Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 676
God dag.

I dag når jeg kom hjem og slo på PCen og skulle høre på musikk, skjedde det noe merkelig. Jeg skrudde på musikken, så etter omtrent 30 sekunder (etter jeg hadde slått på musikken, merket ikke noe før jeg slo på musikken) begynte det å komme ulyder i høytalerne. Det kommer en slags "poppe" lyd fra dem, omtrent som popkorn for å ha noe å sammenligne med, bare mye lavere. Når det ikke kommer noe lyd til høytalerne driver de også å "popper," det samme skjer når jeg hører på musikk e.l. Har aldri hatt problemer med anlegget før.

Anlegget er av typen Logitech X-530. Har hatt det i 3 eller 4 år nå, og har aldri vært ulyder før. Det er veldig pent brukt, har vel bare hatt mer enn halv lyd på 7-8 ganger.
PCen er en Dell Inspiron 9400 om det har noe å si. Testet lyd med et USB headsett i tillegg til PCens innebygde høytalere, både med og uten musikk. Det er bare med anlegget det kommer ulyder. Merkelig nok er det ingen ulyder når anlegget ikke er koblet i PCen.

Tviler på at det er lydkortet (vil tro det er et integrert lydkort) da jeg har anlegget koblet i en docking stasjon som igjen er koblet til PCen med en USB ledning. Prøvde å plugge anlegget i selve PCen, men hadde samme ulyd da.

Vet noen hva som kan være årsaken? Har anlegget sagt takk for seg, eller kan det ennå reddes?