Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 838
Hei! Jeg har trenger hjelp med videoer osv. til hvordan man lager trance. Gjerne slik som Dj Splash, Dj Satomi og Basshunter. Også videoer med mixing og teori! Men det er ikke nødvendig med videoer, fungerer veldig bra med alt annet
Er det noen hjelp å få?
Har du hørt om youtube?
Trådstarter
4 0
Har sett alle! men jeg tror jeg trenger mere teori
Du må nok bare leke deg fram i programmet å søke etter ''FL studio tutorial'' og lignende.

edit; Alle har du neppe sett..
Sist endret av ghandabis; 24. juni 2012 kl. 22:13.
Å lage techno ala basshunter er jo det simpleste som finnes, lær deg en to tre chords på keyboard, kjør gjennom synth og legg til kick i 4/4, done!
Hvis du har sett alle FL videoene om emnet ville du prøvd deg på noe mer utfordrende i stedet for å spørre her.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Her er faktisk en guide til å lage Basshunter musikk i FL Studio laget av selveste Basshunter. Break a leg:Tutorial
Sist endret av Bothrops; 24. juni 2012 kl. 22:29.
Å "lage" "musikk" som basshunter er simpelt.

Skaff deg noen samples, gjerne VEC1 eller VEC2 som han er hyppig bruker av, og mekk en simpel melodi.

Gratulerer, du har nå "produsert" musikk.

EDIT: Ikke at du vil bli så kul blandt andre mer profesjonelle produsenter, men du får sikkert en "like" youtube eller to..
Sist endret av Bruskork1; 24. juni 2012 kl. 23:48.
Såpekoker av rang
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Å "lage" "musikk" som basshunter er simpelt.

Skaff deg noen samples, gjerne VEC1 eller VEC2 som han er hyppig bruker av, og mekk en simpel melodi.

Gratulerer, du har nå "produsert" musikk.

EDIT: Ikke at du vil bli så kul blandt andre mer profesjonelle produsenter, men du får sikkert en "like" youtube eller to..
Vis hele sitatet...
Merkelig at du velger å fremstille deg selv så kunnskapsløs og spydig. Greit nok at denne typen EDM ikke er den mest krevende eller givende å produsere - for en som er litt viderekommen - men det er ærlig talt en god del mer jobb enn det du beskriver her. Høres veldig tåpelig ut slik du legger det frem.
Det var en kort og drastisk beskrivelse av prosessen. Jeg vet godt hvordan arbeidsprosessen i slik EDM er, og når jeg har sett (bl.a på den videoen ovenfor) og samt er på kanten til å kunne navngi samplepackene hvor flere av samplesa kommer fra, så synes jeg ikke posten min var så ille. (Og det var ikke intensjonen om å lage en spyidg post heller.)

Men som tips til deg TS, så kom jeg i kontakt med en fyr for noen år siden som har laget mange tutorials til FL. (Tutorials på flere sjangere også.)

Anbefaler deg å se på dem, da han var ganske flink til å forklare sist jeg sjekket.

http://www.youtube.com/user/kevwillow7
Fl er et verktøy for å produsere musikk. Dvs. at det å kunne bruke programmet er bare en liten del av det å lage god musikk. (Du klarer ikke nødvendigvis å bygge et hus selv om du kan bruke en hammer)
Vi kan dele opp produksjonen i tre deler:
*Musikken i seg selv, som er det aller viktigste. Akkordprogresjon, arrangement, osv.
*Miks, som i all hovedsak er balansering av de ulike elementene. Det er vanlig å bruke EQ, kompresjon, og øvrige tids -og dynamiske baserte effekter for å oppnå et godt resultat
*Kunnskap til programmet. Det er viktig å ha god kunnskap til programmet en bruker, blant annet for en effektiv arbeidsflyt.
Jeg kan love deg en ting! Du kan se så mange videoer du vil på youtube, men det eneste som hjelper deg med å bli bedre i FL er Mengetrening, jo mer tid du bruker i fl, jo mer forstår du av selve programmet.