Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1556
Reiseglad som jeg er så kikker jeg jevnt og trutt på flybilletter. Har nå sjekket en del destinasjoner i Afrika og Sør Amerika og jeg synes prisene har blitt vesentlig høyere enn det har vært de foregående årene jeg har reist.

Lysten på å reise igjen til vinteren, men de destinasjonene jeg har sjekket ligger på godt over 10 000 kroner t/r. Mulig det er noen ok priser å få tak i til Asia, men det er ikke så aktuelt denne gang.

Greit at krona er svak, men det alene kan vel ikke gi så store utslag?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
http://www.xe.com/currencycharts/?fr...to=NOK&view=2Y

Tja, 35% dyrare eller så kan i stor grad forklarast kun med kronekurs.
Ok, ja da har jeg vel fått svaret. Takker!
Synes det har blitt billigere jeg, 299kr tur-retur Irland er nå ikke dyrt synes jeg.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Synes det har blitt billigere jeg, 299kr tur-retur Irland er nå ikke dyrt synes jeg.
Vis hele sitatet...
H*n nevner Afrika og Sør-Afrika som ønskede destinasjoner. Slike 299kr tur-retur får man vel tilbud om stadig vekk om man skal rundt i Europa.
Sist endret av Hater_mordin; 25. august 2015 kl. 15:00.
Har hørt om folk som har reist billig med å reise til India fra Finland f.eks. Det er generelt kostbart å reise til Afrika. Hvis du prøver deg litt utenfor sesongen for turisme kan du vær heldig å få billigere.
Ja, kan sikkert komme meg til Irland for en billig penge, dog noe kaldt på vinteren, men skjønner hvor du vil.
Jeg har mulighet til å reise utenfor fellesferier og den biten, men det er langt i fra bankers at jeg i det hele tatt skal ut på nok en langtur, ble bare litt overrasket over hvor mye dyrere billettene har blitt nå enn de foregående årene.

Men først og fremst må lommeboka fetes opp så får vi ta det derfra

Når jeg først er inne på reisedestinasjoner, noen steder dere freaks anbefaler å reise til? Reiser alene, ikke at det betyr så mye. Ikke Thailand, Indonesia, Kambodjsa eller Oceania. Utover det tar jeg gjerne i mot tips
Mexico, costa rica og den domenikanske republikk. Ja du kan jo saktens ta for deg alle landa nedover om du har tid, penger og ork. Men dette er en bra begynnelse.