gjelder pengespill bør du uansett forvente deg at finner de ut hvem som raner dem mens pengene er der, dvs men de er der å spiller, så har du nok et par torpedoer på døra ganske så kjapt vist det er snakk om så store summer som du tenker på.
Henger meg på den siste forklaringen der ja...
jeg spiller med 4 forskjellige pokerlag her i bergen.. varierer fra 8-10 spiller en kveld og opp til 50.. Nå er det rimelig mye penger på stedet den kvelden der, men jeg utfordrer deg gjerne til å prøve å rane noen av de..:P
skulle lett klart å rane dere. Problemet er bare hva som skjer når dere sammler folk og gjør alt for å finne ut hvem som gjore det, og ikke minst hva dere gjør når dere har funnet det ut
høres bra ut, vær tre bevæpnet ranere, skulle gå bra hvis dt er 8-10pokerspillere, kan ligge mye spenn der...
Finlandshette, balltre/kniv/pistol (alt etter smak), sekk, et par kammerater, skulle gå greit det, hvis du raner et sted som ligger litt vekk fra der du driver og vanker?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293506 For dere som sa at pokerlag var så lovelig
De største pokerturneringene betaler du på pokerklienter over internett på forhånd, og pengene du eventuelt vinner settes inn på poker kontoen din etterpå. På denne måten går man rundt loven.
Sitat av Vadder
De største pokerturneringene betaler du på pokerklienter over internett på forhånd, og pengene du eventuelt vinner settes inn på poker kontoen din etterpå. På denne måten går man rundt loven.
Vis hele sitatet...
Man går vel ikke rundt loven på noen måte, man gjør det bare utrolig mye vanskeligere for politiet å stoppe det?

Går fortsatt ut på at man spiller poker om penger..

Har faktisk vært et innslag om akkurat dette på TV2-nyhetene da det ble arrangert diverse pokerturneringer på den nå nedlagte (såvidt jeg husker) Blue Club i Bergen. Husker ikke helt hva de kom fram til, men sto iallefall en politimann og sa det var like ulovlig
Sitat av Putas
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=293506 For dere som sa at pokerlag var så lovelig
Vis hele sitatet...

Vel, de har jo ikke blitt dømt?

Per idag har vel ingen blitt dømt for å "drive" et pokerlag, selv om f.eks Blue Club er under etterforskning.
Sitat av zeth
Man går vel ikke rundt loven på noen måte, man gjør det bare utrolig mye vanskeligere for politiet å stoppe det?

Går fortsatt ut på at man spiller poker om penger..

Har faktisk vært et innslag om akkurat dette på TV2-nyhetene da det ble arrangert diverse pokerturneringer på den nå nedlagte (såvidt jeg husker) Blue Club i Bergen. Husker ikke helt hva de kom fram til, men sto iallefall en politimann og sa det var like ulovlig
Vis hele sitatet...
Det er jo lov å spille poker på nettet med penger, dette fordi servern ikke står i norge hvor pokern "spilles". Blir vel omtrent samme tankegang når man betaler via en av pokerklieneten i utlandet. Man spiller i Norge, men gevinsten utbetales i utlandet.

Sorry hvis det ble vanskerlig å forstå hva jeg mener.
Sitat av Vadder
Sorry hvis det ble vanskerlig å forstå hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner hva du mener, men jeg er egentlig uenig. Spillingen foregår like mye i Norge selv om man betaler buyin et annet sted.

Men uansett vanskeligere å stoppe for LT/politiet
Alt pokerspill som har penge-innsats eller pengegevinst er ulovlig!
Det ble sagt av en person fra norsk lotteri forbund
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Nei.
Sålenge det ikke koster noe å spille så kan man ha pengegevinst.

Se bare på NM i Poker på TVNorge.
En fyr fra norsktipping eller hva det en var, sa selv på radioen igår at dersom det var penge innsatts, eller pengegevinst var det ulovlig!
Derimot så har nok TVN søkt dispensasjon til dette.

Jeg beklager herved feilen som jeg har opplyst: http://www.lotteritilsynet.no/eway/d...0:4450;::0:0:0

Jeg var dog opptatt når radioen stod på =p
Sist endret av møkk; 17. oktober 2005 kl. 11:15.