Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 788
Hei!

Jeg har hadt 3 jobber hittil i år. Først en jobb hos tavleverksted, jobbet noen uker og tjente en 3-5000kr. Jeg jobber som avisbud også har jeg en sommerjobb.

Jeg leverte fra meg frikortet til de jeg har sommerjobb hos nå i går, men nå har de som leverer aviser til meg også begynt å spørre om det! Hva skal jeg gi til de?

Takker for svar!
Du skal ha ha to deler på frikortet ditt som du kan gi til arbeidsgiver1 og arbeidsgiver2 hvertfall?

Det hadde kanskje lønt seg å ta en tur innom likningskontoret for å høre, eller ta en telefon, men køen din er latterlig lang. :P Forrige gang jeg ringte så var jeg nr. 245 i køen... :P Og begrenset med noe god kø-musikk...
Frikortet er ikke delt i to deler, det er skattekortet. Du må kontakte Likningskontoret, de skal dele kortet ditt i tre deler (tre kort med 13000-ish på hver).

Frikortet kan ikke bestilles kopi av, bare skattekortet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eventuelt kan du gi pokker og be arbeidsgiver trekke 50% av lønna i skatt og vere ferdig med det. Det er ofte det enklaste om det er snakk om småsummer.
Trådstarter
47 4
Ja, men da får jeg bare halvparten av det jeg skal ha? :P Eller får jeg det igjen neste år?

hvis de skal dele kortet i tre, var det ikke dumt at jeg leverte inn kortet til arbeidsgiver? :S
Du får det igjen neste år, så har du råd til å bli trukket 50% i skatt, så gjør som slashdot sier.
Hvis det er noen av de stedene du har jobba du ikke skal jobbe mer, så kan du vel også be dem om å få tilbake kortet. Da var det ihvertfall før et felt hvor de kunne fylle inn hvor mye du hadde tjent der, så gir du det videre til neste arbeidsgiver, og da ser de hvor mye av frikortet du har "brukt opp"
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Bare som en liten tillegsopplysning. Du får pengene igjen med renter
Trådstarter
47 4
Ok, da får de bare trekke skatt

Takker for hjelpen