Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1132
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei Freaks,
Lurte på om noen har noe innspill på hva slags beroligende medisin kan hjelpe meg. Tar ikke særlig rusmidler annet enn en fest iblant, og aldri tatt noe sovemedisin osv før.

Skal I en ganske stor rettsak som varer nest en to uker, og jo nærmere det kommer jo mer angstanfall jeg får og skjelver, og får så vidt sove nå de få dagene før. Egentlig trenger jeg mest noe å sove på, ikke noe til under saken selvfølgelig. Mulig kanskje rett etterpå for å dempe hjertebanken feks...

Har god relasjon til fastlegen, så jeg har tenkt å spørre om han har forslag og mulighet til noe, spesielt siden jeg allerede har gått til psykolog for andre stressrelaterte plager.

Noe innspill?
Ville selv gått for Valium siden det bare er snakk om korttidsbruk.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg fikk resept på Atarax, erfaring?
Min erfaring er at de ikke hjelper noe, men prøv dem ut. Kanskje de hjelper på deg. Mulig du får noe sterkere hvis det ikke hjelper.
Blomzterkasse
Prøv de og ikke vær redd for å ta mer enn legen sa. Bare ikke bruk de i ukes vis for det er et apedop
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Fikk beskjed om å ta 1-3 (10mg per pille) om gangen inntil 3 ganger daglig, og unngå det under selve saken da det ikke er bra å se sløv ut.
Ville aldri tatt valium eller sterke angstdempende under en rettsak. Da fremstiller du deg selv bare som narkis og useriøs og påtalemyndigheten og dommeres inntrykk av deg blir ødelagt. Halveringstida er lang på sånne piller så du er ikke helt clean i huet selvom du bare tar de på kvelden for å få sove.
Atarax, Sarotex og remeron kan hjelpe deg med innsovning. Siden du har et godt forhold til fastlegen kan du jo forklare situasjonen, du trenger ikke si hva rettsaken gjelder.
Andre ting er også å gjøre soverommet til mobil og pc fri sone, etter noen netter vil du merke at kroppen raskere går i sovemodus. Evn kan du bruke apper som Calm og Meditation Game , men bruk svak lysstyrke på skjermen og ikke bli liggende å lese artikler eller se memes osv for det tirrer hjernen med inntrykk og genererer bare mer tenking og søvnløshet.

Lykke til i rettsaken!