Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2475
Er litt kjipe tider med priser osv på weed og jeg orker ikke å kjøpe flere 10talls gram for å spare penger mere. Så jeg lurer på om det går ann å gro en egen plante på rommet sitt?

Bor med tre andre ( hvert sitt rom). Alle rommene låses automatisk når man lukker den og er temmelig lukt tett. Blir dette mye hassle eller kommer det til å være verdt det?

når jeg mener lukt tett så er det såpas at jeg kan bonge inne på rommet med åpent vindu uten at lukten går inn til felles arealet
Sist endret av Meugeir; 12. oktober 2020 kl. 16:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lukta fra plantene er endel sterkere enn bongen for å si det sånn. Du må ha telt og kullfilter.
Trådstarter
29 3
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Lukta fra plantene er endel sterkere enn bongen for å si det sånn. Du må ha telt og kullfilter.
Vis hele sitatet...
Var det jeg egentlig mente med hassle, blir reward i forhold til hassle med telt og filter verdt det etter planten er ferdig?
Pros:
-Masse weed og mestringsfølelse

Cons:
-Flaut å dra med damer hjem
-Det går til helvete og nå sitter du på masse utstyr som støver og du gidder ikke prøve igjen
Anonym bruker
"Ferdig Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor kjøper man frø egentlig? Er det lokale dealere som selger, eller må man bestille fra nett?
Sitat av Meugeir Vis innlegg
Var det jeg egentlig mente med hassle, blir reward i forhold til hassle med telt og filter verdt det etter planten er ferdig?
Vis hele sitatet...
Om jeg hadde bodd slik du beskriver hadde ikke jeg orka å styre med det, mest pga risiko.
Men om man har en egen leilighet med litt plass osv så er det verdt det. Bare ikke begynn å deale så går det stort sett bra.
Men telt, filter, lys osv er absolutt verdt det sånn sett. Det er endel jobb også da.
Vet ikke om du har lyst på jord, coco eller dwc?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor kjøper man frø egentlig? Er det lokale dealere som selger, eller må man bestille fra nett?
Vis hele sitatet...
Frøene er like ulovlige, Såvareloven.

Så det er desverre heller ikke lov å spørre hvor man kan finne frø
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye lukt kommer det visst du har telt å kullfilter? Kommer det lukt at all?
Hvor stort telt trenger du for 1-2 planter?
Kommer ikke lukt med kullfilter.
Til en plante hadde jeg valgt ett telt på 90x90 men det er fordi jeg liker å ha litt plass rundt f.eks scrog eller til utstyr som luftfukter, vifter osv. Noen bruker 60x60 (snakker cm).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye lukt kommer det visst du har telt å kullfilter? Kommer det lukt at all?
Hvor stort telt trenger du for 1-2 planter?
Vis hele sitatet...
Med kullfilter er det tilnærmet null lukt, syns selv det varierer litt fra setup til setup, men det kommer muligens an på hvilket kullfilter man bruker samt levetiden på de. Det er når man åpner teltet og skal knote man må være forsiktig, da kommer stanken ut.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Har et kott tilgjenglig med avtrekk ut. Vil det fungere om jeg får lagt på gummilist på døra inn til kottet, med kullfilter og vifte ut avtrekk. Eller vil forsatt stanken bli for stor?
Ikke noe stress med kullfilter og lukt så ikke tenkt på det. Går avtrekket rett ut? Isåfall kan det være litt dumt på vinterstid at det kommer endel kondens ut der. Iallfall om det ikke er det til vanlig.
Det er bare en plante. Ikke tenk på det. Alle som røyker burde lære seg å dyrke. I verste fall får du ingenting, men har lært masse verdifullt som du kan bruke neste gang du skal dyrke. Ikke gi opp. Det er penger, mestringsfølelse, og gratis weed i enden av tunnellen. Landet vårt trenger flere bio-entusiaster.
Du trenger ikke skills heller om du har ca 20 000 handy

Cannabis-Nespresso:

https://www.grobo.io/
nesten alle andre jobber gir deg mer røykings per time, men dyrking er gøy og burde ikke måles i penger
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Plantet ett lite frø her om dagen bare for å prøve, null telt eller ordentlige lys men virker som den lille spira trives godt.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Edwarddebussy Vis innlegg
Du trenger ikke skills heller om du har ca 20 000 handy

Cannabis-Nespresso:

https://www.grobo.io/
Vis hele sitatet...
Slile ferdigløsninger er greit om du har penger å blåse vekk og vil ha små kjøkkenurter. Til å dyrke weed er det der helt ubrukelig.
Du må allikevel slenge på noen tusenlapper og modifisere skapet slik du kan ha kullfilter i det.

Med andre ord helt ubrukelig og dyrt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Plantet ett lite frø her om dagen bare for å prøve, null telt eller ordentlige lys men virker som den lille spira trives godt.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil du få en liten spire, men om den ikke har nok lys så vil den bare strekke seg uten å utvikle seg noe særlig og til slutt knekke/dette ned og dø.
Sist endret av Dodecha; 14. oktober 2020 kl. 12:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Slile ferdigløsninger er greit om du har penger å blåse vekk og vil ha små kjøkkenurter. Til å dyrke weed er det der helt ubrukelig.
Du må allikevel slenge på noen tusenlapper og modifisere skapet slik du kan ha kullfilter i det.

Med andre ord helt ubrukelig og dyrt.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke skapet selv, men det følger med kullfilter i følge beskrivelsen.
Så hvorfor er det nødvendig å modifisere skapet?

https://youtu.be/Cg5LSNTznqE
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Selvfølgelig vil du få en liten spire, men om den ikke har nok lys så vil den bare strekke seg uten å utvikle seg noe særlig og til slutt knekke/dette ned og dø.
Vis hele sitatet...
Passer på at den får nok lys, dagslys så lenge det varer også setter jeg den gjerne under en av spotterne med så naturlig lysfarge som mulig, eller på badet under lys.
Bare idag har den faktisk grodd veldig mye, Igår så jeg så vidt frøet titte opp av jorden.
Bare idag vil jeg tippe den har vokst rundt 2cm og gått fra å være inne i skallet til å nå ha blader (med skallet hengende på ett av bladene enda)

Prøver egentlig bare for moro, så om den dør så er det vel bare å prøve igjen med annet utstyr, morsomt om den vokser og det blir litt weed da.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Jeg har ikke skapet selv, men det følger med kullfilter i følge beskrivelsen.
Så hvorfor er det nødvendig å modifisere skapet?

https://youtu.be/Cg5LSNTznqE
Vis hele sitatet...
Det er særdeles overpriset og ser fancy ut, men det er ikke bra nok komponenter.

Jeg må innrømme at å følge med på planten via mobil er litt kult, men jeg kunne lett satt opp et webcamera for slikt.

Lyset er på 150W, men sier lite mer, vi vet ingenting om µmol/m2/s.

Kullfilteret beskrives som et "Smell Reducing Carbon Filter" kilde og når jeg ser på denne konstruksjonen lurer jeg på hvor filteret er: Toppen ser alt for liten ut til å huse et filter av rett størrelse, og bunnen er vel tvilsom, der er jo reservoaret og elektronikken som håndterer vanning og næring.

Med andre ord er det her litt som å kjøpe en Gamer PC som adverterer med at "Den vil oppfylle alle dine gaming-ønsker" uten å få vite noe om spesifikasjonene.

So, kjøper du det her finner du fort ut at det ikke er optimalt og at man kunne slengt sammen en pakke med lys, kullfilter, wilma drypp-system og næring for nesten halve prisen, som vil gi deg mye større utbytte.
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Jeg har ikke skapet selv, men det følger med kullfilter i følge beskrivelsen.
Så hvorfor er det nødvendig å modifisere skapet?

https://youtu.be/Cg5LSNTznqE
Vis hele sitatet...
Klarer den å fange opp mangler planten har for å justere selv ettervært?
Om det eneste den gjør er å vanne selv og ikke justerer blandinga mellom næring automatisk ser jeg ikke helt at det er verdt 20 tusen
Da hadde jeg gått for dwc, eller no' drypp system.
New generation
colakork's Avatar
Er ikke det optimale mtp penger og oppmerksomhet å bare bestille noen sterke lamper, et stk kullfilter for hver bach og næring?

Trenger ikke gro-telt om du har et rom disponibelt. Hvis du ta legger noe gjennomtrekk-dempende i dørkarmene på gro-rommet i sammen med gardin for vinduene på rommet + frø da.. Da har du vel alt?

Går da vel ikke mer enn max noen tusing lapper (max 6 høvdinger?) hvis du skal kjøpe nytt gro-utstyr som ikke er for flex men bruk.

Syns 20k for å gro en plante er ran. Liker ikke de der altså
Trodde tråden handla om å vokse planter. Lurte på hva det betød. Å vokse en plante....
Men nå skjønner jeg tegninga og svarer villig nei på TS sitt spørsmål. Du kommer til å synes det er for mye «hassel».
Det heter å gro planter «btw»..

De to han bor sammen med kommer garantert til å finne det ut og det kommer til å lukte pot i hele huset.
Sist endret av lydmannen; 14. oktober 2020 kl. 22:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det blir mye "hassle". Når plantene gror og blomstene synes, så vil det lukte. Og du kommer aldri til å få besøk uten å ha noia.
Jeg grodde på badet mitt, i klesskapet (visste at foreldre f.eks aldri kom på besøk), og det lukta noe helt hinsides helt ut i yttergangen, der man tar av seg sko. Hadde tre planter i klesskapet på badet som trivdes, med lys og ei vifte for sirkulasjon + å gjøre de sterkere. Vel og merke hadde jeg IKKE kullfilter. Det ble for mye styr, i ei så lita leilighet, på "hobbybasis".

Men det var jævlig gøy. Planta de utendørs etterhvert, og fikk en rimelig grei yield. Ble gjort semi-profesjonelt.

Edit: bare for fun, kan jeg legge til at jeg brukte ca. 4000,- kr på frø, lys, sirkulasjon, jord og næring, og fikk omkring 50-60g grønt som var brukbart (og ikke minst "organic"). Spiring innendørs, forså flytte utendørs.
Sist endret av instinktinnsikt; 14. oktober 2020 kl. 22:28. Grunn: Tilleggsinformasjon
Fra Dagbladet i dag. Hvor tjukk i huet er det mulig å bli?
Ha visning i leiligheta mens du samtidig bruker soverommet som dyrkerom?
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=45493
Sist endret av Dodecha; 21. oktober 2020 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.