Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  253 178544
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Bare lurer på en ting, jeg mottar AAP men får bare 5500 utbetalt, til sammen 11000 i mnd. Skal man ikke ha mer en dette? Ser det er noen som skriver at minstesats er rundt 13?
Vis hele sitatet...
Resten har du skattet. Det kan du se på utbetalingsslippen.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Bare lurer på en ting, jeg mottar AAP men får bare 5500 utbetalt, til sammen 11000 i mnd. Skal man ikke ha mer en dette? Ser det er noen som skriver at minstesats er rundt 13?
Vis hele sitatet...
hvis du betaler 50% skatt så er noe galt ja... minste sats er vel 12-13 for dem som har bo utgifter osv...
Jeg skjønner ikke...
Jeg hadde 170.000 kr netto utbetalt ifjor. Jeg går på AAP (avklaringspenger). Kan jeg sende en slik søknad?
Slipper man å betale skatt i det hele tatt om man får innvilget søknaden?
Jeg har hatt lav inntekt i noen år nå, og fant ut rett før jul at jeg skulle skrive et brev til skatteetaten. Jeg skrev enkelt og greit noe ala dette(endringer må til for evt andre som følger malen):

Skatt Øst Oslo
Postboks 9200 Grønland
0134 Oslo


Jeg søker med dette om særskilt skattelette i henhold til paragraf 17-4 i Lov om skatt av formue og inntekt (skatteloven) for årene 2010, 2011 og 2012.

Litt historie om hvorfor jeg har hatt lav inntekt, og litt kort om mine utsikter for økt inntekt I tiden fremover. Hvis gjeld nevn det også.

Om det er nødvendig kan jeg fremskaffe dokumentasjon på behandling og annet dere måtte trenge for å behandle saken. Det er da bare å ta kontakt.

Fullt Navn
FØDSELSNUMMER
ADRESSE
MOBIL
EPOST


Mvh

____________________
Navn Navnesen
Vis hele sitatet...
Nå idag fikk jeg tilbakemelding på at jeg for året 2011 får tilbake 33k og for året 2012 36k. Jeg har ikke hørt noe om 2010, selv om jeg søkte for dette også.
Kan nevne at for 2011 var Alm. inntekt 137K (altså 10k over kravet), og pensjonsgivende inntekt var 212k.
For året 2012 var Alm. inntekt 126k (rett under kravet), og pensjonsgivende inntekt var 204k.

Med andre ord, om du har/har hatt lav inntekt/AAP, så anbefales det å søke om skattelette! Til vanlig bør man skrive dette på ligningen når den leveres.

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet til utbetalingen dukker opp på konto!
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Jeg har hatt lav inntekt i noen år nå, og fant ut rett før jul at jeg skulle skrive et brev til skatteetaten. Jeg skrev enkelt og greit noe ala dette(endringer må til for evt andre som følger malen):



Nå idag fikk jeg tilbakemelding på at jeg for året 2011 får tilbake 33k og for året 2012 36k. Jeg har ikke hørt noe om 2010, selv om jeg søkte for dette også.
Kan nevne at for 2011 var Alm. inntekt 137K (altså 10k over kravet), og pensjonsgivende inntekt var 212k.
For året 2012 var Alm. inntekt 126k (rett under kravet), og pensjonsgivende inntekt var 204k.

Med andre ord, om du har/har hatt lav inntekt/AAP, så anbefales det å søke om skattelette! Til vanlig bør man skrive dette på ligningen når den leveres.

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet til utbetalingen dukker opp på konto!
Vis hele sitatet...

Spurte de ikke etter noe dokumentasjon?
Jeg hadde gradvis økende inntekt fra 2009-2012. Hadde vel rundt 100.000 kr i inntekt i 2010. Jeg har aldri hatt AAP og har heller ikke det. Vil det være mulig for meg å få tilbake skatt for disse årene....?? 0_0
Nei, de spurte ikke etter mer dokumentasjon. Jeg vil tro de har tilgang på alt av økonomiske fakta, og det er vel strengt tatt bare det de trenger.

Jeg aner ikke om du får igjen, men hva koster det deg å sende et lite brev? Det er fort gjort å skrive, og koster deg bare brevporto..
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Nei, de spurte ikke etter mer dokumentasjon. Jeg vil tro de har tilgang på alt av økonomiske fakta, og det er vel strengt tatt bare det de trenger.

Jeg aner ikke om du får igjen, men hva koster det deg å sende et lite brev? Det er fort gjort å skrive, og koster deg bare brevporto..
Vis hele sitatet...
Litt redd for å bli politiannmeldt for falsk forklaring eller noe sånt. Kan jo si at jeg har hatt AAP og vært innlagt for psykiske lidelser, men arbeidsgiver står jo på selvangivelsen for hvert år så de ser nok bløffen.

Får heller være ærlig og bare spille på at jeg har hatt for lav inntekt slik at jeg må få tilbake alt jeg har skattet...
Du må huske på at det er ikke et krav å ha vært under AAP, og muligens heller ikke et krav å ha vært syk. Det eneste kravet meg bekjent er at man skal ha hatt lav nok inntekt, og hvis du har hatt inntekt på rundt 100k så burde du kvalifisere. Bare si ting som det er. Men hvis du nå er i full jobb, med høy inntekt, så kan det hende du ikke får igjen noe særlig..

Det er det vel egentlig bare Skatteetaten som kan vurdere.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg går på aap og har gjort det i nesten 4 år nå,sente inn søknad om å få tilbake for 2011,2012 og 2013.problemet er at jeg er over grensen på utbetalt 127000 kr i året for jeg har ca 6000 kr utbetalt i aap hver 14.dag..tror dere at jeg får tilbake noe????
Ikke alle får positivt svar. Fikk AAP i 2010 og 2011.

"Avvisning av klage skattekontor
Viser til din klage over likningen for inntektsårene 2010, 2011. Du har bedt om skattebegrensning ved liten skatteevne.
Når det gjelder inntektsårene 2010 og 2011 er det ikke lenger noen klagerett i denne saken. Dette skyldes at klagen er innkommet til skattekontoret mer enn ett år etter at ligningen for disse inntektsårene ble lagt ut, jf. ligningsloven § 9-2 nr. 8.
Vi anser derfor henvendelsen som en anmodning om at skattekontoret tar opp saken til ny behandling i medhold av lignl. § 9-5 nr. 1 bokstav a.
Før spørsmålet om endring tas opp må det i samsvar med lignl. § 9-5 nr. 7 vurderes om det
er grunn til det under hensyn til blant annet spørsmålets betydning, skattyters forhold, sakens opplysning og den tid som er gått. Etter tilsvarende vurdering kan slik sak henlegges av den som skal treffe vedtak.
Etter en samlet vurdering av de momenter som foreligger i denne saken, finner ikke skattekontoret grunn til å ta opp saken til videre behandling. Ved vurderingen legger skattekontoret avgjørende vekt på at det etter forholdene har gått for lang tid siden ligningen for disse inntektsårene ble lagt ut.
Dette er en administrativ avgjørelse fra skattekontoret som ikke kan påklages."

Hadde jeg søkt i desember 2013 ville det sikkert stilt seg helt annerledes. Startet og jobbe igjen i 2012.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Ikke alle får positivt svar. Fikk AAP i 2010 og 2011.

"Avvisning av klage skattekontor
Viser til din klage over likningen for inntektsårene 2010, 2011. Du har bedt om skattebegrensning ved liten skatteevne.
Når det gjelder inntektsårene 2010 og 2011 er det ikke lenger noen klagerett i denne saken. Dette skyldes at klagen er innkommet til skattekontoret mer enn ett år etter at ligningen for disse inntektsårene ble lagt ut, jf. ligningsloven § 9-2 nr. 8.
Vi anser derfor henvendelsen som en anmodning om at skattekontoret tar opp saken til ny behandling i medhold av lignl. § 9-5 nr. 1 bokstav a.
Før spørsmålet om endring tas opp må det i samsvar med lignl. § 9-5 nr. 7 vurderes om det
er grunn til det under hensyn til blant annet spørsmålets betydning, skattyters forhold, sakens opplysning og den tid som er gått. Etter tilsvarende vurdering kan slik sak henlegges av den som skal treffe vedtak.
Etter en samlet vurdering av de momenter som foreligger i denne saken, finner ikke skattekontoret grunn til å ta opp saken til videre behandling. Ved vurderingen legger skattekontoret avgjørende vekt på at det etter forholdene har gått for lang tid siden ligningen for disse inntektsårene ble lagt ut.
Dette er en administrativ avgjørelse fra skattekontoret som ikke kan påklages."

Hadde jeg søkt i desember 2013 ville det sikkert stilt seg helt annerledes. Startet og jobbe igjen i 2012.
Vis hele sitatet...
Fikk samme svar. Har det vært annerledes om jeg har søkt før nyttår? Er fortsatt på AAP, men det var til ingen hjelp.
Det har stilt seg helt annerledes. Snakket med skattekontoret for ca. ei uke siden, da jeg heller vil ha beregnet skatt, enn tabelltrekk. Har du fortsatt AAP, søk når selvangivelsen kommer i posten i år. Du vil mest sannsynlig få igjen for 2013.

For min del er det for sent, siden jeg har kommet meg tilbake i arbeid. Du får uansett ikke annet enn et nei.
Jeg er 18 år, jeg fikk positiv svar angående aap. Jeg har ikke fått brev i posten om hvor mye sats jeg får, men har begynt å få satsene, når jeg fyller ut meldekort. Jeg så det sto 4 tusen og 5 hundre ca etter 2 uker, så oppdaget jeg at jeg kunn fikk 2 306 ca, så sendte jeg nytt meldekort i dag etter 2 uker, så står beløpet på 6 560. Noen som kan hjelpe meg litt her ? hvor mye kommer jeg til å få i måneden? er det noe feil i systemet?
Regner med du vil få ca. 11.500 - 13.000 utbetalt. Spørs på skattetrekket ditt. 2 x ca. 6000 +/- pr. mnd. Mener det er rundt minstesatsen på AAP. Du vil også få etterbetalt fra datoen du søkte AAP. Det er litt rotete i starten. Du fikk sikkert innvilget AAP rundt ei uke etter innmelding av meldekort, ergo så fikk du mindre første gangen, men er mer riktig sum sist gang du sendte meldekort.

Er det f.eks. 2 mnd. siden du søkte AAP, skal du ha krav på etterbetaling fra den datoen søknaden ble levert inn. Var iallefall slik det fungerte den gangen jeg mottok AAP.
Er minstesatsen i aap virkelig så mye? jeg fikk 2306 når det sto at jeg skulle få 4500 ca, Da er det kanskje 4500 jeg får hver 2 uke da? men så står det nå på 2 ukers satsen 6560 , skal jeg velge å tro at det blir 2 ganger 6500 eller 4500?

blir minste satsen mere hvert år? Noen sier de får minstesats 2 ganger 4500 noen sier 6500, altså er det ikke fast minstebeløp?
Var det det du fikk utbetalt, eller det som var beregnet på meldekortet? Det som står på meldekortet når du har meldt inn er før skatt. Jeg er usikker på minstesatsen, mulig den er mindre.

Det er nok et minstebeløp, men det blir regnet ut fra tidligere inntekter du har hatt. Jeg ser du er ung, så tok det for gitt at du har minstesats. Beløpet du har fått innvilget vil ikke forandre seg. Kanskje en hundrelapp eller to for hvert år. Mener det er 60% av tidligere inntekt de går ut ifra når de beregner AAP.

Mulig det er andre regler som gjelder nå. Er litt over ett år siden jeg mottok AAP, men jeg vil tro det er samme greia.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 23. februar 2014 kl. 12:58.
Det ble beregnet 4500 ca , men fikk 2300. Nå er det beregnet 6500. Så det som er beregnet er før skatt? ja, da får jeg jo veldig lite..


fra 4500 til 2300, så mye i skatt? virkelig?

jeg har ikke jobbet før.
Sist endret av Anonym9; 23. februar 2014 kl. 13:12.
Da vil du få ca. utbetalt 2 x 5000 pr. mnd. Slik jeg ser det, men det er som sagt veldig rotete de første gangene du får utbetalt. Den siste du fikk, er mest sannsynlig det du vil få fast. Du får bare vente til forklaring dukker opp i postkassa, eller ringe til NAV i morgen.

Ikke klag på pengene du får. Du skal være glad for det systemet vi har i Norge. Det er mange som får mye mindre enn hva du får nå, f.eks. de som mottar sosialstønad. Hva har du for en aktivitetsplan?
Siste var jo 6500, etter trukket skatt vil jeg få 2 ganger 5tusen tror det? trekkes det mye skatt?


Du har riktig der... Jeg har begynt med behandling, og praksisplass...

Har itilegg til dette søkt om hjelpestønad/grunnstønad.....
Sist endret av Anonym9; 23. februar 2014 kl. 13:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kan ikke gi deg noe konkret svar, da de første utbetalingene er rotete. Etterbetaling fra da du søkte osv.

Logger du deg inn på min side på NAV med bankID, så vil du muligens få sett hva du har fått innvilget. Uansett så er det ikke mer enn 18 timer til NAV åpner telefonene sin. Du må smøre deg med litt tålmodighet. Jeg har ingen fasit når det gjelder akkurat deg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hei. hvor fører jeg dette opp på den elektroniske selvangivelsen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av JustAnotherNick Vis innlegg
hei. hvor fører jeg dette opp på den elektroniske selvangivelsen?
Vis hele sitatet...
Som poengtert omlag i fjerdekvar post i tråden: du gjer ikkje det. Du skriv ein søknad.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Som poengtert omlag i fjerdekvar post i tråden: du gjer ikkje det. Du skriv ein søknad.
Vis hele sitatet...
Fant ut av det. Førte det opp på 5.0 Tilleggsopplysninger. Takk for et surt svar.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men håper ikke dere dreper meg for å vekke den igjen

Har selv hatt AAP et par år nå og søkte på dette i slutten av Juli, brukte den malen som en på forumet la ut tidligere..

Problemet mitt er jo at etter litt kjapp hoderegning så ligger jeg jo litt over denne grensa som de har satt. Men krysser fingrene allikevel. Noen som vet hvor lang tid dette tar?
sth
Trådstarter
Noen som vet hvor lang tid dette tar?
Vis hele sitatet...
Det går fort to-tre måneder før søknaden din blir behandlet.
Tar fort litt tid før man får igjen. Det virker som det er veldig individuelt hvor lang tid det tar. For meg tok det 2-3 uker ellernoe sånt når jeg søkte i vinter til jeg fikk svar, og penger på konto innen 4-5 uker ellernoe. For ei venninne som søkte likt så tok det mye lenger tid.

Siden nyttår så har jeg nå fått utbetalt totalt 100k fra skatteetaten. I januar fikk jeg for 2 år tilbake og da havnet 69k på konto, og ved det vanlige skatteoppgjøret fikk jeg igjen 32k.

Veldig greit når man har lav inntekt, men jeg får litt dårlig samvittighet. Tenker på alle som enten ikke kjenner til denne regelen, eller de som er over grensa og ikke får tilbake. Greit å kunne bidra litt til samfunnet også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
noen som har fått igjen skatt?jeg fikk igjen 23000 kr og er ganske fornøyd.
er det noen som vet om det er mulig å ta opp lån av lånekassen og fortsatt få igjen på skatten neste år?
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Mulig jeg er helt på bærtur, men kan jeg som jobbet skoleåret 13/14 med inntekt på rett rundt 100k i 2013 søke om dette? Har ingenting mef AAP og gjøre og har heller ikke vært syk, så her er det kun lav inntekt
Sitat av Broiler Vis innlegg
Mulig jeg er helt på bærtur, men kan jeg som jobbet skoleåret 13/14 med inntekt på rett rundt 100k i 2013 søke om dette? Har ingenting mef AAP og gjøre og har heller ikke vært syk, så her er det kun lav inntekt
Vis hele sitatet...
Nei [COLOR="White"]10tegn10[/COLOR]
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen som vet om jeg kan søke om skattebegrensning for 2015? altså at jeg ikke trekker skatt hver måned? eller må jeg vente til 2016 for å søke om etterbetaling for 2015? er jo like greit å søke om begrensning for neste år også?
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
Noen som vet om jeg kan søke om skattebegrensning for 2015? altså at jeg ikke trekker skatt hver måned? eller må jeg vente til 2016 for å søke om etterbetaling for 2015? er jo like greit å søke om begrensning for neste år også?
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at det er noe vits å søke, siden ordningen med skattebegrensning bortfaller fra 2015.
Se nederst på side én her
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
Noen som vet om jeg kan søke om skattebegrensning for 2015? altså at jeg ikke trekker skatt hver måned? eller må jeg vente til 2016 for å søke om etterbetaling for 2015? er jo like greit å søke om begrensning for neste år også?
Vis hele sitatet...
Du kan ikke klage på oppgjøret før du mottar oppgjøret for 2014.
Dette skjer for mange 25. juni.

Du kan kun klage på tidligere inntektsår og ferdige oppgjør, fremtidlig inntekt og beskatning kan du ikke klage på.
Sitat av SleggeFett Vis innlegg
Noen som vet om jeg kan søke om skattebegrensning for 2015? altså at jeg ikke trekker skatt hver måned? eller må jeg vente til 2016 for å søke om etterbetaling for 2015? er jo like greit å søke om begrensning for neste år også?
Vis hele sitatet...
Du søker samtidig som du sender inn/godkjenner selvangivelsen. Kravet om skattebegrensning fører du bare inn i "tilleggsinformasjons"-feltet eller hva det nå heter.

Sitat av Frenor Vis innlegg
Jeg tviler på at det er noe vits å søke, siden ordningen med skattebegrensning bortfaller fra 2015.
Se nederst på side én her
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette? Etter det jeg kan se så er det kun for uføre det vil bortfalle (bakes inn i andre stønader, blir vel mer korrekt). Personer med lav inntekt og/eller på AAP-stønad kan fremdeles søke.
Sist endret av caperno; 16. desember 2014 kl. 22:03.
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Tar fort litt tid før man får igjen. Det virker som det er veldig individuelt hvor lang tid det tar. For meg tok det 2-3 uker ellernoe sånt når jeg søkte i vinter til jeg fikk svar, og penger på konto innen 4-5 uker ellernoe. For ei venninne som søkte likt så tok det mye lenger tid.

Siden nyttår så har jeg nå fått utbetalt totalt 100k fra skatteetaten. I januar fikk jeg for 2 år tilbake og da havnet 69k på konto, og ved det vanlige skatteoppgjøret fikk jeg igjen 32k.

Veldig greit når man har lav inntekt, men jeg får litt dårlig samvittighet. Tenker på alle som enten ikke kjenner til denne regelen, eller de som er over grensa og ikke får tilbake. Greit å kunne bidra litt til samfunnet også.
Vis hele sitatet...
hva er det du har i trygd da? jeg regner med at man ikke får penger tilbake viss man tjener over en viss sum?

Sitat av caperno Vis innlegg
Du søker samtidig som du sender inn/godkjenner selvangivelsen. Kravet om skattebegrensning fører du bare inn i "tilleggsinformasjons"-feltet eller hva det nå heter.
.
Vis hele sitatet...
Men hvor mye/lite må man "tjene" fra nav før man kan få skattelette da?
Sist endret av zxcvbnm; 16. desember 2014 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ordningen bortfaller ikke. Alle kan fremdeles søke ihht. §17-4:



Sitat av zxcvbnm Vis innlegg
Men hvor mye/lite må man "tjene" fra nav før man kan få skattelette da?
Vis hele sitatet...
Mer informasjon her
Sist endret av caperno; 16. desember 2014 kl. 23:22.
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg tjente rundt 144000kr på stønad fra nav i 2014, noe poeng for meg å søke? noen som har erfaring?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er vel bare å sende inn en søknad så får du svar :-)
Gjelder dette bare de som får penger, og ikke tjener selv?
Hva med studenter, eller feks lærlinger som tjener lite?

Noe vits?
Ser ut som det bare er nav klienter men vet ikke
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det noen her som vet hvor mange år man kan søke tilbakebetaling av skatt for?
Vet man kan søke, men er det 3 eller 5 år?
Sist endret av kapikiara; 7. mars 2015 kl. 13:07.
Sitat av kapikiara Vis innlegg
Er det noen her som vet hvor mange år man kan søke tilbakebetaling av skatt for?
Vet man kan søke, men er det 3 eller 5 år?
Vis hele sitatet...
Man kan bare søke for ett eller to år tilbake i tid.
Første gang jeg søkte fikk jeg tilbake skatten for 2010,
men avslag på å få tilbake for 2009, nettopp fordi det var for langt tilbake i tid. (og det var i 2011 eller 2012 jeg søkte da)
Sitat av kapikiara Vis innlegg
Er det noen her som vet hvor mange år man kan søke tilbakebetaling av skatt for?
Vet man kan søke, men er det 3 eller 5 år?
Vis hele sitatet...
Man kan søke for tre år tilbake i tid. Søker du for 2015, så kan du også søke for 2014 og 2013.
Er student nå, men jobbet en del i 2014. Går det ann å søke for min del?
Gjor et kjapt søk på google, og hvis jeg forstår det rett det som står her,
så kan man søke om at likningen for de siste 10 årene kan bli tatt opp til behandling.

Men bare fordi man kan søke for 10 år tilbake, betyr det jo ikke at man får gjennomslag for alle de årene.

Jeg fikk jo som jeg skrev lengre oppe, avslag for 2009 da jeg søkte.
Og jeg søkte da for 2 eller 3 år tilbake i tid.

Men det er tydligvis noe som vurderes individuelt.

Sitat av Pyrocake Vis innlegg
Er student nå, men jobbet en del i 2014. Går det ann å søke for min del?
Vis hele sitatet...
Nei, det ser nok ikke slik ut.

"Det skal ikke gies skattebegrensing hvis:

- man har rett til lån i Statens lånekasse for utdanning for en større del av året."
Sist endret av lyselilla; 8. mars 2015 kl. 18:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, fikk oppgjør på altinn.no for en stund siden fra 2014.
Kan jeg nå søke om etterbetaling av skatt for 2014?

Eller er det for tidlig?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av anonym.turist Vis innlegg
Hei, fikk oppgjør på altinn.no for en stund siden fra 2014.
Kan jeg nå søke om etterbetaling av skatt for 2014?

Eller er det for tidlig?
Vis hele sitatet...
Søk i vei.

Flere som har fått skattelette for 2014.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei.
Kom over denne tråden og kom på at jeg også hadde en mal liggende om dette emnet.
Så deler den jeg har, er selfølgelig brukt før og vet virker"korrekte utsagn Osv.

LITEN SKATTEEVNE

Jeg mener at jeg ikke skal betale skatt og viser til skattebegrensning (paragraftegn)17-4.
Må derfor be ligningskontoret vurdere ligningen på nytt, der særlig spørsmålets betydning vektlegges.
Jevnfør forskrift av 20. Mai 2009 nr. 555.

Har ikke mottat arv eller andre skattefrie inntekter i perioden det kreves skattebegrensning for.
Har heller ikke rett til lån i lånekassa.


Thats it
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Hei.
Kom over denne tråden og kom på at jeg også hadde en mal liggende om dette emnet.
Så deler den jeg har, er selfølgelig brukt før og vet virker"korrekte utsagn Osv.

LITEN SKATTEEVNE

Jeg mener at jeg ikke skal betale skatt og viser til skattebegrensning (paragraftegn)17-4.
Må derfor be ligningskontoret vurdere ligningen på nytt, der særlig spørsmålets betydning vektlegges.
Jevnfør forskrift av 20. Mai 2009 nr. 555.

Har ikke mottat arv eller andre skattefrie inntekter i perioden det kreves skattebegrensning for.
Har heller ikke rett til lån i lånekassa.


Thats it
Vis hele sitatet...
Så dette her skal holde? Må nok prøve meg i år jeg å!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Hei.
Kom over denne tråden og kom på at jeg også hadde en mal liggende om dette emnet.
Så deler den jeg har, er selfølgelig brukt før og vet virker"korrekte utsagn Osv.

LITEN SKATTEEVNE

Jeg mener at jeg ikke skal betale skatt og viser til skattebegrensning (paragraftegn)17-4.
Må derfor be ligningskontoret vurdere ligningen på nytt, der særlig spørsmålets betydning vektlegges.
Jevnfør forskrift av 20. Mai 2009 nr. 555.

Har ikke mottat arv eller andre skattefrie inntekter i perioden det kreves skattebegrensning for.
Har heller ikke rett til lån i lånekassa.


Thats it
Vis hele sitatet...
Er virkelig dette alt du skrev? ordrett? ikke noe om hvorfor du ikke skal betale skatt? eventuell sykdom eller andre ting?
Og du har fått tilbake skatt ved å sende denne søknaden?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Hva ligger i ordet "liten skattevne"? Snakk om 10 lapper i året, eller 200 000?