Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1118
Har nå sett meg lei av poster som denne , denne , denne og denne (evnt. denne ).

Narkohunder lukter _alt_!
Hunder har 1,000,000 ganger sterkere luktesans enn mennesker. Også bruker de luktesans framfor syn.
De kan f.eks. bli opplært til å lukte fram kreftsvulster i menneskekroppen, dette sier vel litt om hvor mye 1l. kaffe og en stakkarslig plastpose kan gjøre for å holde hundene unna?

Så lenge en hund er trent opp til å lukte hasj, da lukter den det!
Det vil ikke hjelpe å sette 6 kaffeposer i trusa, for så å trø et halvt gram hasj i analen, hunden vil lukte det!

Ta med deg denne lille kunnskapen videre i livet, for så å tenke på hva han der Tr1pp3r en gang skrev på freakforum før du spør om du kan bli tatt i en eventuell narkosjekk med hunder på Gardemoen..!

Siterer murloc
Du kan også gå igjennom med et kilo i lomma hvis ikke hundeføreren gjør jobben rett! så selv om hunde rlukter alt kommer det mye an på føreren!
Sist endret av Tr1pp3r; 18. januar 2007 kl. 16:03.
tja,du kan kanskje ikke skjule lukten helt, men joda, du kan forvirr hunden nok til at den ikke vil markere.

Sitat av Tr1pp3r
Ta med deg denne lille kunnskapen videre i livet, for så å tenke på hva han der Tr1pp3r en gang skrev på freakforum før du spør om du kan bli tatt i en eventuell narkosjekk med hunder på Gardemoen..!
Vis hele sitatet...
Yes, du klargjorde alt du
Sitat av Tr1pp3r
De kan f.eks. bli opplært til å lukte fram kreftsvulster i menneskekroppen, dette sier vel litt om hvor mye 1l. kaffe og en stakkarslig plastpose kan gjøre for å holde hundene unna?

Så lenge en hund er trent opp til å lukte hasj, da lukter den det!
Det vil ikke hjelpe å sette 6 kaffeposer i trusa, for så å trø et halvt gram hasj i analen, hunden vil lukte det!
Vis hele sitatet...
Sterke utalelser ! =) . mener bestemt på at det med kreft var i urinen og \ eller svetten til folk, og da var det enda bare 2% de markerte på eller noe. Dvs de kan IKKE lukte en kreft svults gjennom kroppen til folk, eller andre ting som er 100% luft tett (ingen fjerte vitser pls) ;D .

dette er ikke 100% sikkert, men jeg er ganske sikker.
Tr1pp3r's Avatar
Trådstarter
420: Vil gå så langt som å si, nei.
Ettersom hunden kan lukte ned til hver minste lille luktpartikkel, vil den lukte "rundt" kaffelukta, for så å komme ned til hasjlukta!
Ved innrykk i militæret lukter narkobikkjene på buksene dine og de lukter om du har vært i nærheten av hasjrøyk eller hatt hasj på deg selv om du har vaska buksa flere ganger!!
Det du sier er fosåvidt rett.. Men du burde legge til at du kan også gå igjennom med et kilo i lomma hvis ikke hundeføreren gjør jobben rett! så selv om hunde rlukter alt kommer det mye an på føreren!
sant, dessuten så fins det metoder for å slippe unna, ligger bare litt vitenskap bak :P er vel greit å få diskutert?
Endelig en slik sånn post, skjønner ikke hvordan det er mulig å diskuttere så mye om en hund kan lukte hasj. Hunder _KAN_ lukte hasj uansett whatevah!

murloc: minus 10 poeng, altså posten under.
Sist endret av petterøes 3000; 18. januar 2007 kl. 16:13.
Men jeg tipper jeg vet om noe som kan funke hvis man skal igjennom en flyplass. Men det krever at dere er to stykker. Ta først å pakk hasjen godt inn, slik at den kansje lukter litt mindre iallefall(skal forklare etterpå). Ta på deg "pene" klær". Så får du kompissen din til å kle seg i litt shabbye klær dere vet det STINKER hasj av. så får du han til å gå forran deg(uten å gi intrykk av at dere kjenner hverandre. Siden du pakket inn hasjen din vil sikkert hunden markere han først, som itilleg som ser shabby ut. mens du går rett igjennom. Han har selvfølgelig ikkenoe på seg.

Tror dette kan funke. men det er ett problem, hundene kan jo komme til å markere begge to samtidig. Desverre vet jeg ikke hvordan de er trent.
er det ikke sånn at hunder hater salt lukt??

har hørt noe om at en fyr som la 500g hasj oppi en søppel bøtte å hadde 10kg salt rundt å hundan ungikk denne pga at de ikke likte lukta...

men er jo en historie som noen kan ha funnet opp da..
vet ike sikkert...
men er dette helt ulogisk??
Trådstarter: Ja, da hjalp det jo mye at du lagde ENDA en post om akkurat samme emne som ALLE de andre. Du gir her din mening, akkurat som alle andre i de andre trådene.

Sjekk forresten http://www.dagbladet.no/kunnskap/2006/12/28/487290.html
Er mange tåpelige uttalelser her. Hunder er ikke så perfekte som her blir nevnt. Spankulerte en bikkje forbi meg på quartfestival når jeg hadde en tier i lomma uten å se på meg engang. Kan selvfølgelig være at den ikke var bedt om å markere, men skulle vel tro det, siden det var en politimann med bikkje som gikk systematisk gjennom campen.

Da jeg måtte opp med godt mot på madlamoen for å bli tatt inn i forsvaret, hadde jeg på meg bukser som jeg vet jeg har hatt mye hasj i i løpet av den siste tiden, kan godt være at det lå litt rester igjen i de enda, men hunden spankulerte bare forbi etter å ha gitt meg en snute i skrittet.

Men for all del, de kan nok finne mye rart hvis de prøver.
Har lest om noe som heter Black Cocaine , der de blander inn diverse kjemikaler i kolan , noe som gjør kokainet umulig å lukte for narkohundene . Så narkohundene kan nok ikke lukte alt!
http://en.wikipedia.org/wiki/Black_cocaine
Hunder er skikkelig gode til å snuse seg frem til ting ja, men ikke ommdet er paket slik at ingen luktpartikler kommer ut. Da må selv Fido melde pass.