Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 605
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når man har kokt ferdig flein soppte, som jeg forstår er så enkelt å la litt vann koke i en kasserolle med opphakket fleinsopp (og sile ut bitene når det er ferdigkokt etter ca 20 min), hvordan er det med holdbarhet?

Kan jeg helle oppi en trakt og lagre teen i ei drikkeflaske for langtidsoppbevaring?
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei neinei, aldri kok soppen! Og iallefall ikke i 20 min. Tror det er 60c eller kanskje enda litt lavere at psilocybin ødelegges, så veldig varmt og kokende vann kan faktisk frarøve deg virkemiddel.

Kok opp te vann som vanlig, bruker du pose te bruk gjerne to poser i koppen for litt ekstra smak. La koppen stå å trekke med teen oppi til den blir litt kaldere, jeg bruker å vente til jeg kan ta en finger i koppen uten å synes det er ubehagelig varmt. Da har du i soppen.

Hvis du er pinglete som meg og ikke liker konsistensen av blaut fleinsopp skliende rundt i munnen så kan du ha soppen i en tepose som du har tømt for te og knytt igjen. La deretter sopp posen ligge i koppen til den så å si er blitt pisslunka eller til og med kald.

Hilsen nordnorsk hulder, kos deg på tur ��
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hehe bra du stoppet meg før jeg gjorde noe galskap

Ok, så jeg hiver soppen oppi en kopp som er mildt varm, og så venter jeg ca hvor lenge?

Tror nesten jeg bør google en video for dette :P
Psykedelisk bakverk
Stemmer at koking ikke trengs, men å bruke lunkent vann har ingen hensikt. Som med vanlig te er det bare å koke opp vann og slenge i soppen, men la den trekke lengst mulig, og trekk den gjerne to ganger. Protip: putt soppen i teposer så du slipper unødvendig mye grums. Smak til med sitron, ingefær og honning. Har selv kokt opp ekstra ved flere anledninger og oppbevart over tid uten å få mindre effekt. Usikker på hvordan det er med bakterieutvikling over lang tid
Sist endret av FlyvendeVaffel; 31. juli 2020 kl. 10:06.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Psilocin tåler ikke mye varme, men psilocybin gjør det. Det er som regel mest psilocybin i tørket sopp

Stol på metoden.
Drikk væsken, ikke spis soppmaterialet etterpå.
Soppen kommer snart.