Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 710
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Rett på sak.

Har ferie. Har et hav av tid. Har lyst å casemodde. Har hatt lyst til å gjøre det lenge, men har aldri orket å gjøre det før.

Vurderer å enten gjøre noe med mitt Refine R2 eller evnt. bygge en pc i et bord med plexiglass løsning.

Det siste alternativet er jo ganske stort å ta på seg som nybegynner så jeg heller i mot å modde mitt eksisterende kabinett.

Jeg lurer på hva som kan evnt. gjøres med det jeg har.
De ulike tingene jeg kommer på:
- Skjære ut hull og sette inn plexi
- Plastidippe kabinettet hvitt (det er svart nå)
- Kjøpe dioder/striper med led-lys. (Eksisterende har jeg UV-liste med led.)

Har du tips tar jeg gjerne i mot det.
Selv skal jeg akkurat til og begynne på at slikt plexiglass bord selv, og jeg har aldri gjort noe sånt før. Tror selv jeg klarer det, bare jeg holder meg til et "enkelt", men fint design. Absolutt og anbefale. Gleder meg

Bare og spørre og råd vis du trenger det
ett vindu er da både simpelt og lærerikt bare vær litt forsiktig med lakken hvis du ikke vil lakkere det...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
ett vindu er da både simpelt og lærerikt bare vær litt forsiktig med lakken hvis du ikke vil lakkere det...
Vis hele sitatet...
Tenker det nesten blir for kjedelig :P

Har skisset litt, skal snakke litt med en tømrer før jeg setter igang. Vurdere å "felle" plexien inn i bordet. Bruker 6mm tykk plexi slik man får på biltema.
Woho! Flere casemodsfolk Håper (og regner) med at du kommer til å skrive logg her på freak?

Ikke det enkleste kabinettet du har funnet deg akkurat, R2 er jo såpas fikset og "perfekt" fra før, men har kanskje noen tips til hva du kan gjøre.

Hvilket utstyr har du tilgang på? Dremel? Stikksag? Dreiebenk? Fres?

Tips og triks:
- Du nevnte vindu, hvilken utforming har du isåfall tenkt å ha på det?
- Led og andre lys kan være pent hvis de er plassert riktig og det ikke blir for mye. Prøv å belyse de pene delene i kabinettet, som f.eks. hovedkortet, skjemkortet, eventuelt andre ting, men prøv å unngå å belyse kabelrot :P
- Har du vurdert vannkjøling? Vannkjøling gir ikke bare bedre kjøling, men av og til kan det gjøre kabinettet mer stilig! Kan dog bli litt dyrt, men skal være mulig å skaffe en rimelig vannkjølings løsning.
PS: Nei, jeg tenker ikke på de billige, lukkede vannkjølingsløsningene.
- Du kan jo også heve kabinettet med et par nye foter? Kanskje slenge inn et par svake leds under også.
- Sleeving av kabler er sexy! Sjekk ut mdpc sin nettbutikk! Der snakker vi kvalitet.
- Du kan jo også belyse hovedkortet bakfra, eller legge ei plate av plexiglass i bunnen som er børstet og belyst av leds.
- Hvis du skal ha en del lys, kan det jo være kjekt med et lite kontrolpanel for å slå de av og på, eventuelt dimme lysstyrken. Dette panelet kan plasseres i fronten.

Hvilken hardware har du?
- For å få det pent på innsiden kan du jo passe på å ikke ha vifter og kjøleribber i 1000 forskjellige fager. Ikke noe problem å gi de en tur under lakksprøyta.

Det var det som ramlet inn i hode mitt akkurat nå. Rop ut hvis det er noe du lurer på

Glemte det andre prosjektet ditt jeg :O

Å bygge fra scratch er egentlig ikke så vanskelig. Men det krever nøyaktighet, både i planlegging og utførelse. Jeg har brent meg et par ganger på å ikke planlegge godt nok... Utrolig kjipt å ikke få plass til DVD og vifter.

Å bygge en pc nedfelt i et bord kan jo gjøres på mange måter. Du kan jo kjøpe et ferdig bord fra IKEA eller noe slikt, og modifisere det.

Skal du gjøre noe slikt, vil jeg anbefale at du bruker mye tid på å tenke ut en smart måte å få gjemt kablene.

Vil også anbefale å bruke en glassplate over, ikke lexan/plexi.
Tenkte å prøve meg på l3p d3sk