Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 657
Jeg trenger ett program som tester hdd\RAM\CPU for feil!!? IKKE ultimate boot cd! med mindre dere kan si meg hvordan man får det i gang. jeg lastet det ned. det ble en powerISO fil, også prøvde jeg å åpne det, men det funket ikke. jeg prøvde med d-tools. det funket heller ikke.
så fikk jeg beskje om å brenne den på cd, men da skjedde det samme som når jeg åpnet den i d-tools. det bare kommer masse mapper. hjelp?? er det ett annet program som kan teste hdd\RAM\CPU for feil?? setter pris på hjelpen! takk!!
Sist endret av bennarn; 7. august 2008 kl. 18:15.
en boot cd innebærer vel å starte opp pc-en fra denne, men siden du sier det bare kommer opp mapper, så virker det som om du bare starter denne i windows
Trådstarter
22 0
Sitat av VivaLatrina
en boot cd innebærer vel å starte opp pc-en fra denne, men siden du sier det bare kommer opp mapper, så virker det som om du bare starter denne i windows
Vis hele sitatet...

ok...det visste ikke jeg xD forklar
Sitat av bennarn
ok...det visste ikke jeg xD forklar
Vis hele sitatet...
Du må brenne den ut som en boot-cd, restarte PCen og velge "boot from CD". Når du kjører denne testen skal du ikke være inne i Windows engang.

Hvordan man brenner en boot CD vil google gi deg et veldig godt svar på.
Letteste måten å lage booatble CD`er , iallefall det jeg synes, er å mounte fila i Daemon tools (Dvs "Åpne" fila i et program som heter daemontools).
Deretter åpner du ditt brenneprogram, da skal du ha fått en virituell cdrom som har fila di i seg. Da velger du at du skal kopiere fra den virituelle cdrom`en, og over på den fysiske brenneskiva di. Trykk Kopier - Brenn.
Sitat av bennarn
ok...det visste ikke jeg xD forklar
Vis hele sitatet...
1. Brenn det på en CD og putt CDen i CD-rom.
2. Restart PCen og gå inn i boot-screen under oppstart (Spam F8 mens PCen starter opp, kommer opp en melding om når du har mulighet til å entre boot-screen. Mulig du må trykke tab først også).
3. Velg CD-rom på listen over boot-muligheter
4. PCen booter fra CDen.
Trådstarter
22 0
Sitat av Teevee
1. Brenn det på en CD og putt CDen i CD-rom.
2. Restart PCen og gå inn i boot-screen under oppstart (Spam F8 mens PCen starter opp, kommer opp en melding om når du har mulighet til å entre boot-screen. Mulig du må trykke tab først også).
3. Velg CD-rom på listen over boot-muligheter
4. PCen booter fra CDen.
Vis hele sitatet...

tusen takk!
Sitat av B3ndx
Letteste måten å lage booatble CD`er , iallefall det jeg synes, er å mounte fila i Daemon tools (Dvs "Åpne" fila i et program som heter daemontools).
Deretter åpner du ditt brenneprogram, da skal du ha fått en virituell cdrom som har fila di i seg. Da velger du at du skal kopiere fra den virituelle cdrom`en, og over på den fysiske brenneskiva di. Trykk Kopier - Brenn.
Vis hele sitatet...
akkurat slik jeg også gjør det, hvis ikke nero spiser iso-fila direkte