Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1492
Er litt usikker ang dette.

https://gyazo.com/d96f88160daf3f056f210e526e368699

Er dette korrekt? Om jeg bare tar stipend så får jeg noe ala 3k i mnd, det hørtes svært lite ut.
46548kr/12mnd = 3879kr/mnd. Det er helt korrekt. Å få oppimot 4000kr i mnd for å bestå studiene sine er ikke lite. Vil du ha mer penger får du ta opp lån eller jobbe ved siden av.
Trådstarter
93 9
Sitat av Xasma Vis innlegg
46548kr/12mnd = 3879kr/mnd. Det er helt korrekt. Å få oppimot 4000kr i mnd for å bestå studiene sine er ikke lite. Vil du ha mer penger får du ta opp lån eller jobbe ved siden av.
Vis hele sitatet...
Det der hørtes greit lite ut.

Er det ikke normalt å søke om lån+stipend?
Sitat av kalism Vis innlegg
Det der hørtes greit lite ut.

Er det ikke normalt å søke om lån+stipend?
Vis hele sitatet...
Jo. De fleste søker begge som er litt over 100k i året og dersom du står på alle eksamener blir 46548kr av dette gjort om til stipend, som du da ikke trenger å betale tilbake.
Sitat av kalism Vis innlegg
Er det ikke normalt å søke om lån+stipend?
Vis hele sitatet...
Jo.

Alt er lån inntil du begynner å bestå eksamener.
Består du alle eksamenene, så blir noe omgjort til stipend (altså trenger du ikke betale tilbake denne summen).
Sist endret av Grimdoc; 12. august 2018 kl. 15:17.
Trådstarter
93 9
Sitat av Xasma Vis innlegg
Jo. De fleste søker begge som er litt over 100k i året og dersom du står på alle eksamener blir 46548kr av dette gjort om til stipend, som du da ikke trenger å betale tilbake.
Vis hele sitatet...
Med både lån og stipend, så blir dette rundt 120k jeg må betale tilbake, på tre år blir dette rundt 380k. Er jo greit mye penger da.

Skjønner godt at folk vraker BI som er så ekstremt dyr.

Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Jo.

Alt er lån inntil du begynner å bestå eksamener.
Består du alle eksamenene, så blir noe omgjort til stipend (altså trenger du ikke betale tilbake denne summen).
Vis hele sitatet...
Ja. Utifra regningene jeg har gjort, så må jeg betale tilbake rundt 120k om jeg består under første året.

Semesteravgiften på 30k skal vel betales tilbake og? Iom atj eg må ta opp lån for å betale det.
Sist endret av kalism; 12. august 2018 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, alt du låner må betales tilbake (med renter), med unntak av det som eventuelt blir omgjort til stipend.
Trådstarter
93 9
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Ja, alt du låner må betales tilbake (med renter), med unntak av det som eventuelt blir omgjort til stipend.
Vis hele sitatet...
Vet du hvor mye renter det er snakk om? Med renter blir jo beløpet oppe på nærmere 500k..
Hva er det du vil ha da? Låne penger gratis?
Trådstarter
93 9
Sitat av stratos891 Vis innlegg
Hva er det du vil ha da? Låne penger gratis?
Vis hele sitatet...
Nei, men det var ekstremt dyrt. Merkelig at så mange friviligg velger å studere ved BI. Hos meg var det mer pga lave karakter.
Sitat av kalism Vis innlegg
Nei, men det var ekstremt dyrt. Merkelig at så mange friviligg velger å studere ved BI. Hos meg var det mer pga lave karakter.
Vis hele sitatet...
Du skal ikke se bort fra at det er en hel del flere der med dårlige karakterer fra VGS.
Sist endret av Realist1; 12. august 2018 kl. 22:15.
Trådstarter
93 9
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du får vente til skolestart og se. Du er nok ikke den eneste der med dårlige karakterer fra VGS.
Vis hele sitatet...
Joa, men er noe helt annet der. Er visstnok ekstremt bra forelesere osv, og da får folk motivasjon.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av kalism Vis innlegg
Joa, men er noe helt annet der. Er visstnok ekstremt bra forelesere osv, og da får folk motivasjon.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at reklame ikkje er ei objektiv framstilling av ting alltid?
Gått på BI i Oslo, kan fortelle deg at foreleserne er helt forferdelige.