Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2138
Hei, jeg har mottatt inkassovarsel med purregebyr på en faktura jeg ikke har fått! Skrev mail til de det gjaldt og sa jeg ikke hadde mottatt fakturaen de viste til, men fikk bare et spydig svar tilbake om at det blir mitt problem og at purregebyr må betales. Er det noen som vet om jeg har noen rettigheter i forhold til dette? Det er ikke det at purregebyret er så mye, men jeg synes det er en prinsippsak. Urettferdig å måtte betale gebyr uten å ha fått fakturaen! Håper noen kan hjelpe
Problemet i sånne situasjoner er at 90% av de som prøver å vri seg unna purringer og inkasso prøver å påstå det samme. Så lenge de mener de har sendt brev til deg og ikke er villig til å la deg betale uten purregebyr, så kommer du nok dessverre ikke langt. Siden det også er snakk om en legitim faktura så burde du vel ha visst om at den var på vei?
Jeg har opplevd det samme et par ganger. Betalte bare det opprinnelige beløpet. Det gikk fint. Den ene gangen hadde de faktisk sendt saken til inkasso uten at jeg hadde mottatt faktura først. Da ble det masse mas frem og tilbake, men det endte med at jeg bare betalte det opprinnelige beløpet her også og ba dem ta saken til forliksrådet hvis de hadde noe mer å si. Fikk beskjed om at de godtok det fordi de var så snille osv, men faktum var at de hadde ikke noen sak.

Men viktig: Ikke hold hele beløpet tilbake imens du krangler med dem. Bare betal det du skylder med en gang, så kan du se om de gidder å krangle med deg for 80 spenn.
Sist endret av mentalmelt; 7. mars 2016 kl. 21:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
10 0
Takk for svar! Har betalt det jeg skylder nå, får se hvordan det går.