Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3388
Så nettopp en reklame på tv3 av VG om voldtekt og mishandling. De skulle forsette å stille spørsmål og undersøke hva som ligger bak dette problemet.
Synes det er helt feil av VG å bruke en sånn seriøs sak som et virkemiddel for å selge flere aviser og for å få flere kunder. Hva synes folk om det? Er det ikke litt lavmål av en avis som VG??
Har alltid ment at vg er sladder og søppel.
VG er en sosialistavis til de grader...
Uansett så er det heller ikke ett nytt fenomen at aviser gjør hva som helst for å få lesere..
Sitat av FSS Vis innlegg
Så nettopp en reklame på tv3 av VG om voldtekt og mishandling. De skulle forsette å stille spørsmål og undersøke hva som ligger bak dette problemet.
Synes det er helt feil av VG å bruke en sånn seriøs sak som et virkemiddel for å selge flere aviser og for å få flere kunder. Hva synes folk om det? Er det ikke litt lavmål av en avis som VG??
Vis hele sitatet...
Er det ikke bra at norges største avis fokuserer på dette alvorlige problemet da? Hadde det vært bedre om de ga faen slik at kun NRK dagsnytt skulle fokusert på det? Fordi da brukte man ikke alvorlige tema til å prøve og få flere lesere?

Forstår egentlig ikke hva du synes er så ille. Selvsagt vil de ha lesere og lesere vil lese om voldtekter (hvordan hindre voldtekter, hvor, hvem, hva osv)
Å undersøke, det kan de, ja. Verre svin finner du ikke, bruker jo alt av tenner og klør.

Misvisende reklame. Drittavis.
FSS
FSS's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke sagt at målet ikke er bra, jeg tror det kan komme mye bra ut av at de ikke lar det ligge. Jeg mener bare at en ikke bør bruke det som virkemiddel for å få oppmerksomhet.
Sitat av Falcorn Vis innlegg
VG er en sosialistavis til de grader...
Uansett så er det heller ikke ett nytt fenomen at aviser gjør hva som helst for å få lesere..
Vis hele sitatet...
Om VG så er en sosialistavis, hva har det med deres dekning av voldtekter(eventuelt overeksponering for å selge flere aviser) å gjøre?
Sitat av Unsub Vis innlegg
Om VG så er en sosialistavis, hva har det med deres dekning av voldtekter(eventuelt overeksponering for å selge flere aviser) å gjøre?
Vis hele sitatet...
Folk liker bare å putte sosialist foran alt mulig av en eller annen grunn. Har aldri skjønt greia.
De har ikke undersøkt annet enn å sammenligne statistikker og intervjue diverse folk, de har jo ikke akkurat kommet fram til noe.

VG er en drittavis, rett og slett.
Rett og slett en søppelavis av dimensjoner!

Norsk media på sitt aller verste.
Det er en markedsstrategi. De gir folk en form for trygghet. Jeg har ingen ting imot at du stiller deg kritisk ved dette, men helt ærlig synes jeg ikke dette er noe å se negativt på.
Kan ikke på noen måte skjønne åssen VG blir en dritt avis fordi de tar opp en viktig sak. Hvis de gjør ikke det, hvem skal da? Den lokale avisa i bygda? Det gjør ikke VG en dritt avis på noen måter.
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Kan ikke på noen måte skjønne åssen VG blir en dritt avis fordi de tar opp en viktig sak. Hvis de gjør ikke det, hvem skal da? Den lokale avisa i bygda? Det gjør ikke VG en dritt avis på noen måter.
Vis hele sitatet...
De tar ikke opp en viktig sak, alle vet at voldtekter skjer overalt. Derimot utnytter de denne jævlige handlingen, til å selge flere aviser. Det er rett og slett forkastelig.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Sitat av Falcorn Vis innlegg
VG er en sosialistavis til de grader...
Uansett så er det heller ikke ett nytt fenomen at aviser gjør hva som helst for å få lesere..
Vis hele sitatet...
Utdyp er du snill.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
De tar ikke opp en viktig sak, alle vet at voldtekter skjer overalt. Derimot utnytter de denne jævlige handlingen, til å selge flere aviser. Det er rett og slett forkastelig.
Vis hele sitatet...
Med utnytter, mened du da å skrive om det i avisen? For det er vel bedre at VG skriver om voldtekter enn om skoene til Claudia Schiffer?

Og det er ytterst viktig å ha en kritisk presse, i alle ledd av samfunnet.

At VG presiserer at de vil fortsette med dette, er kun positivt.
Syntes det er en god ting jeg, slik jeg ser på det presser de bare politiet til å gjøre større insats for å få ned disse nyhetene.
VG har et av Norges største kildenettverk og kan virkelig stille spørsmålene andre folk ikke visste burde bli stilt. PST griner av misunnelse.

VG, Dagbladet, NRK, TV2 og Aftenposten utfører sin samfunnsoppgave i stor grad kontra hva vi ser i andre land. At de kjører et tabloid preg på forside og i selvannonseringen er da ikke umoralsk? VG sier jo i reklamen at de skal fortsette å stille spørsmål og undersøke, noe de mest sannsynligvis gjør også. De viser leserne at folk kan regne med at de setter fokus på saken og stiller spørsmål der det burde stilles, som for eksempel saken om at det er minst politi når det er mest vold i Oslo.

Mange her komme sikkert til å dra opp "VG er tabloid", "De skriver ikke nøytralt" og "De har ikke nyanser" og så videre og så videre, og det stemmer kanskje i en viss grad - men nyhetstemperaturen bestemmer nyhetsbildet. Aviser kan ikke ivareta oppgaven til forskningsrapporter og doktoroppgaver på 50 nyhetssider hver eneste dag, og dermed gjør de som de skal: Dekker det viktigste og mest elementære, og belyser deler av både gamle og nye saker.

Hvis man vil gå dypere inn på ting, så kan man enten lese seg ihjel på forskningsrapporter eller utføre forskning over 20 år selv. Det sier seg selv at hvis man skal sammenligne med det, så er VG en avis som selger søppel og sladder...

At de bruker en seriøs sak i selvannonseringen, viser jo ikke annet enn at de er seriøs. Er det bedre at de reklamerer med at de dekker ALT ved Melodi Grand Prix?
Sist endret av dobby; 6. desember 2011 kl. 23:42. Grunn: dobbeltpost
Sitat av dobby Vis innlegg
Hvis man vil gå dypere inn på ting, så kan man enten lese seg ihjel på forskningsrapporter eller utføre forskning over 20 år selv. Det sier seg selv at hvis man skal sammenligne med det, så er VG en avis som selger søppel og sladder...
Vis hele sitatet...
Eventuelt lese en avis, som f.eks. Morgenbladet eller Dag og Tid, ikke tabloid piss som VG, DB og gjengen.
Vg skriver så mye drit etter min mening. Holder meg til lokal avis jeg.
Sitat av Falcorn Vis innlegg
VG er en sosialistavis til de grader...
Uansett så er det heller ikke ett nytt fenomen at aviser gjør hva som helst for å få lesere..
Vis hele sitatet...
Heh.

VG har vært for enhver forbanna krig USA har hatt lyst til å kjøre hele tiden alltid.

VG er den avisen som sterkest har hauset opp innvandringsfrykten og hauset fram all kriminitalitet som innvandrere er involvert i ( selv om mye av dette bunner ut i reelle problemer, får man ikke akkurat et balansert inntrykk fra VG).

Ingen av disse kan akkurat sies å være "sosialist" trekk. Jeg vil faktisk påstå at VG er så langt ifra sosialistisk du kommer i Norge... en drittavis, ja. Sosialistavis, ikke fanden. Selv om du synes "sosialist" er et fint skjellsord, så er faktisk ikke alt som er dårlig sosialistisk
Holder meg unna nyheter, liker ikke vinklingen til VG o.l
Det virker som de bare vil skremme folk, god butikk at folk er redd tydeligvis.
Er jo altid noe som skal utrydde oss, svineinfluensan (glad jeg ikke tok den vaksinen), ekstremvær,
2012, lav karbo(cons and pros) osv osv.

Men har selvsagt sett reklamen, det er jo forsåvidt en veldig sterk reklame, synes forsåvidt at det er en
god reklame også, men føler ikke at vg klarer helt og følge opp med en like god avis.

Og den lokale avisen (Avisa Nordland) boikotter jeg også grunnet overdreven bruk av svart forside,
da jeg mener at dette bare skal brukes på virkelig alvorlige saker som ABB, ikke på ting som WeSC skole-
sekken til **** ble stjelt under en klassetur til et flyktningsmottak. (overdrivelse men point taken)

Leser vel egentlig bare itavisen, men fy fan for en smørje av en nettavis, er jo stort sett ikke annet enn gamle saker
og apple saker som ender i fanboys war.

Massemedian er babylons sterkeste våpen..
Sitat av SwagSir Vis innlegg
Kan ikke på noen måte skjønne åssen VG blir en dritt avis fordi de tar opp en viktig sak. Hvis de gjør ikke det, hvem skal da? Den lokale avisa i bygda? Det gjør ikke VG en dritt avis på noen måter.
Vis hele sitatet...
Dritt avis pga de ofte overvulgære overskriftene for å få folk til å klikke seg inn hos de. Alt for å få lesere selvsagt, ingenting galt i det eller såklart.. Men de aller fleste artikler er rett og slett enkelt dritt.
Jeg kan si så mye som at kvinner lar seg lure av den reklamen.
Det VG reklamerer med trenger vi, om ingen stiller spørsmål osv.. Så vil ikke forandring skje.
Så jeg ser ingen problemer med det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg elsker den reklamen, nettopp fordi de setter lys på slike saker. Om jeg husker rett sier de noe slik som at "det er vanskelig å se urett bli begått, men det kan være enda vanskeligere å få øye på det", noe de har helt rett i. Ikke bare er det vanskelig å få øye på at noen blir urettferdig behandlet, men det kan være enda vanskeligere å gjøre noe med det når men først har fått øye på det.
Selv om både VG og resten av de norske avisene skriver mer og mer om kjendiser og sladder (noe som etter min mening kan holde seg i sladderblad som Se og Hør), viser de at de fremdeles tar tak i saker som kan være litt vanskelige å lese om, nettopp slike saker som de reklamerer for.