Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3060
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trengen en minijack kabel, har søkt litt rundt, men gidder rett og slett ikke lete mer, så jeg spør om hjelp her.

Den skal vere 1-1.5 meter lang, 3.5mm minijack, en rett og en 90graders plugg.
Finner mange, men det MÅ vere 90grader på ei siden, og rett plugg på den andre. Det finner jeg da altså ikke..!

Bør jo tåle litt, men gidder ikke betale mye for den.

Noen som vet om noen nettbutikker som selger? (må vere norsk)
Clas Ohlson selger kabler og plugger hver for seg som gjør at du kan lage en selv. Kvaliteten kommer det jo da an på hvor god du er til å lage kabler. Ellers så vet jeg at Ljudia kan lage gode kabler til deg med de pluggene du ønsker men dette koster også deretter. Under skolerevyen fikk vi laget to kabler til 600,- stykket, men disse var da 30 m lange så det kan ha noe med saken å gjøre.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan gjøre det den tungvinne metoden:
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164027804
http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=164051794

Edit: Den ene enden er 2.5 på de, men aner ikke hvilken, så vet ikke om det går opp i opp.
Sist endret av Fleff; 7. april 2012 kl. 18:17.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Å lage selv av bra nok kvalitet er ikke noe problem, men ofte er pluggene for lodding for klumpete.
Skjønner ikke helt hva du mener fleff, de kablene er jo korte?

Jeg må ha den fra lomma, innom skjorta opp til øreklokkene.. Brukes på jobben, må tåle litt, og ikke vere for store.
Erfaringa er att en 90 graders plugg i lomma holder lengst..
Sist endret av Ignifer; 7. april 2012 kl. 18:21. Grunn: leif
Sjekk Clas om de har både 90 grader og vanlig plugger, ellers så fant jeg det på Ljudia.

Plugger: http://ljudia.no/kabel-kontakter-s82...takter-c79267/
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Ja, det er bare plugger, som jeg sa vil jeg ha med kabel på!
fant 3.5mm jack på clahs ohlson, men desverre uten 90graders plugg.
Kosta ca 60 spenn for 1 meter eller noe. Kvaliteten var grei.

Vil du BARE ha pluggen? Skjønner ikke helt xD
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Synes faktisk jeg har forklart meg selv ganske bra, men ok, en gang til:

Jeg trenger en minijack KABEL, 1-1.5 meter lang, (skal gå fra bukselommen til øreklokkene)
En rett plugg, og en 90 graders plugg!

Ikke vanskelig?

Men jeg finner ingen plasser... Har en, men den begynner å bli gammel, så jeg vil ha en i reserve, sånn att jeg slipper å jobbe uten musikk..! (klarer ikke musikken på P3 lenger)

Hadde vert veldig bra om noen finner noe..!
Sitat av Ignifer Vis innlegg

Hadde vert veldig bra om noen finner noe..!
Vis hele sitatet...
Kjøpte en på clas ohlson en gang i tiden. Den gjorde det den skulle.
Men skal det være ingang i den ene enden, eller skal det være plugg i begge?

Tips, bare gå på clas ohlson. De har sannsynligvis det du ser etter.
Her.

Portoen er latterlig dyr så jeg ville ha send en beskjed til selgeren for å spørre om det finnes rimeligere alternativer.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Sitat av olaPola Vis innlegg
Kjøpte en på clas ohlson en gang i tiden. Den gjorde det den skulle.
Men skal det være ingang i den ene enden, eller skal det være plugg i begge?

Tips, bare gå på clas ohlson. De har sannsynligvis det du ser etter.
Vis hele sitatet...
Bor noen timer inna Clas Ohlson, så det er ikke aktuelt!
Siden jeg skal bruke den mellom mobil og hørselvern må jeg jo ha plugg i begge ender! (!)

Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Her.

Portoen er latterlig dyr så jeg ville ha send en beskjed til selgeren for å spørre om det finnes rimeligere alternativer.
Vis hele sitatet...
Sorry, kjøper ikke en så liten kabel på ebay!
Får bare vente til neste gang jeg er i en storby da...
Bare til og kjøpe en i meget krafig i metall som er rett?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Litt utsikker på hva du mener, men den MÅ vere 90 grader.
Kavelen varer lenger, og utgangen på mobilen varer lenger.
Har en rimelig fysisk jobb, så den har ganske store påkjenninger i lomma..
Kjøp bluetooth headset da? Hvis du ikke er megakresen på lydkvaliteten, men mobiler yter ikke akk beste lydkvalitet heller.
Sist endret av elytsmoorhs; 7. april 2012 kl. 21:31.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Funker ikke på iPhone..
Hvorfor ikke bare kjøpe to kabler og klipp & lim?
(for å ungå 14åringer som klager, lim vil da si lodde og påføring av krympestrømpe)
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Jo, jeg kunne jo gjort det, om du viser meg hva jeg skal klippe istykker?
Synes det er utrolig rart att det ikke skal vere mulig å få kjøpt den sånn kabel?

Stort sett bedre å kjøpe sånne ting som ferdig produkt, kontra å lage selv.
Garantert tonnevis av tutorials på youtube om hvordan å spleise slike kabler. Men om man vil ha noe som ikke er å oppdrive på markedet må man nesten lade det selv^^

Inlegg nr 100 ftw
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Er ikke noe problem å lage kabelen selv da, men er lettere å kjøpe den..
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Jo, kan kannskje vere det, om jeg ikke finner no annet.
Men jeg synes det er bedre jo mindre overganger og enheter det er, jo lenger vil det vare..
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Synes det er utrolig rart att det ikke skal vere mulig å få kjøpt den sånn kabel?

.
Vis hele sitatet...
Men i helvete da mann, du har jo fått presentert masse løsninger, men du gidder ikke dra noen sted for å kjøpe, du gidder ikke bestille på nett, du viser jo faen meg null interesse for å gjøre noe selv, og du svarer jo så negativt og omtrent kjefter på folk som er usikker på om de forstår deg rett.

Slutt å være så forbanna kravstor, så gidder flere å hjelpe deg, jeg kunne til og med sendt deg en sånn kabel som du spør etter, men med din tiltakslyst så ønsker jeg virkelig ikke å hjelpe deg.

Sorry..
Sitat av Gig Vis innlegg
Men i helvete da mann, du har jo fått presentert masse løsninger, men du gidder ikke dra noen sted for å kjøpe, du gidder ikke bestille på nett, du viser jo faen meg null interesse for å gjøre noe selv, og du svarer jo så negativt og omtrent kjefter på folk som er usikker på om de forstår deg rett.

Slutt å være så forbanna kravstor, så gidder flere å hjelpe deg, jeg kunne til og med sendt deg en sånn kabel som du spør etter, men med din tiltakslyst så ønsker jeg virkelig ikke å hjelpe deg.

Sorry..
Vis hele sitatet...
Jamen du forstår at enkelte personer bare forventer at denne kabelen plutselig skal finnes på nærmeste dagligvarebutikk fordi noen Freaks sier det?
.....

TS, du har fått presentert både.. klipp/lim, jallaløsninger med overganger og direkte henvisning til en hel kabel som du kan bestille på nett.
- Hva forventer du egentlig? At en random freak skal komme å dumpe en i postkassa di?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Hvem har vist meg den kabeen jeg spør etter?

Jeg synes ikke jeg hadde ett urealistisk spørsmål, men det viser seg att det ikke selges på norske netbutikker..
Det klandrer jeg såklart ingen for.
Jeg synes selv jeg var ganske spesifik på hva jeg ville ha.

Beklager om noen oppfattet meg som kravstor!
Synes vel egentlig att Gig og laxzzi er minst like "sur" som dere sier jeg var her, men ok.

Takk for hjelpa!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ser ikke problemet hvis du skal ha noe ganske særegent og har tilgang til internett, du kan lage en relativt robust kabel selv ved å finne robuste minijackplugger og enten en fet eller snurrekabel med nok ledere i til å lede det respektive signalet på nett, deretter bruke fem minuter med loddebolt og ha akkurat den kabelen du drømte om.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg VET att ejg kan lage den kabelen jeg vil, men jeg trudde faktisk att det var mulig å få kjøpt den og da..
En helstøpt 90 graders plugg er mindre en en 90 graders plugg for lodding.

Men det blir sånne sure toner her, att jeg trur vi legger tråden død jeg..
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
de sure tonene er vel en konsekvens av din tidligere positive holdning i yngre deler av tråden..
Skjekk en bilforetning der de selger bilstereo. Det er jo mange som bruker doble jacks i bilen kobla til en iPod eller liknende.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Ja, jeg må se om jeg finner en sånn butikk, problemet er att jeg bor langt pokker ute på landet..
men det blir vel en gang
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Er det en slik en du vil ha?
http://i42.tinypic.com/347ybfb.gif

EDIT: Noen som vet hvordan man resizer bildet? Laster ikke så veldig ofte opp bilder...
Sist endret av Freddy_fred5; 8. april 2012 kl. 19:20.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Jeg, akkurat sånn mente jeg
Har du kjøpt den, i norge?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Da passer denne perfekt til ditt bruk, den er 1.5m lang, problemet er lett though, det fulgte med lydsystemet mitt, og jeg vet ikke om man kan kjøpe det fritt. Men kan sjekke litt rundt.

Var ett Logitech system BTW.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Den jeg har nå fulgte med ett eller annet jeg kjøpte og..
Rart det ikke skal vere mulig å få kjøpt den noen plass...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Hmm, finner det bare på Ebay.
når jeg tenker over det, så har jeg en her xD Hva er du villig til å by?
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Sitat av Butterfly Vis innlegg
Vis hele sitatet...
TAKK!!!!!!!!
Enndelig
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Fant en jeg også

Nettbutikk som holder til i Norge, kabelen er dog vinklet i BEGGE ender, pluss den er 3-polet, men dette har ikke noe å si om du kun skal overføre lyd, kabelen blir jo litt tykkere da, men da holder den kanskje lengere.

Jeg pleier å sette på et par cm med krympeslange rundt jacken, om mulig.

http://www.cableworld.no/audiovideok...r---vinkel.asp
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
Nydelig!! Jeg har faktisk vert på den sida, men fant ikke!
Tusen takk!!!