Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 783
Heisann. Jeg har besluttet å innvistere i et skikkelig videokamera. Jeg leita rundt og kom over et Sony HDR-AX2000 (her) Jeg legger merke til at prisene er latterlig lav på siden her. Ikke bare på denne varen men også mange andre. Blir jeg nødt til å betale toll/moms eller noe slikt når det blir sendt ? Noen som har erfaringer med siden fra før ?

Takker for svar
Norway | Delivery: 3-4 days by UPS | Payment: Local transfer into our Nordea Norway account.

Står øverst på siden. Så ja, moms må du betale.
off-topic: Hva skal du med et slikt kamera? (Ren nysgjerrighet)
Du trenger ikke å betale moms eller toll, hvis selger merker pakken din som en "gave".
Men det sikreste er å kjøpe i fra ebay
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=Son...&_stpos=&gbr=1
Sitat av Thomaslio Vis innlegg
Du trenger ikke å betale moms eller toll, hvis selger merker pakken din som en "gave".
Vis hele sitatet...
For det første. Gavemerkingen blir oversett hvis pakken kommer fra et firma. For det andre. Hvis verdien på gaven er over 1000 kroner, SKAL det betales moms. Trodde dette var allmenkunnskap.
Sitat av raze Vis innlegg
For det første. Gavemerkingen blir oversett hvis pakken kommer fra et firma. For det andre. Hvis verdien på gaven er over 1000 kroner, SKAL det betales moms. Trodde dette var allmenkunnskap.
Vis hele sitatet...
Ja, du har rett der. Tenkte litt feil med det første
Jeg bestillte en vare fra en bedrift i USA til 15000 NOK, de markerte pakken min som gave og at den var vert 50 dollar tror jeg. Så det ble ikke så mye moms- eller tollavgifter på meg
pengejeger
Natz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Jolla Vis innlegg
off-topic: Hva skal du med et slikt kamera? (Ren nysgjerrighet)
Vis hele sitatet...
Spessielt intrissert i film + har fått tilbudet om freelancer jobb innen TV