Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 9646
God jul folkens, fikk meg en appletv i strømpen in the morning oss nissen. Men når jeg skal koble på itunes store og hjemmedeling kommer det opp at jeg ikke kan koble til før nettverkstiden er satt. skjønner ingenting hva slags nettverkstid som menes. Har prøvd både med kabel og trådløst. Noen som har vært borti dette før eller har noen form for løsning på dette?
Det er tidssonen på stedet du oppholder deg, altså klokken
Har du stilt klokken på apple tvn? Om ikke det funker så må det nesten være tidssonen på ruteren som ikke er satt.

Den norske tidssonen om du lurte
Sentraleuropeisk tid (UTC+01:00)
Sist endret av Våpenolje; 24. desember 2014 kl. 15:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du linksys router? Du må nok sette riktig tid på routeren. https://discussions.apple.com/thread/3261462
sjef
SilentKick's Avatar
Trådstarter
Har linksys ruter ja, har satt tiden på den til +01 som er vår tid, men AppleTV klarer fortsatt ikke logge på itunes store, hjemmedelingen eller iCloud.
Hadde samme problemet, men etter å ha prøvd den med kabel og trådløst og kabel igjen samt reset av ATV så tok den plutselig gjenger og lastet ned siste programvare og startet opp, alt ok.
Jeg har en Asus router.

Hadde samme problemet, men etter å ha prøvd den med kabel og trådløst og kabel igjen samt reset av ATV så tok den plutselig gjenger og lastet ned siste programvare og startet opp, alt ok.
Jeg har en Asus router.
Sist endret av Bit-Man; 27. desember 2014 kl. 21:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Letteste måten om du har iPhone er å bruke hotspot (via 3g/4g og disablet Wifi). Logg på dette WiFi'et fra ATV'en første gang du starter opp. Etter du har fått den logget inn kan du bytte til hjemme WiFi'en.