Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 6502
har et skolebevis som jeg kan få faket, men det er en strekkode på kortet. kan de i kassa på butikken lese av denne koden for å få vite om infoen på kortet stemmer??
Hvordan skal du få faket det da? Det gamle; "Skrape vekk litt av et tall for å få et nytt tall" trikset?
nei, skal vaske vekk gamle tall med aceton og sette inn nye tall
Tror seriøst ikke en kar på Rimi gidder å sjekke om kortet ditt er ekte eller ikke ved å kjøre strekkoden. Har iallefall aldri hørt om det om det og om du blir tatt så brekker de vel bare kortet ditt og kaster det.
Sitat av knutkåre
har et skolebevis som jeg kan få faket, men det er en strekkode på kortet. kan de i kassa på butikken lese av denne koden for å få vite om infoen på kortet stemmer??
Vis hele sitatet...
Svaret er nei, de ansatte på en dagligvarebutikk kan ikke lese av strekkoden for å se om infoen er korrekt. Men en annen sak er om skolebevis er gyldig legitimasjon? Ungdomskort er for eksempel ikke det
Sist endret av sputch; 14. oktober 2005 kl. 23:28.
Men så er vel ikke et skolekort "godkjent" ID når det kommer til slike ting?
du trenger pass, bakkort med bilde og fødselsnr, førerkort eller post bank kort
synes det stod at skolebevis var gyldig sist gang jeg var på rimi(henger en plakat der det står), men får man nytt skolebevis utdelt hvert år på vgs.? eller har man kun det man får førsteåret?
Om du tenker på de røde, ekle kortene, så får man det førsteåret, også blir det underskrevet og stemplet for hvert år. Evt. byttet bilde etterhvert.
på vår skole får vi et nytt hvert år...
av de plastkorta så får du så mange du vil gå i ekspedisjon og sleng 40 kroner(mener å huske jeg betalte det) så printer de nytt.. og som regel da får de bak disken spørsmål om fødselsdato er korrekt, og da svarer du selvfølgelig nei
skolekort fungerer ikke som legg, studentkort derimot gjør det, sikkert det du har sett på skiltet
Sitat av knutkåre
synes det stod at skolebevis var gyldig sist gang jeg var på rimi(henger en plakat der det står), men får man nytt skolebevis utdelt hvert år på vgs.? eller har man kun det man får førsteåret?
Vis hele sitatet...
Du har sikkert sett en plakat der det står att skolebevise er ikkegyldig som legitimasjon, det har jeg sett i flere matbutikker..
Trodde heller ikke at skolekort kunne brukes som legg. Men vil gjerne vite metoden du bruker for å fjerne og sette inn nye tall knutkåre!
jeg iallefall skrapa en gang med tapetknivblad, da blir overflata litt matt også(enklere å printe på).. Så skriver du en hel a4 side med rett font og størrølse så sikter du bare inn etter hvert som den printer så bare putter du kortet inn og satser på å treffe funka for meg.. men ingen som tar imot skolebevis uansett som legg
Sitat av MartinB
skolekort fungerer ikke som legg, studentkort derimot gjør det, sikkert det du har sett på skiltet
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg sterkt på. De inneholder ikke personnummer (for NTNU's del), og da tror jeg ikke du kommer så langt med det som legg.
Jeg bruker broren min sitt studentbevis fra blindern som 20 års legg til min bursdag, der står det personnummer.
Det har fungert over alt utenom et sted jeg kjente han som stod i døren .
Skolebevis eller studentbevis er ikke gyldig legitimasjon i det hele tatt. Butikker som blir tatt i å selge øl på skolebevis eller utesteder som slipper inn folk basert på slike kan miste bevillingen.
Sitat av Popp
jeg iallefall skrapa en gang med tapetknivblad, da blir overflata litt matt også(enklere å printe på).. Så skriver du en hel a4 side med rett font og størrølse så sikter du bare inn etter hvert som den printer så bare putter du kortet inn og satser på å treffe funka for meg.. men ingen som tar imot skolebevis uansett som legg
Vis hele sitatet...
Dette dunker vel ikke med blekkskriver? Jeg har ikke sånt skolekort i papir til 40kr, vårt er nesten identisk matriale med et bankkort og koster litt mer også.
Sitat av Lp_Totti
Dette dunker vel ikke med blekkskriver? Jeg har ikke sånt skolekort i papir til 40kr, vårt er nesten identisk matriale med et bankkort og koster litt mer også.
Vis hele sitatet...
Det kortet jeg hadde på vgs var som et hvilket som helst annet plastkort, så jeg vil tro at å kjøre disse igjennom en printer skulle blitt gøy.
Jeg vet ikkenoe sikkert. Men når det gjeøder legetimasjon for øvelseskjøring med bil gjelder ihevrtfall skolebevis.
Sitat av Dark
Jeg vet ikkenoe sikkert. Men når det gjeøder legetimasjon for øvelseskjøring med bil gjelder ihevrtfall skolebevis.
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg sterkt på. Ved øvelseskjøring med bil må du kunne fremlegge gyldig legitimasjon, noe skolebevis _ikke_ er.
Det finnes jo slurvete folk da FSK
Nåja. Ved øvelseskjøring er det politi som evt. kan sjekke leggen din, og de er nok ikke så slurvete av seg.
Skolebevis er ikke gyldig leg. for å kjøpe øl eller røyk. Heller ikke til øvelseskjøring. Ved øvelseskjøering må du som FSK sa vise gyldig leg. og en sånn "Rett til øvelseskjøring" lapp. Forresten så er sistnevnte lett å lage selv.
Ah, den lappen glemte jeg. Kom etter meg, det :P