Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1855
Hei

Hvordan får jeg hurtigere nedlasting? Bruker utorrent, men føler at det går så fryktelig sakte. Hastigheten er på sirka 1,2. Det er 7 seedere og 3 peers. Er imidlertid ikke helt sikker på om seeder og peers antallet stemmer, har ikke skjønt det helt.

På forhånd takk.
jeg antar du laster ned fra public tracker? vel da må jeg skuffe deg å si at de seederne seeder ikke veldig mye... finn deg en bruker på en privat tracker hvor man må være medlem for å laste ned og du vil få den farten du ønsker:P
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Åja, den går på 1,2.
Benevning hadde vært greit, men her går jeg ut ifra at det er 1,2kBps, siden du klager over trege hastigheter.
Sjekk om porten du bruker er forwardet i routeren. Hvis den ikke er det, gjør det. http://www.portforward.com
Sist endret av robhol; 24. mars 2008 kl. 00:53.
Trådstarter
17 0
Takk for svar folkens. Har et par spørsmål til. Jeg laster ned 3 forskjellige filmer nå, hvis jeg pauser to av de andre går den siste hurtigere da? Jeg tror den gjør det, men vil bare forsikre meg om at det stemmer. I tillegg lurer jeg på hvilke forumer man bør registrere seg på for å få de beste torrentene? Kan godt betale litt for å bli med på de forumene.
Hvis du har uTorrent.
Preferences > Speed guide
Også setter du "Connection" eller noe sånt til 100 mbit :- D
Sitat av Mag!c
Jeg laster ned 3 forskjellige filmer nå, hvis jeg pauser to av de andre går den siste hurtigere da?
Vis hele sitatet...
Bare hvis du makser ut linja de fra før. Hvis du har en 10mbit linje og får full fart på den med de tre torrenten så vil du jo selvsagt kunne få lastet ned en torrent raskere om du tar og stopper de andre to (gitt at den ene torrenten har gode nok seeds til å få opp farten da).
King of Spooning
Acidous's Avatar
Nå er ikke jeg verdens stødigeste på dette her, men er det ikke slik at om du er kobla til mange andre vil hastigheten bli trukket ned fordi du bruker mer på å holde tilkoblingene levende?

Åpne portene i modem og router pleier hjelpe ganske mye.
Jeg gikk fra 10-100 kB/s til 4-500 kB/s etter at jeg åpna porter.(gjennomsnittlige hastigheter)
Trådstarter
17 0
Sitat av jorossv
Hvis du har uTorrent.
Preferences > Speed guide
Også setter du "Connection" eller noe sånt til 100 mbit :- D
Vis hele sitatet...
Gikk på preferences, men fant ikke speed guide..
Sitat av Acidous
Nå er ikke jeg verdens stødigeste på dette her, men er det ikke slik at om du er kobla til mange andre vil hastigheten bli trukket ned fordi du bruker mer på å holde tilkoblingene levende?

Åpne portene i modem og router pleier hjelpe ganske mye.
Jeg gikk fra 10-100 kB/s til 4-500 kB/s etter at jeg åpna porter.(gjennomsnittlige hastigheter)
Vis hele sitatet...
Hvordan åpner jeg portene i modem og routeren ? takker or svar
Sist endret av Baaaang; 24. mars 2008 kl. 14:23.
Du går på http://www.portforward.com/ velger din router og følger guiden der.
Jeg fulgte nettopp denne guiden, gikk fra 5Kb/sek til 10kb/sek og en annen torrent gikk fra 20 til 35...
Det er ca dobbelt hastighet
registrer deg på www.powerbits.org og last ned med skikkelig fart trenger ikke invite, men pass på ratioen din... ikke gøy med IPban
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av kinaputt
Du går på http://www.portforward.com/ velger din router og følger guiden der.
Vis hele sitatet...
er ikke så veldig god i engelsk hva skal jeg gjøre??

Sitat av naiSt
registrer deg på www.powerbits.org og last ned med skikkelig fart trenger ikke invite, men pass på ratioen din... ikke gøy med IPban
Vis hele sitatet...
er fult kan ikke registrere segx)
Trykk Ctrl+G i µTorrent, så får du opp speed guide.
Sist endret av B3ndx; 20. mai 2008 kl. 13:55.
Kan ikke si jeg sliter så mye med fart på privat trackere. Er jo altids noen med dårlig fart, men da leter man litt lenger etter en torrent med litt mer seedere. Har en del privat tracker acounter men disser blir aldrig brukt i forhold til mininova og piratebay.
Jeg formaterte pc i dag fra xp til vista, så det første programmet jeg lasta ned var µtorrent selvfølgelig, men har ett problem med det.
Før så ble alt ferdig så fort med ganske få seeder, nå har jeg lasta ned en fil med over 500 seeders men det har ikke skjedd noe med torrenten på en time, og har samme hastighet som før på utorrent vis noen spør!:P
Hva sier tracker status på torrenten? Trykk på torrenten og og velge "General"-fane og se nede der for å finne ut.

Har du husket å åpne port i Vista sin firewall og ruteren igjen?
Sist endret av Kinseek; 20. mai 2008 kl. 23:10.
Sitat av Kinseek
Hva sier tracker status på torrenten? Trykk på torrenten og og velge "General"-fane og se nede der for å finne ut.

Har du husket å åpne port i Vista sin firewall og ruteren igjen?
Vis hele sitatet...

tracker status er på working, men det er alt for treigt i forholdten til før.
Jeg har bytta fra vista til xp^^,
Jeg har dessverre ingen router har modem og ip telefoni boks men har ikke passord eller brukernavn til noen av de.

ip telefoni router greien er en Tilgin Vood 452w.
Den har nøyaktig 552 seed 608 peers og hastigheten er 6.3 kb/s ned og 33 kb/s opp er dette normalt?
Sitat av FaLcOn
tracker status er på working, men det er alt for treigt i forholdten til før.
Jeg har bytta fra vista til xp^^,
Jeg har dessverre ingen router har modem og ip telefoni boks men har ikke passord eller brukernavn til noen av de.

ip telefoni router greien er en Tilgin Vood 452w.
Den har nøyaktig 552 seed 608 peers og hastigheten er 6.3 kb/s ned og 33 kb/s opp er dette normalt?
Vis hele sitatet...
På siste punkt, det hender rett som der er. Har vert borte i 0,1 kB/s med et 4-sifret antall seeds. Tipper dette kan he med feil eller overbalstning av tracker.

Det lønner seg videre å åpne porter i ruteren, dette kan være stress å få til, men følg link over. Du vil med dette ha en fordel av å kunne koble deg til flere peers, samtidig som du får en bedre connection. Dette er spesielt en fordel når du skal seede.

Når det gjelder anntall tilkoblede peers (seeders/leechers) vil dette ofte variere mellom det som er oppgitt på trackersidene og det du får opp i torrentprogrammet ditt. Dette kan være grunnet at torentprogram ikke har verdens kjappeste rapporteingsintervaller til tracker. Samtidig som at enkelte "torrentcrawlere" (eks. btjunkie, isohunt) kan bruke litt tid på og oppdatere hver enkelt torrent, grunnet at sidene skal kommunisere med en drøss av trackere.

Du kan også oppdage å få bedre fart med 1 seed, enn med 20 seeds. Fart avhenger av seeders linje, hvor mange han er tilkoblet, om han er connectable, hvor mange forskjellige torrents han seeder osv...

Noen ganger må en bare finne seg i å måtte vente noen uker, så lenge en venter på noe godt...


Det elementære for hurtig nedlasting: God linje, last på åpen port, last fra registrerbar tracker/sørg for å ha gode seeds.

Kan også notere forskjellen mellom bits og bytes: En bit (b) er en 1 eller en 0, en av eller en på. En byte (B) bastår av åtte bits (b). Det vil si at 10Mb/s og 1,25MB/s er samme hastighet.
Ergo vil du med en 10Mb/s linje kunne laste med en fart på 1,25MB/s.
Sist endret av eXpergefacio; 21. mai 2008 kl. 00:38.