Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  182 47066
Okei. Takker så meget for all hjelpen jeg har fått. Nå er det vel bare å vente på at de to settene skal ploppe ned i postkassen. Får vel lese litt teori på internett i mellomtiden da.
ABUS låsen som jeg sliter med, er en N 65/30. Har lett litt rundt på lockpicking101 forumet, men fant ikke noe spesielt om denne typen ABUS lås.
Til dere som har bestilt det 14 delers settet fra lockpickshop.com, kom varen i postkasse eller måtte dere hente den fra postkontoret?
Opprinnelig postet av DownloadGenie
Til dere som har bestilt det 14 delers settet fra lockpickshop.com, kom varen i postkasse eller måtte dere hente den fra postkontoret?
Vis hele sitatet...
Fikk det i postkassa

Bra sett det. Hva syns du om håndtaka?
Vis hele sitatet...
Håndtaka?? hehe, de er egentlig ganske deilige å holde i når man først får dem på.. hehe.. Det verre når man skal ha de av igjen.. Prøvde håndtak når jeg dirket en gang.. Personlig synes jeg at man får mer "feeling" uten håndtak..
Sist endret av ghio; 25. april 2004 kl. 22:04.
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Geddi
ABUS låsen som jeg sliter med, er en N 65/30. Har lett litt rundt på lockpicking101 forumet, men fant ikke noe spesielt om denne typen ABUS lås.
Vis hele sitatet...
65/30 er tricky. Spool-pins. Pluss relativt trang inngang. Tror du kan slite lenge med den. Er nok lettest å rake den med en euro/japanese-pick.
Men jeg lurer på:

Kjøper dere de låsene dere dirker, eller står dere utenfor døra deres hjemme eller stikker over til naboen!

Isåfall hvis dere kjøper låser selv, hva er lurt å kjøpe som nybegynner, og da jeg mener jeg nybegynner som ikke husker hvilken vei man vrir nøkkelen for å åpne døra!!


Tror jeg etterhvert skal ta og å kjøpe meg et sett, ser det er tilbud på sett hos lockpickshop eller no' sånt nå!! 10 $ off!
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Tilbud på settet jeg bruker mest nå ser jeg: http://www.lockpickshop.com/Merchant...tegory_Code=OS

Kjøper eller finner gamle låser, ja. Gidder ikke stå på trappa

Kjøp noen billige hengelåser først.

Opprinnelig postet av ninja5000
Goldleaf fra Clas Ohlson er en lek. Det er også Vovo og Ey-låsene. Du kan egentlig bare se på inngangen på låsen om den er lett eller ikke.
Vis hele sitatet...
Pesta kommer
Zpeef's Avatar
Flott tråd ninja5000! 14delers sett på vei til postkassen min
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har noen erfaringer med Dyno Kwick Lock Pick ?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det tøffe med å dirke låser er jo det når man f.eks.
ser en lås.
Putter man 2 jern stenger inn vrir og den er åpen.
Selvfølgelig virker ikke dette helt slik.
Må jo selvfølgelig vite hva man driver med, og
kunne de forskjellige tingene.
Er nok ikke like lett som James Bond gjør det
▼ ... noen uker senere ... ▼
er det noen muligheter for å slippe toll når man bestiller fra LockPickShop?
Går det ann å få de til å sende som gave?
n5k
Rokkukyu
n5k's Avatar
Trådstarter
Vet ikke med gave, men det er ikke toll på dirkesett uansett. Eneste som kommer er jo momsen, men du får dem til å sette ned verdien på pakken hvis du spør, så den kommer under grensa.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvilken type dirk er det dere synes er best og til hva?
Jeg dirka opp en gammel hengelås med 2 nåler. Kanskje en litt ghetto løsning, men
det funka! Du kan jo prøve deg frem med det xanonymx
Forresten, last ned en av de filmene som er i første posten så veit du hvordan du skal gjøre det.
Jeg vet hvordan man dirke og lager dirker. Har klart å åpne to hengelåse med en sikkerhetsnål og en liten stål bit. Men skal nå lage dirker av baufilblad. Men bare lurte på hvilken type dirk (snake, rake, half diamond...) dere synes er best og til hva hvis det er noe spesielt? Jeg har MIT Guiden, men orker ikke les gjennom den så jeg har sett på bildene og lest litt. Blir altfor mye å lese på engelsk. Får lese mer ettehvert som dyktigheten øker.
Kjøp denne da vel? Den kommer på under 200.- og er da toll og mva fri i alle fall. Men alikevel så skriver firmaet på "gift" når de sender det! Super service, sender samme dag de mottar bestilling og betaling!

Settet er gulle-godt, og passer fint i lomma! Lite og hendig!

G.

Sitat av ghio
Jeg kjøpte dette(link nederst) settet for en stund siden, har ikke fått opp noe annet enn noen enkle sykkellåser.. Men jeg håper at øvelse gjør mester hehe
Settet funker fint for en nybegynner som ikke vil "spytte" alt for mye penger i dette med en gang..

http://www.lockpickshop.com/page/LPS/PROD/PXS-14
Vis hele sitatet...
Du får samme settet på force-ten for $19 + frakt. Kommer på under 200.- inkl alt.


G.
Sist endret av stealth; 4. desember 2005 kl. 00:47.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ninja5000
Det varierer. Betalte en hundrelapp sist ca. Du får vite det når du betaler, før du confirmer bestillingen...
(Hvis du skriver LP101 på bestillingen, så skal du høre til å få 10% avslag også...)
Vis hele sitatet...
Hei. Det str "Ship Via": Hvem skal jeg bruke av dem?
Foreign Order er det eneste det ikke str USA greier på da..

A little help mabye?
De forventer nok at du skal velge "foreign order" ja, siden du sitter i utlandet. Det er jo for å beregne frakt kostnadene. Når jeg bestillte fra force-ten.com så kostet det totalt $25 inkl forsendelsen, og settet ankom i posten etter noen dager. Betalt med Visa kort, no hassle.

G.
Okai!
Er kun 13år, men har jo Visa Electronic.. Går det an å bruke det som et Visa kort?
Nei, du kan ikke bruke Visa Electron. Du kan jo evt. låne kortet til en av foreldrene dine eller en kompis el noe?

G.
Okai.. DEt var kjipt.Får spørre muttern eller fattern.
Takk uansett
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg selger mitt 11 delers dirkesett for 350,- . Kontakt meg på
trendhore
Geddi's Avatar
Nå som denne tråden var tatt opp igjen;

Noen som vet hvor jeg kan få tak i et bumpkey sett?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hva er det egentlig på den filmen? (Ikke kom med: "De forklarer om dirking"), hvilke låser etc.? har ikke ADSL...
Bumpkey-sett? Er du helt tryna eller? Kanskje du burde lese hva bumping er først..?

...

Og 350,- for dirkesett er overpris..

Blæh!! Dagens frustrasjon..

Spørs på settet det oystlars.
Kjøpte meg et 14 delers sett i fjor, har ikke klart å gjøre allverden med det.. Men skal lese MIT-greia nå, så kanskje jeg blir inspirert til å holde på igjen.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ellers kan du gi det til meg
Hvor kjøpte du settet KjeXz? Hvilken låser er settet til?
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg er ny loc picker, jeg syntes dette så rått ut, og bestilte meg ett sett. 22 delers Slim line EU-Japaneese ett eller aent. noen som har forslag til hva slags låser jeg kan begynne med for og bli god?
du jeg lurer fremdels på hva jeg skal begynne å dirke? hengelåser fra europris?
kan noen forklare hva jeg begynner med, da jeg ikke er lærerens best i engelsk, for å si det sånn...?
Det er bare å finne noen billige hengelåser, det er ikke vits i å begynner for vanskelig, da mister du kanskje motet. Finn hengelåser med ukjente merker, de kan være lettere.
Nå har ikke jeg lest ALT, men her har dere som helst ikke vil kjøpe et sett, kan lage et selv med denne filmen, som er utrolig bra og enkel og forstå. Den er engelsk, men det får bli ditt problem :P
Skal lage et sett selv i helga, og skal fortelle mer da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om noen trenger låser å øve på så har jeg 5 forskjellige til salgs for 100,- + 55,- i frakt. (De fleste er no-name, men også yale, burg, abus mfl.).

Veit ikke hvorvidt det vil hjelpe deg, Ninja5000, men du vil finne produktinfo om de forskjellige Trioving modellene på sia deres, inkl. opplysninger om "soppstifter" og andre sikkerhetstiltak man er nødt å ta hensyn til.
Sylindere (det er noen helt vanvittige hi-tech sylindere her, inkl. den nye Twin Cliq )

Og til dere som tenker på kjøpe... dirkepistol, ikke gjør det. Kjøp heller en drill.
Dirkene brekker inne i låsen støtt og stadig, og man mister kontroll og feeling på låsen.
Sitat av stealth
Kjøp denne da vel? Den kommer på under 200.- og er da toll og mva fri i alle fall. Men alikevel så skriver firmaet på "gift" når de sender det! Super service, sender samme dag de mottar bestilling og betaling!

Settet er gulle-godt, og passer fint i lomma! Lite og hendig!

G.
Vis hele sitatet...
Heh, utestengt bruker så jeg får ikke spurt han, så jeg spør dere:

Er det noen andre som har erfaring med force-ten.com? Det settet kommer på 150kr inkl. frakt, så den er under den magiske grensen.
Men jeg syns webshopen der så litt shabby ut, og når jeg skulle taste inn visa-info så jeg at den ikke var på https engang :/
Erfaringer med denne sjappa noen?

Evt noen her som selger et sett til ca 150kr
▼ ... over en uke senere ... ▼
dt er ingen side med hjelp som r på norsk?
Jeg ble enormt interessert nå, har vært fascinert av dette en stund, og har lyst å kunne slike ting selv. Siden bensinprisene har overtaket på meg for tiden, så får jeg spørre, hva anbefales å bruke som "hjemmelaget" dirk, hvordan bør den se ut? Har ihvertfall råd til en liten lås på Europris jeg kan prøve meg litt på! Tenker meg at det er en grei hobby, en lås å øve seg på og en liten dirk tar ikke allverden plass, greit å øve på på bussen f.eks.!
I vindusviskere et det en metaldings som fint kan brukes etter litt sliping. Tror den sitter imellom gummien eller noe, den er enkel å finne.
Lag deg en hook du til å starte med
http://www.lockpickshop.com/Merchant2/graphics/00000001/sp-9.gif

Google "how to make lock picks" så finner du nok mye nyttig...
Hei jeg lurer jeg er en Ekstremt dårlig dirker jeg har prøvd meg på lærerns lås på skolen og har fått det til men jeg lurer er det noen som kan gi meg et lite privat kurs over et eller annet chatte program som kan hjelpe meg og lære og dirke??

Håper på svar=)
Trening, trening, trening, trening, trening.... som med ALT du skal bli god i!
Det finnes få, om ingen, snarveier innen dirking!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av CoDEmASTeR
Heh, utestengt bruker så jeg får ikke spurt han, så jeg spør dere:

Er det noen andre som har erfaring med force-ten.com? Det settet kommer på 150kr inkl. frakt, så den er under den magiske grensen.
Men jeg syns webshopen der så litt shabby ut, og når jeg skulle taste inn visa-info så jeg at den ikke var på https engang :/
Erfaringer med denne sjappa noen?

Evt noen her som selger et sett til ca 150kr
Vis hele sitatet...
Ja, da kom settet fram i postkassen i går. Sendte 2 mailer til force-ten iløpet av disse 3 ukene og fikk aldri noe svar. Settet var greit det, men jeg ville heller betalt noen dollar ekstra for litt service/kjappere levering en annen plass da...
Og nå er kursen så fin at det blir samme prisen om man bestiller på lockpickshop.com, så jeg sier bare, hold dere unna force-ten.

De skrev pakken opp som gave da, men verdien var under 200kr uansett så...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
noen her hørt om "bump key"?
http://www.toool.nl/bumping.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=7Uv45...rch=bump%20key
ser ut som det er en meget effektiv måte å låseopp dører på..blir omtrent som universal nøkler jo
Sitat av filleren
noen her hørt om "bump key"?
http://www.toool.nl/bumping.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=7Uv45...rch=bump%20key
ser ut som det er en meget effektiv måte å låseopp dører på..blir omtrent som universal nøkler jo
Vis hele sitatet...
Er faktisk en tråd om dette allerede, http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=bump+key

Velkommen til forumet.
n5k: hvordan lagde du shims av en diskett? og hvordan funker de? forsto det ikke helt..
Ahh, en diskett, hvorfor tenkte jeg ikke på det.
Uansett så har jeg ingen billige låser å teste på.. :/
Skjønner du hvordan man lager dem?
De er nesten laget fra før.
http://www.lockpickshop.com/Merchant...ck-shims-2.jpg
Sånn ser de ut.
Det du må gjøre med den diskett biten er å kutte av litt, slik at en del av midten stikker lenger ned enn resten.
Hvis du vet hvordan en shim fungerer, så vet du hva jeg mener.

Edit: På bildet ser du hvordan de bruker shims, de putter den lengste delen INN i låsen der, også drar de til i de 'håndtakene'.

Edit: Jeg hentet en diskett, og ser at omm du bare kutter den ut riktig, så blir den sånn den skal, kutt den sånn som dette: (Sett forfra, kutt av begge sidene etter det røde merket jeg har tegnet)

http://img.photobucket.com/albums/v363/Grantax/diskett_shim.jpg
De røde merkene er litt vanskelige å se..
Sist endret av boblehest; 12. august 2006 kl. 17:58.
får ikke den tappen nedi der hvor bøylen er.. jeg har en lik hengelås som den på bildet med shimsene (30mm).
virker de sånn at når de er nedi og man trykker på håndtakene så spretter den saken inni som holder fast bøylen bort?
Sist endret av Niwram; 12. august 2006 kl. 17:51.
Se ny edit i posten over..

Edit: Jeg kan ikke uttale meg om hvordan det fungerer

Edit: Jeg anbefaler ikke å bruke diskett shims likevel, jeg prøvde, men den knakk med en gang.
Dessuten er dirking more fun.
Sist endret av boblehest; 12. august 2006 kl. 18:02.
Skjønnte det ikke helt, men skal prøve meg fram

Jeg vet at dirkin er morsommere, men jeg er en n00b på 13 og har ikke tilgang til så mye annet en binerser og sikkerhets nåler