Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2175
Jeg var i byen her om dagen og skaffet noe beroligende. Greia nå er at jeg ikke husker hva de het. De er hvite og litt mindre enn (hvite) hyppere. Har èn delestrek og har bokstavene CL på øvre del og D på nedre. Har et vagt minne om at det var stesolid men usikker.
Noen som kan bekrefte dette eller evt. vet hva det er??
ja det er stesolid
Sitat av keax
Er dette lovlig?
Vis hele sitatet...
Ja, hvis man har resept.
ringnes: 2 el 5mg?
Sitat av keax
er det ikke lov, å stille spørsmål her?
har du resept forresten?
Vis hele sitatet...
De har lov å diskutere dette så mye de vil om det er det du mener, men ikke oppfordre til bruk av ulovlige stoffer. Om de har resept eller ikke er strengt tatt ikke ditt problem .
Lille My: Tror han bare lurte på hvorvidt Stesolid var lovlig eller ei.

keax: Hva tror du? Om dutchDragon hadde hatt resept hadde han\hun visst hva det var. Det er lov å stille spørsmål. Bare ikke still dumme og meningsløse.
dutchdragon: Det er 5 mg
keax: skal jeg faxen til til deg?
Jeg tror ikkke at det er stesolid. Jeg får Vival på resept, og på dem står det CL over delestreken og D under. På pilleboksen står det "VIVAL"
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Dr. Gonzo : Du har helt rett!!

Dette viser bare hvor enkelt det kan være å ta feil av identifisering av piller.
Nå har det seg slik at - vival og stesolid har samme virkestoff, (Diazpepam, mest kjent som Valium) men forskjellige produsenter, ellers er det ikke/skal det ikke være forskjell på dem.
I såfall avhenger det naturligvis hvilken mg. styrke man har inntatt.

__
Dere må være forsikte må å buse ut med svar som dere ikke er 100% sikker på selv - spesielt da det gjelder dette emnet her.
Det kan - faktisk - ende katastrofalt, noe vi i freakforum ikke vil ha på samvittigheten overhodet. Om brukerne nå etterhvert ikke klarer å følge reglene- må det kanskje drastiske værks til, slik det endte opp med pyrodelen.
[Nei, det har værken vært snakket om eller drøftet hvorvidt rusforumet skal forbli eller ei. Jeg ønsker det her på freakforum, men det forutsetter at brukerne har lest igjenom, godkjenner og er innforstått med reglene.
Hvis man bryter reglene på nFF, bryter nFF i de aller værste tilfeller de norske lover - noe som vi ved første øyekast får tak i, vil slette tråden/posten umiddelbart og sende ut en advarsel til vedkommende..


Dette er ingen spøk. Feil identifisiering av tabs, eller all narkotika er livsfarlig. Det krever at de brukerne som svarer må være -klar- i sin tekst da det gjelder -din mening- om hva det er. Og at det nødvendigvis ikke er et fasit svar. Linker som refererer til fakta er ei heller å forakte.



Stesolid står det forøvrig DUMEX innprentet i tabletten. Både på 2,5mg og 5mg.

Ingen på freakforum (rus delen) er så vidt jeg vet - lege, ekspert eller jurrist. Så om man skulle ha en minste tvil om hva som er riktig - få da dette klart og tydelig frem i posten din, slik at det ikke er noe i posten som kan misforståes eller mistolkest.
Spesielt gjelder dette for - Identifisering av rusmidler-.

Piller er ingen lek!!
Stapper man i seg -nok- anntall av feile og "riktige" medisiner kan det forutsake fatale bivirkninger, der levere og nyrer kolapser.
Dette er et ekstremt eksempel. Moralen er i hvertfall at man ikke skal identifisere noe og legge det ut for allmenheten før du er 99,9% sikker.

Ha dette i bakhodet heletiden mens man leser og poster på freakforum.
Sist endret av spQ; 17. januar 2007 kl. 14:22.
speq: stesolid og vival ser HELT identiske ut nå, boksene har endra seg, og det har pillene og. Men det er riktig at det sto dumex før ja.. men dette er jo nesten ett år siden nå...!?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
mhm..
Jeg fikk 2,5 mg Stesolid inntil desember som angst dempende, inntil da sto Dumex bakpå dem.
men hvorvidt det er kommet nye tabletter vet jeg ingenting om, men for litt over en måned siden sto det dumex på dem.
Om dette har vært for å "tømme lageret" har jeg ingen clue om og egentlig ganske liten inntresse av å vite - ettersom jeg regner med at diazepam styrken fremdels er den samme??

Men av ren nyskjerrighet.. Hva står det på Stesolid og Vival nå da? Har de endre farge?

(vil bare få nevnt at jeg tok stesolid i samtykke med lege og annen oppfølging, der ?rusen's? betyding i denne samenheng for meg, ikke spiller noen rolle)

Det er et helvete å trappe ned på de små jævlene..
I forhold til andre, syntes jeg at jeg hadde et ganske så naturlig forhold til rus - men dog, ble det misbrukt til de grader.
Jeg sammenligner meg med venner som det har gått skikkelig 'skeis' med og føler selv jeg har kommet halveis bra ut fra det.

Å ruse seg på piller (som ungdom) er absolutt ingen sjakktrekk.
Følelsen og tankene man gjør seg opp som 15-19 år, er ofte at man er "uovervinnelige", "mine foreldre lever nå, sa da overlever nok jeg og" .. Dette stemmer ikke, uovervinnelig blir man desverre aldri, med mindre du har alltid har fulle marginer i baklomma.

Det jeg mener er, at det tok ikke lang tid (3år) med pille spising i ny og ne, når det var liksom enn før jeg satt med skjegget i postkassa.
Jeg blandet ofte opiater og Benzodiazepiner fordi jeg nærmest fikk det gratis av en kar som kjente en som jobbet på et destruerings depot for medisiner.
Det var aldri - regelmessig - , som i at nå MÅ jeg ta det. Men lysten var der nå nesten hele tiden og følelsen av inntåleranse blir stor og ikke minst irriterende.
Etter noen år på rohypnol knaskingen for så å knaske det som var - tok det ikke lange tiden før kroppen gav 'laser beskjed' til kroppen. Noe som resulterte i oppkast (hvert 15 min.), diare, mage og luftsmerter. Kaldsvette. Nattesvette(våkner klissvåt) Ingen matlyst over hodet! Skjelvinger som en 80 år gammel dame og hissig/irritabel x 100.
Dette varte i over 4 uker - i tilegg til at bivirkningene fremdeles er der. Som f.eks deprisjon og angst. Selv om det sist nevnte, ikke barw har med medisinen å gjøre, så er mage smertene mine like plagsomme i dag som da jeg sluttet med Benzodiazepiner.
Eneste forskjellen er evnen til å tilpasse seg og leve med smertene.

Etter en slik -lang- periode, ble jeg av naturlige årsaker intersisert i å hjelpe ett par(5) av mine kompiser som var på vei på samme måten.
Til tross for 50 advarseler om hva som ville skje, klarte samtlige 5 å hekte seg på samme måte. 4 av de er i dag sprøyte narkoman.

Jeg sier ikke at dette er veien man går, hvis man spiser piller. Men vær sinnsykt OBS. på det. For som sagt, pluttselig kommer det som et smell - før du vet ordet av det , er du "plaget 4life"..
Sist endret av spQ; 17. januar 2007 kl. 12:42.
Ang det du sa om at det ikke er leger her på forumet vet man jo ikke sikkert. Men det hadde vært bra om noen kjente en legestudent eller liknende som kunne "passet litt på" av å til. Problemet er at det er vanskelig å vite sikkert at de har medisinsk utdanning. Men så tenker jeg heller ikke på at det skal bli et legeforum(det finnes jo tross alt mange andre som er av godkjente leger). Men å hatt noen med et nick som F.eks "Legen" som kan lese litt igjennom enkelt poster, spesielt på rusmiddelforumet kansje. Så er man litt sikkrere mot skråsikkre folk.