Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 670
Hei! Jeg har under en liten oppussing revet ut noen små ledninger fra en koplingsboks som sitter i veggen ser modemet er koplet inn. Jeg er litt dårlig på slike ting og tenkte derfor å spørre om noen her vet hvordan disse ledningene skal koples. Skal forsøke å beskrive ting så godt som mulig.

Boksen som sitter i veggen er merket "cat 6" og har to rader hvor man kan dytte små ledninger nedi. P1 og P2. P1 er komplet med alle ledninger på plass, det er P2 som er problemet. Her er det 4 ledninger i 2 "slots" helt til høyre, henholdsvis blå på hvit og sort på rød. Det er altsa de resterende ledningene som er problemet. Jeg har iherdig forsøkt å søke uten å komme noe lengre. Det er 6 ledige slots som gjenstår og de løse ledningene er som følger: 4 stk røde, 1 hvit, 1gul, en oransje og en grå. Noen som har noen anelse hvor disse skal? Finnes det noe koplingsskjema på noe sånt? Takker stort for alle svar!
Sist endret av zyklonB; 15. september 2012 kl. 11:18. Grunn: Utfylling
Et bilde kan hjelpe veldig Er det type kobling som må gjøres med patchetang? Om det er det, så pleier fargekodene å vise ganske tydelig på koblingspunktet.

Hva er det som ikke fungerer i huset ditt? Og hvor kommer kabelen i fra? (Kommer den fra et annet rom i huset, eller kommer den fra utsiden av huset?)
Sist endret av Terraphormer; 15. september 2012 kl. 11:24.
Har bare Iphonen så er litt usikker på om jeg får til noe bilde. Kan se hva jeg får til i kveld. Kabelen kommer fra utenfor leiligheten og fører altså frem til denne boksen. Denne boksen har igjen to standard internettuttak hvor jeg kopler inn modemet.