Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  206 19887
For et par timer sider kom jeg tilfeldigvis over dette spillet som fortsatt er i beta stadiet. Spillet er en standalone DotA klone som sikter på å utvikle seg til å bli på lik linje med DotA (nesten identisk). Jeg var litt skeptisk til dette, da jeg aldri hadde hørt noen snakke om dette spillet tidligere.

Skaffet meg beta-key her: http://www.alienwarearena.com/event/hon-beta-giveaway/

Har nå spillt et game, og jeg må bare si WOW!, spillet oser av kvalitet selv om det fortsatt er i beta. Det er fortsatt mange bugs i spillet, men selv på det stadiet det er i nå, er det faktisk bedre enn DotA etter min mening.

Er du en DotA fan, vil jeg anbefalle å prøve spillet. Det er ca. 3-400 beta nøkler igjen
Spillet er verdt å prøve om du liker DotA, ja. Det ligner veldig, men er litt mer actionfyllt på en måte. Ting skjer bittelitt fortere.
Har selv spilt 25 kamper eller noe nå, og det er mye som er likt med DotA (det er jo tross alt en slags clone).
Jeg digger det as. Spilt over 100 kamper til nå. Noen som vet når den ferdige versjonen kommer?
Spillet er genialt, har til nå spilt rundt 160~ kamper.
Veit ikke når det kommer, men jeg har allerede forhåndsbestilt det. Jeg må bare si det er helt sykt fett
Har forøvrig opprettet en "nFF"-klan for lenge siden, send PM til Forconin eller Sinister eller Thomasf ingame for clan-invite
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jepp! Heroes of Newerth er et fantastisk spill! Spillet er enda bare i lukket beta, og de jobber fortløpende med å forbedre og bygge på spillet basert på publikums forslag og krav. Har selv forhåndsbestilt spillet for lusne $30. I mine øyne har jeg allerede spilt for mer enn $30.

Det fins ikke rare communityet enda, til tross for et relativt stort antall brukere (16 000 brukere online akkurat nå), men forumene er allerede innholdsrike og det er mulig å søke seg frem til stort sett alt av ønsket info der inne.

For de som henger på QuakeNet er det også mulig å stikke innom #hon.no eller #hon.eu.
Er dette et World of warcraft lignende spill? jeg så noen bilder av spillet å det så veldig artig ut.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det er langt unna World of Warcraft. Her begynner man fra scratch for hver eneste game, som varer fra 15-60 minutter. Skill-build er rimelig statisk. Det som er dynamisk er hvilke items man velger å kjøpe, hvor godt man gjør det og hvor godt motstanderne gjør det. Her spiller man altså bare mot andre spillere, mens creeps i seg selv er en langt mindre del av spillet. Man styrer helten sin i RTS-stil, og ikke tredjepersjonsvinkel som i WoW.

Det blir nesten som å styre WoW-helten sin i RTS-stil, i en PvP arena som blir resatt for hver gang man spiller.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Er dette et World of warcraft lignende spill? jeg så noen bilder av spillet å det så veldig artig ut.
Vis hele sitatet...
Nei, det er en DotA-klone. DotA er et map til WC3, altså RTS(litt RPG tho.)

Forøvrig syns jeg det var kult, greit med noe "oppfriskende" innimellom. Liker det originale litt bedre, mye kosligere grafikk og UI i tillegg til mange flere helter. Dog, jeg skal fortsette å spille begge
Sist endret av Archj; 28. august 2009 kl. 01:03.
Ble overrasket over hvor bra de faktisk har klart å gjøre HoN. Er du en dota public spiller er dette absolutt verdt en titt, men ettersom det fortsatt er i et temmelig tidlig stadie vil det nok ta litt tid før det kan brukes i eventuelle klankamper. Må si meg enig i Archj, selvom jeg liker grafikken og hvor lett det er å finne games vil det nok ta en stund før de kan erstatte dota helt.

Så langt har de vel en 35-40 heroes, dvs. litt mer enn en tredel av heroene dota har. Skal sies at nye heroer blir lagt til hele tiden. Er det noen som vet om de bygger betaen opp slik at den blir tilnærmet lik den ferdige releasen, eller vil antall heroes plutselig bare tredobles?

Forconin: Klarer du å stable opp 5 noenlunde greie spillere fra nFF kan vi alltids prøve oss på en cw? Tror det blir litt hardt mtp. balance, men verdt et forsøk
Sist endret av Zepplin; 28. august 2009 kl. 01:23.
Når vi først er inne på det; vet ikke om mange av dere som liker HoN og DotA har hørt om League of Legends? Av en eller annen grunn synes jeg League of legends er bedre enn HoN. Selv om de er veldig like. Dere får ta en titt på league og legends og.

www.leagueoflegends.com
Sist endret av etse; 28. august 2009 kl. 01:24.
Svarte bengle. Null keys igjen. Noen som veit om en side der jeg kan få det? Jeg spiller veldig mye dota.
hehe, jeg har også forhåndsbestilt, med mitt nybakte visakort

Jeg har da forøvrig 3 beta - keys jeg kan gi bort....
Jeg skal først spørre noen venner om de vil ha, vis ikke kommer jeg til og "lodde" de ut til en lucky guy på nFF
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Bendikfa: Du kan få en av meg, send meg en PM med e-post så skal jeg ordne det asap.
Var forbløffende likt dota, men en forbedret versjon! Likte det veldig godt! Og jeg syns de som spiller det skal komme seg på å whispre Bendikfa. Kjedelig å bare spille aleine.
prøvde det, første jeg tenkte var Warcraft..forstod det egentlig ikke =S
Orbiter's Avatar
Trådstarter
Jeg vil nok tro at læringskurven er ganske så skarp for en som ikke er kjent med DotA-konseptet. Det finnes guider på forumet for de som føler seg litt utenfor.
Yes, vis noen trenger beta keys, så har jeg 2 keys igjenn som jeg kan gi bort
Jeg har heller ikke noe imot og bytte keys til noe annet vis noen vil det

og, er det noen klaner som trenger en tidligere dota spiller? jeg må bare få spilt meg inn i systemet igjenn
Newbie inc, har så vidt spilt dette og forsåvidt tapt det meste.. Så flink er jeg, men uansett. Leter gjerne etter noen å spille med, og har 1 betakey til overs så om noen trenger pm meg så sender jeg en key jeg
Fett spill, skulle hatt nFF server
yess, da har jeg sendt beta-key til bendikfa har fortsatt 1 key igjenn
Sitat av Kitsune Vis innlegg
yess, da har jeg sendt beta-key til bendikfa har fortsatt 1 key igjenn
Vis hele sitatet...
Veldig hyggelig av deg! Whisper Bendikfa eller Placebo91 hvis dere vil spille med noen nordmenn.
Ja, da var den siste keyen gitt bort Håper at enda flere på nFF vil skaffe seg dette fantastiske spillet
DAMMIT! Null beta keys igjen

Jaja får prøve det når det kommer ut..
Jeg liker DotA bedre, likte ikke helt hvordan du "ser" heroen din på en måte, føles mer zooma ut en på DotA.

Men men, HoN har tatt over for dota, er jo mye vanskeligere å finne nordic games public en det det var før HoN kom ut. Så jeg er ikke så happy about HoN
Sist endret av Tortia; 29. august 2009 kl. 20:49.
Noen som har peiling hvor jeg kan få tak i beta key? Finner ingen plasser som har mer igjen! Muligens noen som kunne gitt meg, hvis de har en til gode?
Sitat av Tortia Vis innlegg
Jeg liker DotA bedre, likte ikke helt hvordan du "ser" heroen din på en måte, føles mer zooma ut en på DotA.

Men men, HoN har tatt over for dota, er jo mye vanskeligere å finne nordic games public en det det var før HoN kom ut. Så jeg er ikke så happy about HoN
Vis hele sitatet...
Du kan jo bare zoome nærmere da.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg har 3 invites, bare si ifra her om du har lyst på så skal jeg sende.

Dadyd har fått en, så er bare 2 igjen.
Sist endret av Stickyshift; 30. august 2009 kl. 20:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alle som vil kan legge til - zenkokitsune så kan vi kansje spille sammen eller noe sånt.
Jeg håper også at andre vil legge ut navnet sitt, slik at vi får flere og flere og spille med
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Jeg har 3 invites, bare si ifra her om du har lyst på så skal jeg sende.

Dadyd har fått en, så er bare 2 igjen.
Vis hele sitatet...
Har du fler keys igjen Sticky? :>
jeg vil gjerne ha
Hadde det vært mulig å fått en beta key ?

Hadde vært evig takknemmelig


-'InpacT'-
PM meg email så sender jeg 1
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Desverre har jeg ikke flere igjen. Til dere som har sendt PM til meg, men ikke fått svar, hvis jeg får tak i noen andre keys, så gir jeg beskjed
Orbiter's Avatar
Trådstarter
Add meg de som ønsker det.

_Orbiter_

Edit: Har desverre ingen key på lager. Jeg snakket om å adde meg i selve spillet.
Sist endret av Orbiter; 31. august 2009 kl. 00:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis noen trenger Key til betaen, så er det bare og sende en PM , med emailen din.. så sender jeg en.. har igjen 5 keys nu
Hvis noen flere har keys så hadde det vært kjempetopp og fått en =)
Meld deg hvis du er villig til å gi bort en key.
Er også på utkikk etter key. Har spillt DotA siden ROC, semi-professjonelt, og er lett med på CWs. Er også interessert i å være med i clanen dersom den ikke krever at jeg attender tusen CWs daglig. Sinister, hvorfor har du ikke tipsa meg om dette før?!? Vi hadde jo noen sinnsyke DotA-lan en gang i tiden, hehe
Send meg en pm med mail så får du.... har vel igjen 3-4
Sitat av Xilius Vis innlegg
Send meg en pm med mail så får du.... har vel igjen 3-4
Vis hele sitatet...
Takker! Sendte deg PM. Har fått lasta ned klienten. Er med på game så snart jeg får key
Har 3 invites, pm om det er noen som har lyst på.
Nicket mitt er GrooviTunes. Add i vei om dere vil
Har igjen 1 inv.. første man til mølla
kun for windows? har nemlig mac
Ser ut til at det har blitt en del som spiller nå. Legg til "Forconin" i friends-listen så får dere invite til nFF-guild (Grei plass å holde oversikt over andre nffere å spille med. )
Hadde vært sweet om vi kunne hatt en form for voicecom. F.eks. TS eller Vent. Noen i nFF-clanen som kan fikse det? Game on i morgen forresten!
Jeg får no games found uansett når jeg søker spill i Online Game. I tillegg kommer det bare opp et tomt vindu når jeg trykker Quick Play options. Noen som har hatt samme problem, og hva kan jeg gjøre for å løse dette?
Sitat av nilsern Vis innlegg
Hadde vært sweet om vi kunne hatt en form for voicecom. F.eks. TS eller Vent. Noen i nFF-clanen som kan fikse det? Game on i morgen forresten!
Vis hele sitatet...
Hvis administrator godtar det, kan vi jo benytte oss av ventrilo serveren som er nevnt i denne tråden:

http://www.freakforum.nu/forum/showt...light=ventrilo
Hmm, har spilt endel nå, og er nogenlunde fornøyd. Selve spillingen er veldig bra syns jeg, gameplayet er jo så og si det samme som Dota, men forbedret.

Jeg likte derimot ikke poengsystemet. Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er veldig god, men jeg er nok over gjennomsnitt, men jeg kommer på lag som er helt ute å kjøre, så får jeg dårlig poengsum. Nå ligger jeg vel på 1400 eller noe. Det syns jeg er litt kjedelig, fordi jeg kan jo ikke noe for at de andre på laget mitt spiller dårlig? Hrmph. Ellers er det morsomt syns jeg, og add gjerne Bendikfa hvis dere vil spille eller slå av en prat!