Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 9302
Mulig det du sier om de kortene stemmer.
men det som er så merkelig med de kortene er at nesten alle sier at de er å få tak i enten fra danmark eller england, men det er ingen som vet om noen som har prøvd dem.
Det er i allefall historien fra andre forum rundt omkring.
Men at det er mange som selger ubrukelige kort til godtroende mennesker er ingen tvil. Du har liksom ingen videre garanti/angrefrist på pirat-varer. Men uansett er det nok ikke så lenge vi må vente for å få fungerende kort og filer til conax.
Opprinnelig postet av Kong_Tom
Mulig det du sier om de kortene stemmer.
men det som er så merkelig med de kortene er at nesten alle sier at de er å få tak i enten fra danmark eller england, men det er ingen som vet om noen som har prøvd dem.
Det er i allefall historien fra andre forum rundt omkring.
Men at det er mange som selger ubrukelige kort til godtroende mennesker er ingen tvil. Du har liksom ingen videre garanti/angrefrist på pirat-varer. Men uansett er det nok ikke så lenge vi må vente for å få fungerende kort og filer til conax.
Vis hele sitatet...
Det er bare du som ikke har de riktige kontaktene og heller har problemer med å finne ting på nettet. use your brain, if you have someone..
Opprinnelig postet av matrix


Jeg sier det enda en gang til. Piratkort som virker til canal digital kan du ikke få tak i. De har ikke klart å knekt kodene.

Men ryktene sier at all canal digital kanaler skal over til viasat og da får man alt man vil ha på piratkortet... =)
Vis hele sitatet...
Da vet jeg i allefall om en som ikke er den rette kontakten....
Du hopper visst fram og tilbake og ikke helt vet hva du mener du...

Enda et sitat:
use your brain, if you have someone..
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av matrix
wiz og kong!
canal digital skal gå over til viacess kodesystem i ettertid!
Onkelen min jobber nemlig for viasat, vet ikke helt hvem som har mest peil, han er dere!! n00bz.. det er jeg 120% sikker på. rykte har svevet i lufta lenge, men det skjer ikke med det første.
Vis hele sitatet...
Ja, for pokker! Nå husker jeg det !
Jeg leste en artikkel om det og det går ut på at Canal Digital og Viasat skal bruke SAMME kryptering (Simulcrypt).
Dette gjøres for at både CD og Viasat kundene kan se på konkurentens kanaler UTEN en ekstern CA modul.

http://www.viaccess.fr/news/news151099.htm
The Simulcrypt method allows the co-localization of several Conditional Access Systems in the same program. ... Two or more operators may share the same program while keeping their own commercial control by using their own Conditional Access System (CAS)
Vis hele sitatet...
Det er det Viaccess sa, men Conax har ingen pressemeldinger om saken.
Nå begyner vi nok og komme på rett spor. Hadde ikke lest noe om det felles krypterings-systemet. Kanalene skal også ha et felles grensesnitt for interaktive tjenester som heter Multimedia Home platform (MHP) istedefor open tv og media highway. Men at det tar en tid før dette er standard er det nok liten tvil om. Pressemeldingen ble jo laget October, 15, 1999 , og det har ikke skjedd noe enda.
Det er nok en veldig stor prislapp på konverteringen tenker jeg.
(Og den har nok ikke blitt noe mindre etter at begge aktørene har sendt ut nye tunere til sine abonenter "gratis")
Jeg har 100cm parabol med digital hode... Har planer om og kjøpe meg digital dekoder med innebyg cam for Canal digital.... Har sett på noen auksjoner at du kan få det til en pris av 1500kr som

Ellers har jeg tenkt og skaffe meg kort brenner, har også hørt at det er anbefalt med en multiprogrammer eller en såkallt mileniumsprogrammer... Noen som vet hva som er bra innen brenning av kort for digital parabol...

Vet bare at det koster meg rundt mask 3-4 tusen for evig tillgang til digital parabol for resten av livet...
Da bør du gå for multiprogrammer 3.5. Denne tar også funkort, noe som millenium'en ikke klarer. Pass også på å kjøpe en tuner med mulighet for å kunne bruke minimum en CA-modul på. Og som du sikkert har lest tidligere her, så får du enda ikke tak i hex-filene du trenger for å lage egene kort til canal digital. Men viasat derimot..... (da må du ut med ca 1500 kr for en CA-modul utenom. Er også å finne på qxl til snaue 1000 kr)
Sist endret av Kong_Tom; 28. november 2001 kl. 19:45.
Kong_Tom: Du mener vel Ca modul? (Conditional Access)
Lurer på hva dere synest om denne siden HER Alltid brukt den med analoge koder... Og siden jeg verken har kort brenner eller digital dekoder... Er det noen som vet litt mer enn meg og kunne tatt en kikk for og si hva de mener om siden
CA (conditional access)eller CI (common interface) er ett fett. (Kjært barn har mange navn... Men på min nye tuner (samsung 9000 VIA CI) heter det CI modul, og jeg har derfor refferert til det da jeg har lest bruksannvisninger opp og ned om CI-moduler nå om dagen.
Opprinnelig postet av Kong_Tom
CA (conditional access)eller CI (common interface) er ett fett. (Kjært barn har mange navn... Men på min nye tuner (samsung 9000 VIA CI) heter det CI modul, og jeg har derfor refferert til det da jeg har lest bruksannvisninger opp og ned om CI-moduler nå om dagen.
Vis hele sitatet...
Men det heter CAM, ikke CIM (?)
CAM ja.
Sist endret av Kong_Tom; 28. november 2001 kl. 02:44.
CA moduler for digital satellittmottakere
Mange digitale TV-sendinger er kodet. I dag finnes det mange forskjellige kodingssystemer i bruk i Europa. Digitale satellittmottakere kan ikke ha innebygget alle disse kodingssystemene, derfor bruker man CA-moduler.

CA-modulen inneholder programvare som hjelper satellittmottakeren å forstår den type koding som er i bruk, samt tar seg av all kommunikasjon med programkortet.

Følgende systemer brukes i Europa i dag:
Cryptoworks, PowerVu, MediaGuard, Videoguard (Sky), Betacrypt,
Irdeto, Conax (Canal Digital), Viacces (Viasat), SECA m.fl.


(C) tveco elektronikk www.tveco.no
▼ ... over en måned senere ... ▼
CI er plassen på recieveren der man setter inne en CAM. Eneklt og greit.

Man setter altså en modul i interfacet, tenker man over det så er det faktisk ganske logisk.
onkelen min spurte meg for litt siden om jeg kunne skaffe han et piratkort til parabolen hans som er digital, men etter å ha spurt et par venner om dette fantes, virket det ikke sånn.....

MEN, tydligvis finnes dette...

men han vil sikkert ikke ha 3500 kanaler engang, (er jo litt vanskelig å holde styr på), så er det mulig å få kjøpt et billig kort i norge, uten at man f eks trenger flere hoder på parabolen?
alle som vil kan lage piratkort til viasat.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hjernen brenner
Lord_Kamikaze's Avatar
Kan noen lage en howto? Gubbe høres ut som rett mann til jobben
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg fant ut det på egenhånd...
Jeg bare kasta kortet i ovn, så var det brent!

1. Kjøp en programmer
2. Last ned HEX filer fra http://stopstop.ubb.cc , Via**ess Goldcard
for de som har millenium, og Via**ess Fun for de som har det.
3. Pakk ut filene som ligger i ZIP fila
4. Start softwaren som fulgte med (f.eks millenium2001, el multipro)
5. Millenium brenner, trykk på EEPROM og velg eeprom.hex fila du pakket ut fra ZIP fila. Trykk Program...
6. Så trykker du på PIC og velger pic.hex isteden for eeprom. Og trykk program.
7. Så er det bare å springe til nærmeste satelitt tuner og prøve!