Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3289
Det er en bok jeg må ha, og den er på biblioteket (stavanger). Men boka har "ikke til utlån" på seg.
På biblioteket er det jo sånne detektorer som i vanlige butikker, med alarm-system. Lurte derfor på hvor på boka det i tilfelle er denne alarm-brikken som slår ut på systemet? Det er jo et klister med strekkoden på - under den?!
Kan jo i tilfelle bare ta av den, og putte ned i sekken?
Få en kompis til å stå utfor et vindu så kaster du boka ut der :P
har sett at tyver "isolerer" pilotkofferter med aluminiumsfolie. så hiver de tyvegodset nedi og går gjennom detektoren uten problem. så du kan pakke boken inn i aluminiumsfolie og gå igjennom detektoren uten problem.
På de fleste bibliotek er det vinduer, kast den på en avsideliggende plass, spring ut, hent den, spring hjem og les

Jeg har selv stjelt bøker fra bibiloteket, men vi er så langt nord at vi ikke har fått
alarm-teknologien enda, så det er bare å komme hit å stele om du ønsker det
For det første: Helt enig med B3ndx. Ærlig talt, stjele fra et bibliotek? Det er så utrolig lavmål...

For det andre(litt mer on topic): sjekk ut andre tråder på forumet angående nasking, f.eks. http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=49152
Hvis man blir nødt til å stjele en bok da er man faen meg tørst etter kunnskap...

Kan du ikke bare lese boka på biblioteket da? eventuelt bestille den?

Litt interessant å vite hva slags bok det er snakk om??
Bibliotek er et vakkert konsept. Mange forlag arbeider aktivt for å få begrenset utlån (Så de kan tjene mer penger), men bibliotek er en av grunnsteinene i et fritt samfunn, der alle -- uansett inntekt -- skal kunne tilegne seg kunskap. Man kan stille spørsmål om hvor umoralsk det er å stjele fra f.eks. butikker som er del av multinasjonelle selskaper (Som nær automatisk kjører over folkunder fanen "Fritt marked"), men ikke bibliotek. Å stjele fra bibliotek er galt, uansett hvordan du snur og vender på det.
Enig med rahim, å stjele noe som allerede er gratis er feil uansett. Hvis du på død å liv må ha den boken om akt-fotografering vil jeg heller anbefale deg å søke på nettet etter nakne kvinnebryst.
helt enig med folk her, det er veldig galt å stjele fra et bibliotek! du kan sikkert kopiere de sidene du vil gratis, det skader jo ikke å spørre? Eller så kan du snike med deg et kamera og leke spion og ta bilde av en og en side, eller så kan man jo faktisk SØKE PÅ NETTET der finner du sikkert den boka du skal ha, er det en ordbok osv så finner du garantert det du skal ha, er det om noe spesielt, søk alle plassene du finner, torrent sider, emule, google, wikipedia whatever! som folk sier her, bibliotek er et vakkert konsept og vi vil ikke miste det!
Svært som folk skulle preke om etikk da..

Stjel boka du. E'kke så ille som folk skal ha det til..
stjel penga, og kjøp den et sted.. eller stjel den fra en bokbutikk, men å stjele fra biblioteket er low da...
Jeg lurte et øyeblikk på om vi har fått 10 stk nye i crew, men det hadde vi vist ikke. Så gi faen.