Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 692
Hei,

Bestilte nylig noen ting fra USA som kom med USA plugg. Selger mente det bare var å kjøpe en adapter for USA-Europa og at jeg ikke trengte en omformer, men har begynt å stusse litt på om dette er riktig..

Det er en laptop-lignende lader hvor det står 100-240v. Denne regner jeg med du kan koble på en adapter.. men denne skal kobles inn i en timer hvor det står 125VAC, 60Hz. Jeg er litt usikker på om jeg kan koble timeren på en adapter, eller om jeg trenger en omformer før jeg kobler den i veggen?

Og det var visstnok ikke jordingsinntak på timeren, så selger hadde brukket av jordingspluggen på "laptop-lader" kabelen, vet ikke om det har noe å si?

Kan jeg gjøre som selger har sagt? "laptop-lader" kabelen (100-240v) inn i timer (125VAC, 60Hz), inn i USA-Europa adapter og inn i veggen? Er dette safe?
Den timeren kommer til å gå feil pga. vår lavere frekvens på nettspenningen, den kommer kanskje til å gå i lufta og :P Kan du ikke linke til noen produkter her? Hvorfor kan du ikke kjøpe ny timer på biltema f.eks.?