Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2374
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring med CBD olje og weed med THC?

Jeg savner å røyke, men måtte gi meg pga angst hver gang jeg røyka. Det varte gjerne kun 20-30 min også kunne jeg fortsette å røyke, men det var nok til at jeg ga opp.

Nå er det gått 2 år siden sist og jeg har fått tak i CBD olje. Jeg leser flere steder at det er en god mix, men vil høre her om deres erfaringer, før jeg prøver selv.

Skal en tur til Amsterdam til jul eller på nyåret, men MÅ ikke røyke for det. Men det kan bli aktuelt om det er en god match. Jeg skjønner at de har en god synergi, men kjenner ingen som har røyka cbd og thc samtidig.
Jeg har aldri prøvd cbd-olje og weed sammen, men hvis du leter etter en måte å unngå angst så har jeg erfart at å blande weed med alkohol gir en bedre high og ingen angst. Husk at det er min subjektive opplevelse, det kan hende at det ikke fungerer på samme måte for deg.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av zunun Vis innlegg
Jeg har aldri prøvd cbd-olje og weed sammen, men hvis du leter etter en måte å unngå angst så har jeg erfart at å blande weed med alkohol gir en bedre high og ingen angst. Husk at det er min subjektive opplevelse, det kan hende at det ikke fungerer på samme måte for deg.
Vis hele sitatet...

Fungerer dessverre ikke jeg digga komboen før, men det gir meg like mye angst. Men takk for at du kommer med tipset
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
var nylig så heldig å få tak i en nydelig dyrka strain som skal ha ~16% thc og ~11% cbd. for min del merker jeg mindre angst enn jeg pleier, men weed er fortsatt weed, så det forsvinner ikke helt. synes uansett det er en finere type weed enn de med masse masse thc.
Jeg har spist og vapet cbd weed med like mye thc daglig i det siste. Har vært mer opplagt om morgenen og lite hangover. Mykere i kroppen og merker også at jeg ikke må planlegge arbeid i like stor grad.
Jeg har selvmedisinerert med cbd weed og det fungerer bedre enn vanlig cannabis.

Noen få coffeshops i Amsterdam selger cbd weed. Boerejongens, Best Friends og Het Ballonnetje har hatt noe greier i det siste. Bare prøvd den på Boerejongens. Den har veldig lite thc og er ikke akkurat det jeg er på utkikk etter.
Hvorfor får du angst?

Hva er du redd for?
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Hvorfor får du angst?

Hva er du redd for?
Vis hele sitatet...
Ikke redd for noe som trigger angst. For min del kom det etter en hodeskade i 2013. Før det var det kun den berømte fylleangsten i ny og ne

Den er ikke til stedet 24/7, men har mini-angst et par ganger i uka, men har fått det hver gang jeg røyker etter hodeskaden.

Jeg er et mye bedre menneske med weed og fungerer mye bedre i hverdagen med det, derfor jeg spør om CBD kan fjerne angst når jeg røyker. Jeg snakker ikke om hverdagsrøyking, men et par ganger i uka.
Hadde tilgang på cannabis lovlig, og jeg kunne kjøpe ferdigrulla CDB only joints på en butikk lengre bort i gata. De var fine de også til sitt bruk aleine, men det hendte at jeg blandet innholdet med weed i en joint. Det var en god mix.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Hadde tilgang på cannabis lovlig, og jeg kunne kjøpe ferdigrulla CDB only joints på en butikk lengre bort i gata. De var fine de også til sitt bruk aleine, men det hendte at jeg blandet innholdet med weed i en joint. Det var en god mix.
Vis hele sitatet...
I Norge??
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har selv en cbdrik strain,skal være 9.5%cbd og 9.5% thc,perfekt balanse.Farvel noia og ubehag,anbefales.
Når jeg var i Amsterdam kjøpte jeg CBD olje. Fikk da beskjed av han bak disken om at jeg skulle komme til å røyke for mye, så skulle CBD motvirke effektene av THC. Det er også gjort studier som tyder på at det har en viss antipsykotisk effekt.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6678854/
2:1 CBD:THC er vist et godt forhold for å ikke freake ut for mye på weed. Om du hører på stedene kan du finne en som ha det blandingsforholdet og da slipper du dryppe olje mellom slaga ��
Den beste cbd-weeden jeg har funnet i det siste er Sour Diesel CBD fra Blue Sea i De Pijp.
18% cbd 6.5% thc.

Har ikke prøvd og røyke den men 0.2 gir en svak high når jeg spiser den.
Anonym bruker
"Rød Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synd CBD-produkter er så latterlig overprisa. 1000 mg for hva, tusen spenn? I forsøk brukes 4-600 mg mot generalisert angst, som til en viss grad kan sammenlignes med thc-noia. Dyr naturmedisin gitt, lukter nesten prissamarbeid. Uansett tror jeg det er en dårlig idé å legge til et rusmiddel for å motvirke bivirkningene av et annet, selv om cbd nok er det beste (og dyreste) alternativet. Ville prøvd noe anna eller slutta, spes mtp. hodeskaden.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg lurte på en ting.
Min mor har lungekreft med spredning, har smerter, sover dårlig å er konstant susete, det hun får nå er smertepumpe med morfin i tillegg fentanyl nesespray. Største problemet er at hun ikke klarer å spise å er jo blitt et skjelett, jeg har tenkt på THC olje det hjelper jo for alt opiat dritten gjør, men har mye mer gode egenskaper, pluss det gir henne matlyst.vet noen om det er mulig for henne å få på resept?; Ville jo vært rart om ikke da morfin å fentanyl er innafor liksom...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har erfaring med CBD olje og weed med THC?

Jeg savner å røyke, men måtte gi meg pga angst hver gang jeg røyka. Det varte gjerne kun 20-30 min også kunne jeg fortsette å røyke, men det var nok til at jeg ga opp.

Nå er det gått 2 år siden sist og jeg har fått tak i CBD olje. Jeg leser flere steder at det er en god mix, men vil høre her om deres erfaringer, før jeg prøver selv.

Skal en tur til Amsterdam til jul eller på nyåret, men MÅ ikke røyke for det. Men det kan bli aktuelt om det er en god match. Jeg skjønner at de har en god synergi, men kjenner ingen som har røyka cbd og thc samtidig.
Vis hele sitatet...
Ingen erfaring, men jeg vet at ved å tilføre like mange mg med CBD, som THC , så utligner den psykotiske effekten seg til det bedre. Så på et forsknings-eksperiment, hvor en lege testa lav dose CBD sammen med høy dose thc, og han legen ble helt paranoid! Men derimot når han fikk mye høyere CBD dose og den samme THC dosen, så gikk det helt fint! Han fikk munsj og lættis og hele pakka! Er den rusen du er ute etter regner jeg med?
Jeg hadde en lang pause og så meg egentlig aldri tilbake fordi røyking etter hvert ble mest ubehag. Siden har jeg flyttet til et land hvor Cannabis selges lovlig over disk med innholdsdeklarasjon. Jeg prøvde litt forskjellige kombinasjoner med munnspray, kapsler og marijuana, både THC-dominante, CBD-dominante og balanserte.

Høyt CBD-nivå, men lavt/ingen THC ga ingen merkbar effekt.
Balansert inntak av CBD og THC ga effekt, men jeg er usikker på om det var noen merkbar forskjell mellom bare THC og THC/CBD kombo.
Bare THC fungerte som forventet.

Jeg har imidlertid fortsatt å røyke av og til, og det som har fungert for meg er rett og slett å enten bare bruke kapsler/munnspray eller røyke mindre potente produkter eller bare ta mindre doser. Kombinere med alkohol hjelper også, men jeg er redd det kan bli en skummelt god kombo for meg i lengden...
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Testet nylig THC olje laget med honey oil, CBD olje og mct olje. Aldri blitt dratt så langt inn i fuglekassa noen gang av edibles.

CBD og alle de andre mer ukjente cannabinoidene har mye å si på highen, det er ikke bare thc det går på som mange dessverre tror, men heller synergi mellom flere av cannabinoidene.