Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 8136
Anonym bruker
"Ekstravagant Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For moroskyld selfølgelig. Hvis du måtte leve resten av livet som kriminell, hva slags kriminalitet ville du levd av og hvorfor?
Hvis jeg skulle valgt den veien i livet tror jeg det måtte ha blitt noen form for økonomisk svindel av større selskaper. Mye penger å tjene hvis man er god i faget..

Jeg kan jo si at jeg ikke ville rotet meg inn i narkotikabransjen da jeg ikke ønsker,eller hadde klart moralsk å innføre/selge et produkt som ødelegger et annet menneske sitt liv.

Hva ville du selv valgt?
Voldtektsmann.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det en forutsetning at man må leve av det kriminelle? Og må man basere seg på egne ferdigheter? Og er sjansen for å bli tatt der? Isåfall, så kan man jo ikke fortsette den tiden en sitter i fengsel med f.eks raning av gamle damer. Litt vanskelig å komme med et godt svar uten gode rammer.

Dersom jeg ''måtte'' være kriminell til jeg eventuelt ble tatt, og jeg hadde måtte leve av det så ville jeg jobbet svart på en eller annen ellers ikke ulovlig måte. Også, kan jeg isåfall ha en legit jobb ved siden? Ellers blir jeg jo tatt med en gang da jeg klarer å forsørge meg selv uten inntekt.

Dersom jeg bare ellers måtte være kriminell, så ville jeg fortsatt som normalt. Kjører tidvis litt for fort, gjør også andre (lowkey) ulovligheter tidvis som omtrent alle andre. Hvor kriminell må man isåfall være?
Dissidenter, oppososjonelle, forrædere - kjært barn har mange navn. Edward Snowden er i mine øyne en helt, men i ifølge amerikanske myndigheter er han en landssviker. Det finnes også plenty av miljøvernere som kanskje har bikka litt over kanten og tar litt av med metodebruken sin, men som i det minste har gode intensjoner. Paul Watson er av mange betraktet som en terrorist, og vår egen Frederic Hauge var vel nærmest for en kjenning av politiet i ungdommen - at han er en arrogant kuk får bli en annen sak. Det finnes opplagt flere eksempler. Eller så har vi jo ymse korrupsjonsjegere; deres virksomhet har det også med å bli ulovlig når de begynner å grave i det staten og statslederenes venner sysler med. Man skal ikke anstrenge seg veldig før man finner flere eksempler på aktivitet myndightene ønsker at du ligger langt unna.

Norge er selvsagt veldig langt unna å være det verste landet i verden, og jeg vil gå så langt som å hevde at du stort sett kan oppnå mer med lovlige metoder. Men det er fullt mulig å se for seg en form for politisk aktivisme med tilhørende aksjoner som blir ulovlige, men likevel etisk riktige i mine øyne. Hvis jeg måtte bli kriminell hadde jeg derfor valgt å bli en samfunnsfiende.
Anonym bruker
"Vanskelig Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Startet smått, skrapt sammen 20 000 kroner til å kjøpe dyrkeutstyr.

Hatt 2 planter å fått ca 600gram hver 4 måned, samt en kontakt jeg solgte til for 100kr grammet eller solgt direkte på darknet for 150kr pr gram. Hadde gitt 60-90K pr gang.

Etter å ha gjort det i en stund å fått litt kapital hadde jeg leid et avsidesliggende sted å utvidet dyrke operasjonen samt «ansatt» noen i selge-hus/leiligheter for å selge / motta pakker. Med 30 planter av 100 gram hver 4 måned kommer vi opp i 300K ved 100kr pr gram! Med lokasjoner å sende pakker til som ikke kan knyttes til meg (siden folk selvfølgelig ikke tyster) så hadde jeg også starte å bestilt flere typer narkotika fra darknet i utlandet. Hadde også utvidet med en shippinglokasjon / dyrke opperasjon i Tyskland samt en smuglerrute derifra for å få varene til Norge for å lavere priser ved innkjøp, bedre utvalg og høyere sannsynlighet for mottak av produkter som lukter.

7 år inn med flere dyrke hus, smuglerrute fra Tyskland med flere pakker i uken og blitt kjent pålitelig darknet dealer hadde omsetningsmulighetene vært enorme! Hadde tjent penger som gress

Så hvorfor gjør jeg ikke dette?
Vell når man er kriminell kan man (logisk nok…) ikke benytte de vanlige lovlige tjenestene som politi og inkassoselskaper når det dukker opp problemer. Man må være jævelig hard å rydde opp i alle problemene som oppstår personlig eller via kontakter. Det er også andre kriminelle som ofte liker å stjele fra de som ikke ringer politiet så vet aldri hvem man kan stole på som gjør kontakter utfordrende.

Ender med å gå rundt å være konstant paranoid for at noe skal gå alt og at man skal bli avslørt. Tystere kan avsløre deg fort, så må bruke mye skremselstaktikk.

Det er ikke meg!
Så ferdig Breaking Bad for fjerde gang på tirsdag.

SPOILER ALERT! Vis spoiler

I siste sesong dreper Jack Welker og gjengen hans Hank og stjeler Walter sine 80 millioner dollar, samt kidnapper Jesse Pinkman og bruker han som sin meth-kokk/slave, hvilket de tjener grovt på. Da jeg så dette fikk jeg en underlig følelse av å ønske å være en del av den gjengen.


Så jeg velger det
Mattoholiker
Markonan's Avatar
Med forutsetning av at jeg har ferdigheter jeg ikke besitter, hacking.
ville vært gartner jeg, kjøpt tilbake alt det gamle utstyret (7kw oppsett fordelt på 3telt totalt) og dyrka frem 2kg i mnd, dyrka endel sopp og kaktuser med meskalin

da hadde jeg hatt en fin årslønn på ett par mill i året
Narkotika og card skimming
Hvis jeg hadde fysikken og , økonomien til det ville jeg blitt som vigilante som Batman.

Har levd av å selge dop, og det var ikke så befriende, eller artig, og føler ikke akkurat jeg bidrar noe til samfunnet.
nanananananana baaaatmaaaan!
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Hvis jeg hadde fysikken og , økonomien til det ville jeg blitt som vigilante som Batman.

Har levd av å selge dop, og det var ikke så befriende, eller artig, og føler ikke akkurat jeg bidrar noe til samfunnet.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg ikke Batman tjente så mye penger på opplegget sitt. og hvis man skal være kriminell så yter du fælt lite til samfunnet uansett
Enten sånn criminal mastermind ala Keyser Soze, ellers ville jeg vært weed dealer med et enormt utvalg strains og typer i alle prisklasser.
Jeg tror jeg hadde beveget meg i retning ulovlig mottager av uføretrygd eller noe i den duren. Da hadde jeg både vært kriminell og hatt fast inntekt ut livet, uten vesentlig risiko for eget liv og helse.
Jobba i barnevernet
cannabis plantasje!.
Solgt IP TV tjenester / streaming tjenester over Internett.

Det er penger i det, og du kan sitte hjemme i godstolen og slurpe kaffe, mens du ser Amerikanere slenger inn dollars på paypalen din.
Heist/større ran, helst uten å traumatisere eller skade andre mennesker.
Helt uten tvil; Profesjonell biltyv og fluktbilsjåfør.
Hacking. Har så respekt for de ferdighetene de beste besitter, mens jeg sitter her og er på det beste en script kiddie. Ville gjort det like mye for fame som cash
"super villain" ala James Bond bad guy
Luksus horebukk, med bare fine og styrtrike og trivelige damer som klientell.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Luksus horebukk, med bare fine og styrtrike og trivelige damer som klientell.
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig. Kos deg. Ulovlig for damene å kjøpe tjenester av deg dog, men det blir deres problem
Hjelp til assistert selvmord slik at folk slipper å reise til Sveits for å avslutte livet på en verdig måte. For ikke å snakke om alle som ikke kommer seg til Sveits. Problemet er vel at Norge er et lite land så markedet er relativt lite, og det er vel fort gjort å bli avslørt.
Sitat av OinkOink Vis innlegg
Det er ikke ulovlig. Kos deg. Ulovlig for damene å kjøpe tjenester av deg dog, men det blir deres problem
Vis hele sitatet...
Farken tute, jeg må nok klekke ut en anna ond mesterplan da
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis jeg fikk penger for det, ville jeg vært drapsmann.
Nigeria-svindel.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenker at om jeg vil gå den kriminelle ruten, så er narkotika veien for meg.

Gå all in, importere alt mulig rart i store kvantar fra tyskland. Om jeg feiler på studiene mine så er dette en mulighet haha :=)
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Enten sånn criminal mastermind ala Keyser Soze, ellers ville jeg vært weed dealer med et enormt utvalg strains og typer i alle prisklasser.
Vis hele sitatet...
Slenger meg på nummer to, det hadde vært sykt fett
Hadde ikke vært så værst å leve av å være ''nettdealer'' på mørkenettet og solgt unna en del cannabis man slipper også å møte kunder ansikt til ansikt og alt er 100% anonymt såfremt man vet hvordan man skjuler sine spor, så kan bare pengene strømme inn
▼ ... noen uker senere ... ▼
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Hadde blitt leiemorder. Skal tydeligvis tjene ganske så bra på å utføre et hit
Om jeg skal være litt realistisk for meg selv så må jeg si narkotika salg og produksjon.

Men skulle jeg ha valgt noe litt mer urealistisk så må det bli bankraner. Kjenner jeg får litt sommerfugler i magen bare av å tenke på det, der jeg og gutta jobber som faen med å drille opp ett hvelv eller lasse penger vepnet til tenna. Hehe har vært en liten drøm helt siden jeg var liten sneip, men det blir bare med tanken kunne nok mest sannsynlig aldri gjennomført noe sånn også hadde sikkert nærvene knekt meg i ettertid
Sist endret av Alge; 9. mai 2018 kl. 16:43.
Hadde leid meg ut som konsulent for familier/personer rammet av pedofili, og drept vedkommende som hadde gjort den grusomme handlingen. (kun etter fellende bevis, selvsagt. Vil jo ikke knerte en uskyldig person heller)
Sitat av GoodKat Vis innlegg
Hadde leid meg ut som konsulent for familier/personer rammet av pedofili, og drept vedkommende som hadde gjort den grusomme handlingen. (kun etter fellende bevis, selvsagt. Vil jo ikke knerte en uskyldig person heller)
Vis hele sitatet...
Dette høres ikke veldig godt betalt ut, faktisk høres det ut som det ville kostet deg en god del penger.
Realistisk sett for meg hadde det blitt narkotika/vinningskriminalitet eller begge
Anonym bruker
"Tilfreds Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde vært et spennende liv å dyrke cannabis - nå tenker ikke jeg akkurat på en plante, men eie en hel gård å plante hundrevis av dem. Samtidig røyke fritt frem av egen vare. Basically et stoner life