Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1552
Hvorfor opplever jeg screen tearing i Youtube-videoer i HD og i enkelte spill med lav oppløsning, men ikke i andre spill med bedre oppløsning? Jeg har valgt "vertical refresh always on" i CCC.

AMD Radeon HD 7850, 27" skjerm på 2560x1440 i 60Hz. Siste drivere på alt.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvorfor opplever jeg screen tearing i Youtube-videoer i HD og i enkelte spill med lav oppløsning, men ikke i andre spill med bedre oppløsning? Jeg har valgt "vertical refresh always on" i CCC.

AMD Radeon HD 7850, 27" skjerm på 2560x1440 i 60Hz. Siste drivere på alt.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å slå på triple buffering i tillegg i CCC?
Sist endret av Quakecry; 28. juni 2015 kl. 16:46.
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Nå har jeg prøvd det, uten suksess. Samme greiene. Er det rett og slett skjermen som har for lav oppfriskningshastighet?
Jeg fikk samme greia i Opera her en dag..

fant ikke ut av det. prøvde "alle" triks i boka

installerte Chrome og alt var OK igjen (fortsatt trøbbel i opera, men ok i chrome).. noe som forøvrig er litt rart da Opera kjører på motoren til chrome


Kan ikke svare for problemene dine i spill med lav oppløsning. jeg har kun merka det på Youtube videoer i HD
Heimegut
DonTomaso's Avatar
Trådstarter
Sitat av DSlhm Vis innlegg
Jeg fikk samme greia i Opera her en dag..

fant ikke ut av det. prøvde "alle" triks i boka

installerte Chrome og alt var OK igjen (fortsatt trøbbel i opera, men ok i chrome).. noe som forøvrig er litt rart da Opera kjører på motoren til chrome


Kan ikke svare for problemene dine i spill med lav oppløsning. jeg har kun merka det på Youtube videoer i HD
Vis hele sitatet...
Jepp, det var Opera som var synderen. Takk for tipset! Enda en grunn til av Vivaldi snart må komme i en releaseutgave.