Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1017
Jeg skal til Malta snart, og lurer på om det er noe jeg bør være obs på.

Er det noen lover, regler eller normer jeg bør vite om før jeg drar?
Hei

Var i Malta i 2014, var ikke noe jeg merket til som var annerledes en andre EU land.
Bare vær høflig å ikke vær som briter.

Men skal du ta taxi så styr unna de hvite du ser overalt, svinedyre å de fleste kjører som om de skal ta live av seg selv å deg. Så selv på å leie moped men gikk vekk fra det, med tanke på at det er venstre kjøring å alle kjører svin.

Det er veldig god mat der, var selv innom de fem beste på malta. Noen var billige, andre kostet det samme som å spise på egon i norge. Er du ute etter fest, er det bra men liv i noen av byene.
Har bodd i Malta over flere år.
Som Helmut-Olsen nevner så holder du deg langt unna de hvite taxiene. Ikke bare tar de overpris og kjører som gale, men 2 av mine venner har også blitt ranet av sjåførene når de har kommet frem. Nesten alle sjåførene er kriminelle i de hvite taxiene. Ring heller ecabs på +356 2138 3838 når du er der, eller installer appen dems på smarttelefonen din. En tur fra Sliema til f.eks. Paceville kostet 8 euro på dagtid og 10 euro på kveldstid med ecabs.

Mat og drikke er generelt veldig billig og folk flest er veldig hyggelige.

De fleste som vil feste drar til bargatene i Paceville. Pass på lommebok og telefon der.

Oppfører du deg bra så vil du ikke møte på noen problemer i Malta.

Om det er noe spesifikt du lurer på så kan jeg forsøke å svare på det.