Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1149
Hei!

Jeg lurte på om det er noen her som kan hjelpe meg, eller peke meg i riktig retning?

Jeg trenger hjelp med å lage et logon script som endrer passordet til den lokale administrator brukeren.

Vi har utallige forskjellige PCer. Både av produsent og modell. Sånn som scriptet våres fungerer nå, så leser den av "SystemProductName" fra BIOS og bruker det som passord.

Problemet er at det blir mange forskjellige administrator passord å huske på, og de som ikke jobber like mye på førstehjelps linjen som meg sliter med å huske alle passordene, og hvilke modeller de hører til.

Det scriptet vi bruker i dag, ser sånn ut:

LES AV PC "SystemProductName" FRA BIOS OG BRUK DETTE SOM PASSORD

const HKEY_LOCAL_MACHINE = &H80000002
strComputer = "."
Set StdOut = WScript.StdOut

Set oReg=GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate}!\\ " &_
strComputer & "\root\default:StdRegProv")

strKeyPath = "HARDWARE\DESCRIPTION\System\BIOS"
strValueName = "SystemProductName"
oReg.GetExpandedStringValue HKEY_LOCAL_MACHINE,strKeyPath,_
strValueName,strValue

' wscript.echo (strvalue)


Set objUser = GetObject("WinNT://" & strComputer & "/Administrator, user")
objUser.SetPassword (strValue)
objUser.SetInfo
Hva er grunnen til at dere ikke bare melder pc-ene inn i AD og håndterer brukere og passord der?
Sitat av moridin Vis innlegg
Hva er grunnen til at dere ikke bare melder pc-ene inn i AD og håndterer brukere og passord der?
Vis hele sitatet...
Vil tro uten å forsikre deg om noe, at de har meldt maskinene inn i AD, Men det også er en Lokal administrator bruker.

At det er den lokale Administrator brukeren de vill bytte passordet til.
Sitat av doffen67 Vis innlegg
Vil tro uten å forsikre deg om noe, at de har meldt maskinene inn i AD, Men det også er en Lokal administrator bruker.

At det er den lokale Administrator brukeren de vill bytte passordet til.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er?

OP: http://social.technet.microsoft.com/...up-policy.aspx
Sikkerhetsklarert
Blir passordet resatt til SystemProductName hver oppstart?

Kan du ikke bare redigere scriptet til noe slikt?

Kode

Set objUser = GetObject("WinNT://" & strComputer & "/Administrator, user")
objUser.SetPassword ("MittNyePassord)
objUser.SetInfo
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
2 0
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Blir passordet resatt til SystemProductName hver oppstart?

Kan du ikke bare redigere scriptet til noe slikt?

Kode

Set objUser = GetObject("WinNT://" & strComputer & "/Administrator, user")
objUser.SetPassword ("MittNyePassord)
objUser.SetInfo
Vis hele sitatet...
Nei, passordet blir ikke resatt hver oppstart. Etter at scriptet har kjørt, så sletter det seg selv.

Jeg har ikke hatt tid til å teste det du skrev, men jeg skal gi en tilbakemelding når jeg har fått gjort det.

Sitat av doffen67 Vis innlegg
Vil tro uten å forsikre deg om noe, at de har meldt maskinene inn i AD, Men det også er en Lokal administrator bruker.

At det er den lokale Administrator brukeren de vill bytte passordet til.
Vis hele sitatet...
Det er helt riktig, vi har meldt maskinene inn i AD, men vi benytter oss ofte av administrator brukeren på PCene, da brukeren ikke skal ha administrator rettigheter.
Sist endret av Omgpie; 16. mai 2014 kl. 08:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Crimea River
Alec's Avatar
Bruk så lite script som mulig og bruk alltid gruppepolicyer der det er mulig.
Det forenkler administrasjonen, har mindre muligheter for feil og det krever mindre opplæring ved nye ansettelser.

Det er veldig enkelt å gjøre dette via gruppepolicyer. Linken til Nenzo forklarer det kort og greit