Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 9892
Hei! Er det noen av dere som er blitt ekstremt svimmel og rare i etterkant av mdma tur? Kjente ingen ting i en uke etter turen, men akkurat en uke etter begynte jeg å kjenne meg svimmel og rar, dårlig fokus og rett og slett en følelse av å ikke være meg selv.. Vært sånn i over en måned nå og det tærer på psyken og ikke minst livsgleden jeg før hadde..
Takker på svar på forhånd, og vil gjerne høre hvordan dere taklet det evt.
PS. Har vært hos legen, som ikke visste hva mdma og x var fornoe, og ringt rustelefonen som ikke hadde peiling på slike ettereffekter.. Hvis man går på Google å søker "dizziness after mdma" finner man symptomene mine ramset opp av forskjellige personer som sliter med det samme..
Jeg har opplevd det. Jeg opplevde at jeg så verden igjennom et annet filter. Det var ikke nødvendigvis kjipt, ihvertfall ikke i starten, bare annerledes. Men jeg fikk jo også etterhvert en klump i magen som om noen hadde sagt noe stygt til meg eller at jeg var på vei til å banke på døra på en fest hvor jeg ikke kjenner noen. Dette vedvarte ganske lenge for min del. Det gjelder enda, flere år senere. Jeg blir lettere deprimert, sint og har mindre fokus. Anst er også et større problem. Men jeg må innrømme at det har blitt markant bedre. Det første året var det liten fremgang men inn i andre året begynte ting å ta seg. Lykke til, det ornder seg nok.
Trådstarter
6 0
Hadde du noen andre symptomer? Og har du vært å oppsøkt hjelp/lege eller lignende?
Jeg merker spesielt at jeg får "blikk" der hvor jeg kan sitte å stirre tomt ut i luften på egentlig ingen ting, mens jeg egentlig ikke tenker på noen ting heller..
Takk for svar!
Jeg har hatt dette problemet i et halvt år. Det å føle at du ikke eksisterer, alt er nytt og verden ser annerledes ut. Først trodde jeg dette var en psykose. Fant ut at det sannsynlig vis er noe som heter depronalisering.
Trådstarter
6 0
Hvordan behandler man dette? Og hva har du evt gjort for å bli bra fra det? Hadde aldri tatt MDMA hvis jeg hadde visst at man kunne få en slik lidelse.. Føler det går ut over alt som har med sosialt nærvær, idrett og ikke minst skoleprestasjoner, i og med at jeg ikke klarer å konsentrere meg å lese så godt lengre...
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager altså, men det er jo noe du burde ta i beregning når du popper i deg MDMA, det fucker med hjernebanene dine. Samme som at man aldri hadde prøvd heroin hvis man visste at man ble dårlig etterhvert, men alikevel tar det. Rusmidler kommer ikke med advarsel på pakken så lenge det er ulovlig, men du vet da kanskje at det er en grunn til at det er ulovlig her? Det er ikke leketøy

Moralpreken over; ved godt kosthold, mosjon og gjøre ting som får deg på andre tanker, rett og slett lære opp hjernen din på nytt. Annbefaler ikke å proppe deg fulle av medikasjoner, annbefaler deg sterkt å avstå fra alle typer rusmidler egentlig mens denne følelsen er hos deg. dvs. ingen hasj, alkohol, opioider (uten legens velsignelse). Helbredelsen skjer ikke over natta, men over tid.

Lykke til!
Hvor mye og hvor ofte har du tatt mdma?

https://rollsafe.org/
Sist endret av Snilepisk; 19. april 2017 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
6 0
Har tatt mdma 1 gang tidligere, og tatt en standard 0,2 dose begge gangene..
Kan du si noe om opplevelsen din under påvirkning av MDMA? Kan det hende du har sett/opplevd noe du har vanskelig for å akseptere? Typ derealisering / depersonalisering som er nevnt lenger oppe her. Jeg tenker først og fremst at de ikke er noen fysiologiske årsaker(uten jeg har belegg eller bakgrunn til å kunne påstå noe slikt, så ikke hør på meg) men psykologiske. Kom deg til lege/psykolog du kamerat.


Edit: Drit i det forrige innlegget jeg skrev. Jeg tenker det er veldig vanskelig for noen uten riktig utdannelse å gi deg givende hjelp over internett med dette og at du gjør deg selv en bjørnetjeneste å spørre om hjelp her. Oppsøk en ny lege.
Sist endret av Duun; 21. april 2017 kl. 00:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
0.2 er ikke en standard dose ved mindre du veier rundt 130-150kg og har tatt mdma flere ganger.
Du har fått i deg for mye MDMA og vil ha en nedtur som kan vare alt ifra en uke til et halvt års tid.
Hva som har skjedd med deg er standard for de fleste overdoseringer som har svimmelhet og den ''rarheten'' du føler.

Spis riktig, få deg litt trening, få i deg nok vitaminer osv så vil du bli raskt tilbake i form igjen.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
0.2 er ikke en standard dose ved mindre du veier rundt 130-150kg og har tatt mdma flere ganger.
Du har fått i deg for mye MDMA og vil ha en nedtur som kan vare alt ifra en uke til et halvt års tid.
Vis hele sitatet...
Tja.. spørs litt hva TS engentlig mener her da?
200mg vill ikke jeg si er formye om det er delt i 2 droppere type 130mg redose 70mg (eventuelt flere små linere)

Men snakker vi knall molly, første gangs bruker som veier mellom 60 - 100kg og 200mg i ett dropp så skal jeg si meg veldig enig. Overkill som faen
Sist endret av Alge; 21. april 2017 kl. 01:34.
Hei

Du må bare ta tiden til hjelp, godta at du kommer til å ha det tyngre en kortere eller lengre stund.

Har selv overdosert mektig 2 ganger og vært helt i kjellern etter dette i 2-3 uker etterpå. Snakk om doser på 0.5+ med ok/bra greier.

Det blir bedre og etter egen erfaring ordner det seg helt. Du må prøve å være sterk og tenke dette går fint, du vil merke som dagene eller ukene går så er du bedre enn tidligere.

Lurt å trene, spise sunt og sove nok. Ha gode rutiner og sørg for å holde dem. Selv er jeg en del alene for å få til dette uten å bli forstyrret av andre ting. Roen, tryggheten og konsentrasjonen kommer sigende. Ble selv veldig lykkelig etter at jeg fallt på rett plass igjen og tar det som en livserfaring.
Trådstarter
6 0
Okey, tusen takk for alle svar. Skal komme meg til en lege/psykolog å få snakket om hva jeg gjør videre. Har lest en del om derealisering på nettet og tror nok dessverre at det jeg opplever er dette... Så og si alle symptomene jeg opplever er knyttet opp mot det :/ Akkurat nå om dagen så blir det ikke så veldig mye bedre med tanke på russetid, lite søvn, mye alkohol osv osv, men så fort russetiden er ferdig skal jeg innføre god søvnrytme, godt kosthold, trening etc igjen, og forhåpentligvis få hjelp av en psykolog som kan litt om dette..
Har hatt denne rare følelsen i en god stund nå og viser ingen tegn til bedring heller, så får bare krysse fingrene.
Igjen, takk for svar fra alle her!

Derealisasjon/depersonalisering er igjen en angstlidelse, så opplever så og si 90% av disse symptomene vil jeg si... http://www.dpselfhelp.com/forum/inde...hese-symptoms/
Sist endret av paulos12345; 25. april 2017 kl. 18:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det å vente til etter russetiden vil mest sannsynelig gjøre det værre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Det å vente til etter russetiden vil mest sannsynelig gjøre det værre.
Vis hele sitatet...
Her må jeg si meg enig, ta det med ro i det minste og ikke drikk deg for full, for ofte. Anbefales å holde seg unna det meste rusmiddel så ting faller på plass igjen i hjernen. Kanskje ta seg en joint i ny og ne hvis man MÅ zoome litt ut eller ha det ekstra gøy når man sosialiserer.

En ting å ha i bakhode når du drikker, er at det svekker bedømningsevnen din. Ikke en god kombo når man har tanker og følelser man ikke er helt sikker på. Når jeg har hatt nedturer har jeg vært helt nykter i 14-30 dager før jeg f.eks har tatt en smoke session, man vet og føler som oftest når man er tilbake til det normale igjen.
Sitat av Weeedguard Vis innlegg
Her må jeg si meg enig, ta det med ro i det minste og ikke drikk deg for full, for ofte. Anbefales å holde seg unna det meste rusmiddel så ting faller på plass igjen i hjernen. Kanskje ta seg en joint i ny og ne hvis man MÅ zoome litt ut eller ha det ekstra gøy når man sosialiserer.

En ting å ha i bakhode når du drikker, er at det svekker bedømningsevnen din. Ikke en god kombo når man har tanker og følelser man ikke er helt sikker på. Når jeg har hatt nedturer har jeg vært helt nykter i 14-30 dager før jeg f.eks har tatt en smoke session, man vet og føler som oftest når man er tilbake til det normale igjen.
Vis hele sitatet...
Når man har tanker og følelser man ikke har kontroll over, så skal man heller ikke røyke.
Sitat av Rundstykke Vis innlegg
Når man har tanker og følelser man ikke har kontroll over, så skal man heller ikke røyke.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig.. Men som det tryggeste alternativet til rus i en sånn tilstand, etter min mening.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, sliter med dette nå, har hatt det i 4 dager nå og synes det er helt forferdelig. Er du kvitt det nå? Og hvor lang tid tar det?
Anonym bruker
"Fregnete Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det tar en stund å bli kvitt om man gjør det man har lyst til å gjøre om dere skjønner.. Fordi når man har dette har man ikke lyst å gjøre noen ting, f. eks slutter å henge med venner slutter å gå på skole osv osv.. Men dere må ikke slutte med det da tar det lengre tid å bli frisk, så det jeg anbefaler er å starte å trene, henge med venner, ikke ta flere rusmidler enn alkohol og nikotin til det er over og fortsette på skole. Da går det fortest over. Har slitt med dette over et halvt år, men nå er jeg så og si frisk og faktisk mye mye sterkere psykisk enn jeg var før dette skjedde
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo mer du tenker på det jo mer legger du merke til det. Det viktigste er å finne deg en sunn dagsrutine med rikelig med søvn, næringsrik mat, trening og jobb/skole. Tar du rusmidler så er det best å ta seg en pause, spesielt om det gjør det hyperoppmerksom på symptomene (som weed gjerne gjør).

Det jeg kan garantere deg er at det blir bedre!
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det tar en stund å bli kvitt om man gjør det man har lyst til å gjøre om dere skjønner.. Fordi når man har dette har man ikke lyst å gjøre noen ting, f. eks slutter å henge med venner slutter å gå på skole osv osv.. Men dere må ikke slutte med det da tar det lengre tid å bli frisk, så det jeg anbefaler er å starte å trene, henge med venner, ikke ta flere rusmidler enn alkohol og nikotin til det er over og fortsette på skole. Da går det fortest over. Har slitt med dette over et halvt år, men nå er jeg så og si frisk og faktisk mye mye sterkere psykisk enn jeg var før dette skjedde
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Er så rar og ‘svimmel’ at det er vanskelig å få gjort noe, føles utrolig rart å gå ute blant folk osv. Var du også sånn i starten? Og vil dette dempe seg raskt? For nå er det ganske ekstremt
Vet akk hva du snakker om, det går over mer og mer. Den første tiden er verst hold ut!
Sitat av camaroz2886 Vis innlegg
Vet akk hva du snakker om, det går over mer og mer. Den første tiden er verst hold ut!
Vis hele sitatet...
Hvor lang tid tok det for deg før det ble bedre? Nå har det gått 5 dager uten noen forbedring.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har mye erfaring og har lest mye. I de fleste tilfellene jeg har snakket med så har det gått over innen noen uker- til et par måneder. Noen sliter i 5-6 år. Jeg har hatt det slik i 3-4 år, men det er MYE bedre enn hva det var. Det er bare å lære seg å leve med det. Man kan ikke gjøre annet. Og da vil man til slutt akseptere det også. Noe som hjelper veldig for meg er å kutte ut all koffein, og nikotin. Generelt sett gjør alle droger det mye verre, men disse daglige drogene tar virkelig knekken på meg.