Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1121
HeiHei

Okay har kjent dama i ca et halvt år nå, møtte henne for første gang ca en uke etter at jeg innså at forbruket mitt på cola gikk helt feil vei. Var langt nede den uka men hadde en litt bedre dag den dagen så når kammeraten min spurte om jeg skulle bli med en liten tur til sentrum ble jeg med. Møtte henne helt tilfeldig på en liten bar og fant vi egentlig fort tonen.

Vi møttes flere dager den uka og ble fort et par, hun hadde kun prøvd cola 1 gang og hadde vel bestemt for at hun ikke skulle røre det igjen selv om at de fleste vennene hennes gjorde det tritt og ofte. Valgte derfor å ikke fortelle henne om min lille forkjærlighet for cola og sa at jeg kun hadde prøvd det et par ganger. Vi hadde jo uansett få felles venner, hun var 2 år eldre en meg og mine "rusvenner" er 2-3 år eldre en henne igjen.
Fant vel fort ut at vi ikke "kjente" hverandre og gikk fra et par til gode venner, men kan vel si at hun hjalp meg over noe av den verste tiden ettersom jeg fikk noe annet en cola på hjernen.

Vi har fungert VELDIG bra som venner frem til litt før nyttår, hvor hun i romjula klarte å
prøve kola for andre gang noe som hun angret og sa at hun aldri ville gjøre det igjen,
men det gikk ikke mange dager før hun tok noen linere igjen og angret seg også nå.
"Selvfølgelig" ble det også noen linere på nyttårsaften. Vet jo selv av erfaring hvor vanskelig det er å si nei til en gratis liner og for en pen jente som henne blir man jo ofte tilbudt noen.

Hun mente det var stopp nå og det var det i litt under 2 uker. Har selv vært veldig opptatt med jobb og skole etter nyttår så har ikke fått sett henne like mye som vanlig, snakker med henne hver dag på tlf.

Men for ca en og halv uke siden fikk hun seg noen nye venner (vel ikke nye, men hun har aldri vært no spess med de før). Kjenner ikke de personlig, men vet at de har tillgang på store mengder cola (Penger og for den saks skyld). Så siden den dag har hun omtrendt vært konstant på fylla og cola. Og de samme planene har hun for helga.
Prøver å fortelle henne at hun ikke vet hva hun driver med og alt det der, men problemet er at innstillingen hennes har forandret seg fra å være nei takk til cola til at hun nå bare har det gøy. Og det at hun for tiden snorter gratis gjør det ikke lettere å få henne til å skjønne hva hun driver med. Med tanke på at alkohol allerede fucker opp godt i økonomien hennes unner jeg henne alt fra en avhengighet av cola.

Noen som har noen råd/tips som kan få henne til å forandre tankegangen littegrann?

takk på forhånd.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Legg det frem for henne på akkurat denne måten, og si at du kanskje har løyet litt om kolaforbruket ditt. Si at hun må være forsiktig og at du vet hvordan det er å miste kontroll, men ikke si at hun MÅ SLUTTE NÅ! Bare si hun må være forsiktig, og prøve å ta din erfaring med seg, uten at du på noen som helst måte prøver å kontrollere henne eller noe.
Åpenhet er et særs viktig stikkord her. Vær grei med henne, ta kola sammen med henne etc. På den måten kan du forhåpentligvis unngå at hun skjuler ting for deg. Nye "venner" er et klassisk fenomen i en gryende dop-karriere. Pass på jenta, men trå varsomt.
Bergen?
ja, hvis du nekter henne det så kommer hun sikkert til og holde det hemmelig for deg, og ender med at dere sklir fra hverandre...
Trådstarter
2 0
okay takker for svar.

pecado: greia er at jeg har slutta helt med cola og jobbet hardt for den " nei takk, jeg tar ikke cola" innstillingen vist du skjønner hva jeg mener..
Riktig, men du skjønner hva jeg mener og, sant?
Uansett: det viktigste er at du "tillater" bruken hennes. Heller det enn at hun skal gjøre ting i smug.... Ikke kritikk, pekefinger etc!!! Det fungerer mot sin hensikt. Dopbrukere er som barn i trassalderen, husk det! Snakker av egen erfaring.. Er det det "love", eller? Ta vare på henne, vær ærlig overfor henne... Dette fikser dere!
Litt offtopic, men approppo cola, hvor lenge sitter det i kroppen egentlig? Og hvor lenge varer "rusen"? Bare litt nysgjerrig..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av steelboy83
Litt offtopic, men approppo cola, hvor lenge sitter det i kroppen egentlig? Og hvor lenge varer "rusen"? Bare litt nysgjerrig..
Vis hele sitatet...
http://www.erowid.org/chemicals/cocaine/cocaine.shtml