Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 876
En bekjent av meg i midten av 30 årene ble utsatt for seksuelle overgrep av sin daværende stefar da hun var 8-13 år gammel.
Noen som vet hvor stor sjanse det er for å nå igjennom med en sak i dag ? Hun har ikke noen direkte vitner ( altså ingen som har sett overgrepene ), men hun har snakket med mange som bodde rundt de den gangen, og de er villige til å vitne om de de så dengang. Man kan vel bli dømt på indisier i Norge ?

Grunnen til at hun ønsker å få gjort noe med dette er at det stadig dukker opp i dagliglivet hennes fortsatt, og at overgriperen igjen befinner seg i en familie med små barn.

Og hva er eventuelt grensene for å få fri rettshjelp ?
Man kan ikke bli dømt på indisier, nei.
Den er desverre frustrerende liten. Straffen for gjøre noe slikt er uansett mildere en å gjøre økonomisk underslag i en bedrift.

Om noen hadde gjort noe slikt på min datter så hadde jeg banket ham opp for hand.
Turamann's Avatar
Trådstarter
85 6
Sitat av Croyfer
Man kan ikke bli dømt på indisier, nei.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på det ? Hva med f.eks Orderud saken ? Fire stykker dømt for en forbrytelse begått av en person ?

Sitat av Kalakov
Den er desverre frustrerende liten. Straffen for gjøre noe slikt er uansett mildere en å gjøre økonomisk underslag i en bedrift.

Om noen hadde gjort noe slikt på min datter så hadde jeg banket ham opp for hand.
Vis hele sitatet...
Hennes far døde da hun var 2 år gammel, så jeg får håpe han gjemsøker henne. Han skal taes, bare lurte på om det var noe vits i å kjøre rettssak.
Det var vel fordi de viste hva som hadde skjedd, men ingen av de gadd å si hvem det var?
Veti om ei som ble voldtatt av bestefaren sin når ho var rundt 10-års alderen, bestefaren må holde seg 200 meter unna, men ingen som kontrolerer det da, og de har flere ganger sakt til politiet at han prøver seg igjen, men de gjør ingen ting
Litt sakelig:
Kan du ikke samle en liten gjeng å skremme han litt, evt banke livshitten ut av han? Tåler ikke sånt, blir så forbannet over å høre når noen misshandler noen sexuelt. (Spessielt barn)

Enda mer sakelig (spørs hvordan du ser på det da):
Anmeld jævelen! Håper du finner ut hvordan du kan ta ham på.
Sitat av Kalakov
Den er desverre frustrerende liten. Straffen for gjøre noe slikt er uansett mildere en å gjøre økonomisk underslag i en bedrift.

Om noen hadde gjort noe slikt på min datter så hadde jeg banket ham opp for hand.
Vis hele sitatet...
Hadde noen gjort noe slik mot søsteren eller datteren min, da hadde de forsåvidt fått et kort slutt på livet. Hadde faengimæ slått dem ihjel med en spade eller noe...
Turamann's Avatar
Trådstarter
85 6
Tar imot forslag med takk. Skremmes skal han. I fjor dro jeg bort til han og sa at jeg hadde tenkt å sette opp nabovarsel, mens kona hans hørte på. Tipper han fikk et heftig forklarings problem der. Han vet hvem jeg er, og at jeg absolutt ikke er bli på han. Nå er det litt tid siden jeg har kontaktet han, så noe må gjøres igjen.

Problemet er at når vi først skal gjøre noe, så burde det være gjenomtenkt. En annen ting er at det skal gagne hun som ble missbrukt. Det er tross alt det det handler om. Hun er imidlertid ikke fremmed for å skremme liv skitten ut av han.
Snakk med advokat eller politi og spør om det er en mulighet - det går alltid an å spørre dem.
Ville snakket med en advokat og hørt med han/henne hvorvidt det er mulig å få saken gjennom. Jeg vil tro at det er mulig, håper det hvertfall. Hils han fa meg og spør hva faen som er galt med han når man seksuelt overgriper et barn. syke syke mann...
prøv først politi og advokat, men om det ikke funker, så vil en sprayboks med rødmalig funke bra, skriv her bor en pedofil voldtektsmann, pass på! og en pil mot huset.
Vold avler vold. Hvis dere terroriserer han videre ødelegger dere livet hans. Ikke det at jeg ikke mener at han fortjener det, men dette er faktisk ikke deres jobb. Anmeld forholdet!
Turamann's Avatar
Trådstarter
85 6
Sitat av Hallgeir
Vold avler vold. Hvis dere terroriserer han videre ødelegger dere livet hans. Ikke det at jeg ikke mener at han fortjener det, men dette er faktisk ikke deres jobb. Anmeld forholdet!
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde ant hvor mange liv han har ødelagt ved å gjøre det han har gjort, så hadde du ikke skrevet det. Enig i at vold avler vold, men dersom den misbrukte føler at hun får en slags oppreisning eller rettferdighet ved dette, så er jeg "fit for fight". Må da legge til at jeg ellers aldri tyr til vold. Hvorvidt hans liv blir ødelagt er meg rakende likegyldig.

Som det er blitt sagt her tidligere : Det er antakeligvis liten sjanse til å vinne igjenom med en sak. Skal vi da gå igjenom en lang vond tid med oppripping av minner og harde vite avhør i en rettssak for at drittsekken skal vinne saken ?

Sannsynligvis kommer vi allikevel til å anmelde forholdet. Først ! Hvis det ikke nytter, så skal han ikke slippe med det ! Uansett hvem sin "jobb" det er.

Han sa til meg at jeg kunne bli annmeldt for å henge opp nabovarsel. DET er provoserende det, selv om jeg skjønner at han gjorde sitt beste for å forsvare seg ovenfor kona.

Syntes forøvrig at forslaget om å bruke sprayboks med advarsel og pil var veldig bra. Ingen vold, men veldig effektift. Det er jo naturligvis et poeng sørge for at de barna han nå lever i sammen med ikke blir utsatt for det samme.

Hvor ulovlig er det foresten å oute navnet og adressen hans her på forumet ? Vi har allerede sagt det til flere av arbeidskollegane hans, men det blir liksom litt mere påstand mot påstand, dersom han skulle begynne å sutre.