Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3116
Noen som har klart å "bypasse" eller lure solariums automater ?
Sitat av Turamann
Noen som har klart å "bypasse" eller lure solariums automater ?
Vis hele sitatet...
Jepp. Når jeg har nøkkel å låser opp automaten
På de jeg har sett vet jeg ikke om det er så enkelt. Men viss du greier å komme inn til ledninene i skapet er det enkelt. Er bare 2 kabler som skal ha en lett berøring med hverandre.
En berøring er foreksempel 10 kr.
På brun og blid automatene skal det være en smal sak
å fikse gratis adgang ved å kopiere andre sitt kort.
Du trenger kun en sim-kort leser
Sitat av ponni
På brun og blid automatene skal det være en smal sak
å fikse gratis adgang ved å kopiere andre sitt kort.
Du trenger kun en sim-kort leser
Vis hele sitatet...

nei det er ikke så lett som det desverre...

kortet er kryptert, og "umuligt" og kopiere uten krypteringsnøkkelen
Sitat av ScoopeX
nei det er ikke så lett som det desverre...

kortet er kryptert, og "umuligt" og kopiere uten krypteringsnøkkelen
Vis hele sitatet...
"Umulig" ? Noen som vet noe om hvordan dette er kryptert ?
Med egen kortleser kan man jo prøve så mange ganger man vil...
Sitat av Turamann
"Umulig" ? Noen som vet noe om hvordan dette er kryptert ?
Med egen kortleser kan man jo prøve så mange ganger man vil...
Vis hele sitatet...

nei desverre. siden kortet er et cryptert ISO7816 64/64.. ladet med "buypass" , samme som norsk tipping bruker.. så det går ikke og kopiere.. dataen er lagret på et "ikke" skrivbar/lesbar område som kun svarer med rett kode, og vill slette seg ved forsøk på lesing og kopiering.. så setter du brunogblid kortet ditt i en simkortleser risikerer du at orginalkortet tømmes... eneste måten man "kan" få til dette er supermegaskills på slike kort, og et si interface koplet mellom kort og automat, som kan logge datatrafikken.. men du trenger fortsatt og skjønne/dekrtyptere det som blir logga.. kan egentligt lå fast at dette ikke går
Sist endret av ScoopeX; 24. september 2005 kl. 01:33.
▼ ... over en måned senere ... ▼
litt offtopic: mye spenn i automatene der? noen som har prøvd å bryte opp en "sol automat"?
Hadde vært jævla fett å kunne kopiere korta da. Jeg vil tro det på ett eller annet hvis vil være mulig å få cracket koden som erpå kortet?

finn ut hva auromatene heter, evt serienummeret. Og ta en liten tur hos vår kjære venn google?
Sitat av krembanan
litt offtopic: mye spenn i automatene der? noen som har prøvd å bryte opp en "sol automat"?
Vis hele sitatet...

Tror dem blir tømt ganske ofte... brekkjern fixer vel biffen...