Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  615 52266
Sikkerhetsklarert
Sitat av IzznoogooD Vis innlegg
Se min guide over Prøv, å se om det fungerer.
Vis hele sitatet...
Jo så den, har har vanskelig for å tro at alt det der kan løse noe når det fungerer mot andre public servere..
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Jo så den, har har vanskelig for å tro at alt det der kan løse noe når det fungerer mot andre public servere..
Vis hele sitatet...
Hadde det bare vært en public server så hehe

Men det er det altså ikke. Det er også da behovet for en rollback av beta versjonen fra 1.61 til 1.60 som hans private server bruker
Sitat av IzznoogooD Vis innlegg
Hadde det bare vært en public server så hehe

Men det er det altså ikke. Det er også da behovet for en rollback av beta versjonen fra 1.61 til 1.60 som hans private server bruker
Vis hele sitatet...

btw. 1.62 har kommet ut XD
Sitat av exbeer Vis innlegg
btw. 1.62 har kommet ut XD
Vis hele sitatet...
Likegyldig hvem versjon den er på i dag. Den vil fortsatt bli resatt til 1.60, oG det er det denne serveren kjører på
Får ikke logget inn på serveren med 1.62. Får version mismatch.
Sitat av Forconin Vis innlegg
Får ikke logget inn på serveren med 1.62. Får version mismatch.
Vis hele sitatet...
Prøv min løsning på forrige side
Jeg har et lite problem jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med. Jeg har lastet ned/ kjøpt Arma 2+ operation arrowhead gjennom steam. Jeg har lastet ned alt man trenger dayzmod.com også. Problemet oppstår når jeg skal kople til serveren. Da får jeg beskjeden: "Bad serial number given in setup". Noen forslag til hva dette kan komme av og eventuelt hvordan jeg løser det?
Sikkerhetsklarert
Sitat av IzznoogooD Vis innlegg
Dette er hva jeg gjorde for å få det til å funke. (etter spilling på public/six launcher) Uten å reinstallere hele driten.

Step uno. Slett Arma2.exe i Arma2 steam mappa. Slett OA.exe i OA mappa i steam. Hele tiden i den rekkefølgen, Arma2, så OA.
Step dos. Avinstaller Battleeye for Arma2, avvisntaller BAttleeye for OA. (Finner uninstalli respektive steam mapper)
Step tres. Slå Steam helt av helt av. Dobbeltsjekk eventuelt i oppgavebehandling at steam ikke kjører. Kjør så Steam som administrator. Finn fram til Arma 2 i biblotektet, høyreklikk så på Arma2, velg Properties. Trykk på local og kjør "verefy integrety" Tror de fleste vet hva jeg mener Gjør det samme med OA.
Step Quatros. Kjør så Arma2 fra steam. Battleeye vil da bli automatisk reinstallert. Vent til spille er kommet til hovedmenyen, så gå ut og gjør det samme med OA.

Vips så har du rollbakcet fra 1.61 til 1.60.

Jeg gjorde det veldig enkelt å valgte å bruke denne, ftp://downloads.bistudio.com/arma2.c...uild_94444.zip
Jeg dro så exe fila fra zipen inn i OA mappa i steam. Installerer den. Driter i om jeg får blabla wrong cdkey BS!
Etter du har kjørt i gjennom installen, så skal du kjøre BEta patch.exe som du finner i OA mappa i steam.
Når du da kommer til hoved menyen etter loading, så vil du kunne se nede i høyre hjørne av skjermen hva slags versjon OA har.

Man må også være sikker på at man har dayz 1.7.2.3. Den har de fleste, etter å spelt igjennom Six Launcheren.



Vis hele sitatet...
Tenkte jeg skulle forsøke dette nå.
Er det kun de 4 første stegene som trengs? (slette exe filene, avinstallere battle eye, verify, og starte det fra steam?

Eller må man også pakke ut den zip filen du nevner? Den siden er forøvrig passordbeskyttet så jeg får ikke lastet ned zip`en.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Kommer folk seg på serveren? Ser bare at masse folk connecter å disconnecter 2-3 min senere
Prøvde å nedgradere til server-versjonen, men funka ikke.. venter heller til den blir oppgradert til nyeste beta!
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av AWA Vis innlegg
Prøvde å nedgradere til server-versjonen, men funka ikke.. venter heller til den blir oppgradert til nyeste beta!
Vis hele sitatet...
What?
Er ikke vits i å degradere betaen, da de nyere er kompatible med de gamle?
dette er meldingen eg får: You cannot play/edit this mission; it is dependant on downloadable content that has been deleted.dayz_code, dayz_weapons, dayz_equipment, dayz_vehicles. eg brukte guiden til: IzznoogooD
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av Homer sez do'h Vis innlegg
dette er meldingen eg får: You cannot play/edit this mission; it is dependant on downloadable content that has been deleted.dayz_code, dayz_weapons, dayz_equipment, dayz_vehicles. eg brukte guiden til: IzznoogooD
Vis hele sitatet...
Reinstaller dayz
Hobby Filosof
De som får opp feilmelding om at noe mangler, Slett BattleEye, og så høyreklikker derre på Arma II og innstalerer BattleEye igjen, så prøv og join, funka for meg.+
#nff.dayz på EFnet folkens.
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Jeg har et lite problem jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg med. Jeg har lastet ned/ kjøpt Arma 2+ operation arrowhead gjennom steam. Jeg har lastet ned alt man trenger dayzmod.com også. Problemet oppstår når jeg skal kople til serveren. Da får jeg beskjeden: "Bad serial number given in setup". Noen forslag til hva dette kan komme av og eventuelt hvordan jeg løser det?
Vis hele sitatet...
quit steam.exe, og når du starter igjen høyreklikk på steam og velg "kjør som administrator", så starter du arma 2 OP fra steam.
det var slik jeg fikset det samme problemet iaf.
Jeg stemmer for at TS (om han har tid) skal lage en liten guide om hvordan Han setter opp dayz/beta for å få connectet til sin egen server. Jeg får ikke til. Prøvd alle sine forslag i denne tråden. IzznoogooD is guide funket nokså greit. fikk ping og alt fra serveren kom en stykke i connectinga også faktisk. men Spillet krasjer under loadinga heletiden.. >.< Som en side note så får jeg til å connecte til alle servere ellers, å ja vanligvis bruker jeg sux-updater
Sist endret av Frekk123; 21. juli 2012 kl. 13:25.
Anime Freak
Nyeste beta er ikke bakover kompatibel.
Kommer helt fram til Reciving mission informasjon, etter player screen. men da krasjer som sagt spillet. Why?

Reciving mission file * damnit

Ser nå at detter skjer på alle serverne. Det er rett før jeg kommer inn i verden helt på slutten av sisste loadingen ellerno. Har tad rollback til 1.6 instalert 94444 manuelt lasted ned og fikset dayz 1.7.2 ett ellerannet. men jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke funker?
Sitat av Frekk123 Vis innlegg
Kommer helt fram til Reciving mission informasjon, etter player screen. men da krasjer som sagt spillet. Why?

Reciving mission file * damnit

Ser nå at detter skjer på alle serverne. Det er rett før jeg kommer inn i verden helt på slutten av sisste loadingen ellerno. Har tad rollback til 1.6 instalert 94444 manuelt lasted ned og fikset dayz 1.7.2 ett ellerannet. men jeg skjønner ikke hvorfor dette ikke funker?
Vis hele sitatet...
Prøvde med rollback jeg også, det samme skjedde..
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: På grunn av at alle ikke kommer seg inn, skal jeg prøve å oppdatere til den nyeste betaen
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
UPDATE: På grunn av at alle ikke kommer seg inn, skal jeg prøve å oppdatere til den nyeste betaen
Vis hele sitatet...
sweeet
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Serveren er oppdatert til den siste betaen og battleye
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
UPDATE: Serveren er oppdatert til den siste betaen og battleye
Vis hele sitatet...

Takker så meget kom rett inn jeg, og itilleg bare brukt suxupdater til å update å greier så dette var enkelt nå kp!

hah, noen tips når du er uten lys å¨det er mørtk?
Sist endret av Frekk123; 21. juli 2012 kl. 20:41.
Det hjelper å skru opp gamma og brightness. Chemlights fungerer bra innendørs, og road flares lyser bra opp utendørs/store områder. I tillegg har du en lommelykt, det finnes våpen med lommelykt-attachment, og du kan få tak i night vision.
Konge 2 helis ?

Fikser du også dag tid eller?
Sist endret av IzznoogooD; 21. juli 2012 kl. 21:07.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Blir nok ikke noe dag nå nei, siden ingen har NVGs kan det bli veeeldig interessant og møte andre
Jeg sliter fortsatt med 2500 i ping. Jeg har som sagt åpnet portene.
Når jeg trykker på "Join" skjer det ingen ting.
Jeg har lastet ned den nye oppdateringen, men med six launcher. Men det funket jo for Frekk123, så det burde vel funke for meg også. Men problemet er at servern har 2500 i ping.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
For og gjøre alt riktig!
så kjøper jeg:
- Arma2 combined operations?
Eller må jeg kjøpe helt vanlig arma 2 førsT?
Sitat av Nitropop Vis innlegg
For og gjøre alt riktig!
så kjøper jeg:
- Arma2 combined operations?
Eller må jeg kjøpe helt vanlig arma 2 førsT?
Vis hele sitatet...
Du skal kjøpe Arma 2 combined operations
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Sitat av t_ben Vis innlegg
Du skal kjøpe Arma 2 combined operations
Vis hele sitatet...
Trenger jeg den dere server launcheren eller hva det kalles og hvor kan jeg finne link til dayZ?
føler meg som en uber noob akk nå
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Jeg kjøpte spillet, og har vært veldig frista til å prøve det. Etter altfor mange timer med instruksjoner på YouTube og feilsøking har jeg gitt opp håpet. Har lovt meg sjøl å gi opp dataproblemer når jeg kommer i den modusen der jeg ønsker å drepe datamaskinen, jeg HATER forøvrig BattlEye!
Sitat av Cappy Vis innlegg
Jeg kjøpte spillet, og har vært veldig frista til å prøve det. Etter altfor mange timer med instruksjoner på YouTube og feilsøking har jeg gitt opp håpet. Har lovt meg sjøl å gi opp dataproblemer når jeg kommer i den modusen der jeg ønsker å drepe datamaskinen, jeg HATER forøvrig BattlEye!
Vis hele sitatet...
1: Installer ARMA II Combined operations.
2: Hvis du har kjøpt fra steam, kjør spillet en gang og exit.
3: Last ned Six Updater her: http://www.six-updater.net/p/download.html
4: Installer med Six Updater.
5: Kjør Six Launcher og trykk på launch, finn en random server.

Edit:

Skal du begynne å spille nå finn en server med GMT -8 eller noe som tidssone så du starter på dagen, du dør mer enn nok på dagtid når du er ny.
Sist endret av Forconin; 22. juli 2012 kl. 02:22.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av Forconin Vis innlegg
1: Installer ARMA II Combined operations.
2: Hvis du har kjøpt fra steam, kjør spillet en gang og exit.
3: Last ned Six Updater her: http://www.six-updater.net/p/download.html
4: Installer med Six Updater.
5: Kjør Six Launcher og trykk på launch, finn en random server.

Edit:

Skal du begynne å spille nå finn en server med GMT -8 eller noe som tidssone så du starter på dagen, du dør mer enn nok på dagtid når du er ny.
Vis hele sitatet...
Thanks.. Six Launcher er fantastisk, jeg kom rett inn i spillet.
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Sitat av Forconin Vis innlegg
1: Installer ARMA II Combined operations.
2: Hvis du har kjøpt fra steam, kjør spillet en gang og exit.
3: Last ned Six Updater her: http://www.six-updater.net/p/download.html
4: Installer med Six Updater.
5: Kjør Six Launcher og trykk på launch, finn en random server.

Edit:

Skal du begynne å spille nå finn en server med GMT -8 eller noe som tidssone så du starter på dagen, du dør mer enn nok på dagtid når du er ny.
Vis hele sitatet...
Etter man har lastet ned DayZ, må man flytte på filer og sånt eller ornder det seg selv?
om du vet det da
Sitat av Nitropop Vis innlegg
Etter man har lastet ned DayZ, må man flytte på filer og sånt eller ornder det seg selv?
om du vet det da
Vis hele sitatet...
http://dayzwiki.com/wiki/index.php?t...o_install_DayZ
Sitat av Nitropop Vis innlegg
Etter man har lastet ned DayZ, må man flytte på filer og sånt eller ornder det seg selv?
om du vet det da
Vis hele sitatet...
Bare å følge de stegene jeg skrev ned der så skal alt funke finfint, intet behov for manuell flytting av filer osv.
laster ned nå så håper noen kan hjelpe meg når jeg begynner å spille :P (helst)

Team-up ellerno!
Sist endret av newbiepyro; 22. juli 2012 kl. 23:24.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Serveren er nå restartet
der man finner servere der er det et rødt kryss? så jeg kan ikke joine...
Det står på nesten hver server
Sitat av newbiepyro Vis innlegg
der man finner servere der er det et rødt kryss? så jeg kan ikke joine...
Det står på nesten hver server
Vis hele sitatet...
Da har du utdatert versjon og må oppdatere enten via six updater/launcher eller manuelt.
får C. faild :/ samme som man fikk i går kveld/natt når man gikk ut og ikke kom inn igjen hehe
On another job.
Reservoir_Dog's Avatar
Får bare "Connecting failed" når jeg prøver å koble til nFF@Dayz
Sitat av Reservoir_Dog Vis innlegg
Får bare "Connecting failed" når jeg prøver å koble til nFF@Dayz
Vis hele sitatet...
mhm..men den kommer nok opp snart
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Kan man joine nff serveren via six launcher?
Sitat av Nitropop Vis innlegg
Kan man joine nff serveren via six launcher?
Vis hele sitatet...
Nope, men du kan bruke den for å oppdatere spillet, men du må inn i selve spillet for å joine serveren.
Sitat av Nitropop Vis innlegg
Kan man joine nff serveren via six launcher?
Vis hele sitatet...
når den er oppe . bruk eventuelt og kjør via en public server, ikke gå inn i den. menne gå back to menyen. så ta multiplayer og finn NFF der . kan også funke greit .
Jeg klarer ikke finne freak serveren inne i spillet via multiplayer. Noen som kunne forklart hvordan jeg finner den eller er det meninga at den bare skal dukke opp på lista over alle serverne?
Sist endret av detune; 24. juli 2012 kl. 13:52.
Noen status på statusen?
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Skal iløpet av morgendagen/overimorgen sette opp den dedikerte serveren. Håper at serveren blir mer stabil, og holder seg oppe hele tiden. Savene blir tatt vare på fra den gamle serveren. I tillegg blir kapasiteten "oppgradert" fra 15 slots til 30 igjen.