Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 982
Flytter inn i ny leilighet til høsten og der er det dårlig med plass. Så forsterkerne blir satt i en kjellerbod, hvor lurt tror dere at det er? Er det fare for at fukt og dritt kan komme inn? Var ikke noe spesielt fuktig i rommet, men det er jo en del kaldere enn vanlig rom temperatur, men kondens er vel ikke et stort problem da? Det er snakk om T.AMP PA forsterkere med vifter som bråker en god del, så det er hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha de i stuen. Men tilbake til hovedspørsmålet, har dere noen tips for å kunne skru på delefilteret (Behringer CX2310) og forsterkerne uten å måtte gå inn i boden? Tenkte på en billig løsning da man som student ikke har så alt for mye å rutte med. Har tenkt litt på en løsning med Arduino, men vet ikke om dette lar seg gjøre når det er snakk om sterkstrøm. Skulle bare hatt muligheten til å skrudd på delefilteret først, så forsterkerne etterpå, og i omvendt rekkefølge når jeg skal skru av.
Sist endret av SemiColon; 6. juli 2013 kl. 22:52.
Det finnes noen greier varianter som overfører IR signaler mellom hverandre trådløst. Men alt dette kommer ann på hvor langt det er i mellom utstyret og hva som er i mellom.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Det finnes noen greier varianter som overfører IR signaler mellom hverandre trådløst. Men alt dette kommer ann på hvor langt det er i mellom utstyret og hva som er i mellom.
Vis hele sitatet...
Er en trevegg mellom stuen og kjellerboden.
Sist endret av SemiColon; 6. juli 2013 kl. 22:56.
Med 0 kjennskap til produktet, så er det nok noe som dette du ser etter http://www.amazon.com/Next-Generatio...ntrol+extender .
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Med 0 kjennskap til produktet, så er det nok noe som dette du ser etter http://www.amazon.com/Next-Generatio...ntrol+extender .
Vis hele sitatet...
Glemte å nevne det, men det er ganske simple forsterkere der hovedmålet er å få lyd, så de er ikke proppet med duppeditter. Er bare en av/på strømbryter og volum, men trenger bare muligheten til å skru av/på.
Disse IR extenderne sender signalet fra fjernkontrollen videre, så av og på blir av og på uansett. Hvis du syns 250kr er for mye for å slippe å gå inn til boden så syns jeg du skal revurdere latskapen din
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Disse IR extenderne sender signalet fra fjernkontrollen videre, så av og på blir av og på uansett. Hvis du syns 250kr er for mye for å slippe å gå inn til boden så syns jeg du skal revurdere latskapen din
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke fjernkontroll til de. Bryteren er av dette slaget:

http://www.defa.com/img/50308710a2b/701339_Bryter_enkel.png
Dette er jo noe som hadde vært helt relevant å informere om.

Du kan jo alltids lodde på nye kabler og trekke de inn til stua der du setter opp en ny bryter.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Dette er jo noe som hadde vært helt relevant å informere om.

Du kan jo alltids lodde på nye kabler og trekke de inn til stua der du setter opp en ny bryter.
Vis hele sitatet...
Holder meg langt unna sterkstrøm, vet at jeg kunne klart det uten problemer. Men han jeg skal bo med vil ikke tillate det, og jeg vil heller ikke tillate det selv. Er alt for stor risiko å ta for meg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. PA-forsterkere i leilighet ? lykke til med det leieforholdet.
2. Bruk en fjernstyrt forgrener til utstyret, ha bryteren i PÅ-posisjonen og skru av selve forgreneren via remote.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
1. PA-forsterkere i leilighet ? lykke til med det leieforholdet.
2. Bruk en fjernstyrt forgrener til utstyret, ha bryteren i PÅ-posisjonen og skru av selve forgreneren via remote.
Vis hele sitatet...
Nr.2 var mye bedre alternativ. Støtter den.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
1. PA-forsterkere i leilighet ? lykke til med det leieforholdet.
2. Bruk en fjernstyrt forgrener til utstyret, ha bryteren i PÅ-posisjonen og skru av selve forgreneren via remote.
Vis hele sitatet...
Har en god del headroom når det gjelder effekt, og jeg har ikke lyden på 120 dB. Så leieforholdet vil vel gå mer enn utmerket

Godt tips, skal se litt på det