Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 859
Heisveis, plutselig har det klikka for pcen min!

Denne gangen så er det lydkortet.

Hver gang jeg spiller av musikk samtidig som jeg laster ned så skurrer lyden noe jævlig! Utrolig slitsomt og høre på.

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Jeg har også opplevd dette problemet når jeg har vært på TG, og hatt veldig rask hastighet på downloads. Vet ikke, men kan virke som om det er en sammenheng der, mtp. nedlastingshastighet / Diskene dine.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Det er ikke tilfeldigvis nettradio du hører på? I så fall trenger radioen båndbredde for å kunne spilles av ordentlig. Altså, den kommer til å ha problemer med å bufre når du laster ned. Prøv å begrens nedlastingene og la nettradioen ha 50-100kbps ledig båndbredde. Da burde det gå knirkefritt.
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Kan det ha noe med varmen og gjøre? Nå skrudde jeg av downloads og lyden er fin... ffs
Hvis du har lydkort på hovedkortet så er det mulig støyen kommer derfra når harddisken(e) jobber.
Når jeg lånte pcen te en kompis med integrert lydkort og frontutgang på kabinettet te lyd var det ganske støyete når harddiskene jobbet, så det kan være samme problemet du har. Støyen ble litt redusert av å bruke lydutgang bak, men det var fortsatt plagsomt.
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Har lydkort på hovedkortet ja, jævlig kjipt altså!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja.

Dersom du hører det som noe annet enn bakgrunns-støy høres det mer ut som maskinen din sliter med å spille av lyden når du laster ned (lager last på maskinen).

Har du oppgrader drivere f.eks?
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Prøvde og finne en driver men det var ikke lett.

Det står at den heter IDT high definition audio CODEC, noen som vet hvor jeg kan finne eller er hjelpsomme?

Jeg har Intel(R) Core(TM) 2 Duo CPU
E4500 @ 2.20GHz

hvis det er til noe hjelp.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Erm.

Høres ut som noe jalla.

Kan du gi oss ett maskinnavn (dersom det er en ferdigPC) eller et hovedkortnavn (Dersom det er en byggePC).
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Det er ferdigPC på boksen står det:
ECS elitegroup motherboard
845GCT-M2

Utrolig nice av deg og hjelpe AtXbYeA
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Får ingen saklige treff på dette hovedkortet, tipper det er noe spesial-laget for denne maskinvaren av elitegroup.

Mao kan det godt hende lydkortet er noe helt eget også.
Sitat av Lebowski
Det er ferdigPC på boksen står det:
ECS elitegroup motherboard
845GCT-M2

Utrolig nice av deg og hjelpe AtXbYeA
Vis hele sitatet...

Sitat av AtXbYeA
Får ingen saklige treff på dette hovedkortet, tipper det er noe spesial-laget for denne maskinvaren av elitegroup.

Mao kan det godt hende lydkortet er noe helt eget også.
Vis hele sitatet...

Etter hva jeg vet har aldri Intel 845 støttet C2D, så da er det ikke så veldig rart at du ikke finner noe atx. Intel 945 derimot, det støtter det helt fint og da ender vi opp med dette hovedkortet: http://kurl.no/NAvW
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av meitemark
Etter hva jeg vet har aldri Intel 845 støttet C2D, så da er det ikke så veldig rart at du ikke finner noe atx. Intel 945 derimot, det støtter det helt fint og da ender vi opp med dette hovedkortet: http://kurl.no/NAvW
Vis hele sitatet...
Eid av meitemark ja.

Godt oppsnappet poeng også, men som siden der viser er driverversjonen 0.87, det lover lite bra...
Lebowski's Avatar
Trådstarter
Hva er status kara? Blire no årnings?