Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1911
Hei!

Skal en tur til London, Heathrow i 7.nov-11.nov fra Gardermoen.
Har med en svær koffert og håndbagasje.

Hvor er rimligste plass å bestille?

Noen som vet om det går tog fra Heatrow? Den svære kofferten er litt styr å dra med seg kilometervis..

Så er det størrelsen på denne kofferten, går det meste som et kolli bagasje?

Mvh
litt urutinert og dårlig til å google.
Et kjapt søk på finn reis gir 665,- med SAS nå. Sikkert noe kampanje på gang.
Prisene på fly går opp jo nærmere avreise dato du bestiller.
http://www.finn.no/reise/flybillette...inType=economy

Det går underground fra heathrow og den dekker hele London, men du må være forberedt på å skifte på noen stasjoner, så ta deg en kikk på underground map, så du vet hvor du skal gå av og på. Mener å huske at det tar nesten 1 time inn til sentrum.
https://tfl.gov.uk/maps/track/tube

Er som regel vekt som er begrenset mtp. koffert, med mindre du har en veldig diger koffert som blir ansett som spesial bagasje.
Hvor mange kg du kan ha i kofferten avhenger av flyselskap og billett. Normalt 20-23 kg.
Hvis du må lande på Heathrow har du bare valget mellom SAS og British Airways. Hvis du kan lande på Gatwick eller Stansted har du i tillegg valget mellom Norwegian og Ryanair. Ryanair blir kanskje noen hundrelapper billigere enn de andre, men det avhenger av når på dagen du vil reise. Sjekk sidene til de forskjellige selskapene, det er i de aller fleste tilfellene de billigste og tryggeste. Det går tog fra Heathrow ja. Det heter Heathrow Express og er aldeles supert. Hvor tung kofferten kan være varierer litt mellom selskapene, men som regel fra 15-25 kg.
Finn reis ja! Det var greit istedet for å styre innpå alle disse reisesidene..

Vel, jeg skal en tur til Bristol først, så London. Tenkte Heathrow var greit, betaler kanskje noen kroner ekstra i flybillett men får en kortere togtur.
Kofferten er 140cm x 35cm x 80cm og veier fort 25kg. Må nok sjekke inn som spesialbagasje da..


Har dårlig nett, så det å søke opp dette tar meg en evighet. Tenker jeg sparer noen kroner på å bestille nå når planene er lagt så tidelig.
Takker for svar

Balle, 1305kr på konto, 1367kr koster reisen med bagasje.. ( De kan å ta betalt! ) Trodde jeg hadde et par kroner til på kontoen som har forsvunnet på mystisk vis..
Ender vell opp med at de legger på purregebyr siden jeg ikke får betalt idag
Sist endret av TheEngineer; 14. oktober 2016 kl. 02:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
I tillegg til The Tube går det også tog fra Heathrow - Heathrow Express har hyller tilpasset flybagasje + tar bare et par minutter inn til Paddington Station.
Nå fikk jeg ikke bestilt pga de skarve 50kr som manglet. Overførte fra bufferkontoen til forbruk nå, og tenkte å bestille.. men neida, nå er prisen 1066,- istedet for 650,- noe..
Har dette noe med når man bestiller i uka, klokkeslett? Eller er det noe cookies i browseren min som gjør dette?
@ TheEngineer, etter det jeg forstod når vi bestillte sydentur, så vandret prisene pga antall folk (og på døgnet) som kikket akkurat på samme tur, er visst noe med antall folk som ser på samme tur tror eg
Prisene endrer seg hele tiden ja. Det avhenger mest om bookingen er over eller under forventet passasjertall på denne tiden. Er det mange som bestiller, stiger prisen. Er det få som bestiller blir prisen stående, kan tillogmed gå ned. Rent generellt stiger prisene jo nærmere avreisen du er.

En annen viktigere ting er at din interesse betyr noe. Kikker du på en reise en gang, får du billigste pris. Ser du på reisen flere ganger, skjønner dem at du er mer interessert, og tror du er villig til å betale mer. Ergo: du blir presentert en høyere pris enn dagens. Løsning: Gå inn i nettleseren din og slett cookies, eller bruk en annen PC. Du vil bli overrasket over hvor ofte du får en lavere pris igjen. Ingen garanti dog.

Kjipt å miste billetten for bare 50 kr ja.

God tur!
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
@ TheEngineer, etter det jeg forstod når vi bestillte sydentur, så vandret prisene pga antall folk (og på døgnet) som kikket akkurat på samme tur, er visst noe med antall folk som ser på samme tur tror eg
Vis hele sitatet...
Hah! Jeg har presset opp prisen på min egen bilett ved å poste dette på freak?
Søket på finn er jo linket lenger oppe her!

Jeg fant meg en annen pc, bestilte via Momondo. Prisen sank en 100lapp i forhold til min egen pc med slettede cookies, prisen var lik på IE også..

Reisen er bestilt, et svært innhugg i reise, boende og mat budget som opprinnlig var på 4000kr!
1619kr reise, 661kr tog og to netter til 519kr og to til 326kr..

Heldigvis vet en av mine favoritt youtubere, kliksphilip, råd når det gjelder billig mat i England:
https://www.youtube.com/watch?v=t9Ou4Ff718Y
https://www.youtube.com/watch?v=CVBjnV1q-z0
▼ ... noen uker senere ... ▼
Prøv momondo.no, fin søkemotor så slipper du å søke på ett og ett flyselskap eller reiseselskap